افزایش بهای نفت در بازار آسیایی در انتها معاملات امروز

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری خبرنگاران- با افزایش نگرانی ها درباره مقدار عرضه نفت به بازار جهانی ، بهای نفت در بازار معاملات نفتی هنگ کنگ از مرز 60 دلار در هر بشکه گذشت.

افزایش بهای نفت در بازار آسیایی در انتها معاملات امروز

به گزارش خبرگزاری وبلاگ وردپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت ) هم که برای قیمت گذاری نفت مصرفی آمریکا، به کار برده می گردد برای تحویل در ماه مارس با دو و 19 صدم درصد افزایش نسبت به سرانجام معاملات روز کاری پیشین، به 60 دلار و 77 سنت رسید. از 20 فوریه سال گذشته تا به امروز سابقه نداشته است که بهای این شاخص نفتی تا این مقدار افزایش داشته باشد.

از سرگیری دور تازه خوشبینی ها در مورد منظره و سمت و سوی انداز اقتصاد دنیا و افزایش امیدواری های ناشی از کارزار واکسیناسیون در برابر ویروس تازه کرونا؛ کووید-19؛ و بعلاوه طرح عظیم بازیابی فراوری ناخالص داخلی و نجات اقتصادی آمریکا سه عامل اصلی در افزایش قیمت نفت در بازار دنیای در معاملات امروز بوده اند. در معاملات الکترونیک بازار آسیا قیمت این شاخص نفتی در یک مقطع به هر بشکه 60 دلار و 77 سنت هم رسید.

اعتبار برنامه بهبود اوضاع اقتصادی که دولت بایدن در نظر دارد به وسیله ارائه مشوق های اقتصادی شامل اعطای وام به شرکت های فراوریی - خدماتی آسیب دیده از کرونا و بعلاوه اعطای وجه نقد به خانوار ها و مصرف کنندگان آمریکایی، به اجرا گذارد بالغ بر 1900 میلیارد دلار است.

طی هفته گذشته بهای نفت خام سبک برنت (دریای شمال) ، که از آن به اسم یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در بازار اروپا استفاده می گردد هم از 60 دلار در هر بشکه فراتر رفت. این دو شاخص عمده نفتی دنیا، یعنی نفت خام سبک برنت (دریای شمال) و نفت خام سبک و شیرین شاخص نیویورک، از اول سال جاری تا به امروز بیش از 20 درصد افزایش قیمت داشته اند.

اعلام عربستان سعودی که بعد از آمریکا و روسیه عظیمترین فراوری کننده نفت و اولین صادر کننده نفت دردنیا است، مبنی بر اینکه در ماه فوریه و مارس به طور داوطلبانه از اندازه فراوری نفت خود می کاهد نقش مهمی در افزایش قیمت نفت در بازار دنیای داشته است.

واندا اینسایت کارشناس بازار انرژی در بازار بورس سنگاپور در این باره گفت: موج سرما در آمریکا و کاهش فراوری نفت عربستان سعودی و قول هایی که دولت بایدن در مورد اجرای طرح عظیم بازیابی فراوری ناخالص داخلی و نجات اقتصادی داده است نقش مهمی در افزایش قیمت نفت داشته است. اما عامل مهمتر همچنان ادامه بحران بهداشتی ناشی از شیوع بیماری همه گیر ناشی از ابتلا به ویروس تازه کرونا؛ کووید-19؛ است که از چهار هفته پیش تا به امروز فرایند آن بیشتر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش بهای نفت در بازار آسیایی در انتها معاملات امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بهای نفت در بازار آسیایی در انتها معاملات امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید