صادرات گوجه فرنگی زمستانه هرمزگان در اولویت قرار گیرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس اتاق بندرعباس با ارسال نامه ای به استاندار هرمزگان، رئیس اتاق ایران و مسئولان مربوطه خواهان تسهیل و برطرف مسائل موجود بر سر راه صادرات محصول گوجه فرنگی کشاورزان هرمزگانی شد.

صادرات گوجه فرنگی زمستانه هرمزگان در اولویت قرار گیرد

محمدرضا صفا در این نامه با اشاره به ظرفیت محصول گوجه فرنگی زمستانه هرمزگان و بازارپسندی آن در کشور روسیه اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تعلل و وجود اشکال در فرآیندها و جهت صادراتی این محصول دچار مسائلی هستیم که در پی برطرف آن با رایزنی با اتاق ایران برآمدیم.

او با بیان اینکه به طور میانگین محموله های گوجه فرنگی در مرز آستارا 14 روز معطل می ماند، یادآور شد: انتظار ما بر این است که 30 دستگاه کامیون از 130 دستگاه مربوط به صادرات سیب و کیوی و گوجه فرنگی، به طور انحصاری به محصول گوجه فرنگی استان اختصاص یابد تا معطلی ها در مرز به کمترین حد ممکن تقلیل یابد.

او گفت: با توجه به فسادپذیری گوجه فرنگی و ارزآوری این محصول امور مربوط به خروج و صادرات گوجه فرنگی باید نسبت به محصولاتی همچون سیب و کیوی در اولویت قرار گیرد.

صفا ادامه داد: مدت زمان لازم برای ارسال محصول از جنوب تا مرزهای صادراتی و معطل ماندن آن در مرز سبب کاهش محسوس کیفیت محصول و نارضایتی مصرف کننده می گردد که درمجموع در درازمدت به زیان اعتبار تولیدی کشور است پس باید همه دست به دست هم دهیم و این گونه مسائل را برطرف کنیم.

او توضیح داد: می توان با تدبیر و درایت بیشتر و اولویت بندی صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف جلو ضرر و زیان کشاورزان زحمتکش در اقصی نقاط کشور به ویژه هرمزگان را گرفت و امید است مسئولان در این زمینه تدابیر ویژه ای بیندیشند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "صادرات گوجه فرنگی زمستانه هرمزگان در اولویت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات گوجه فرنگی زمستانه هرمزگان در اولویت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید