گفتگوهای امروز هیأت های آمریکایی و روسی در وین مفید و صریح بود

به گزارش وبلاگ وردپرس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی امروز یکشنبه در پیامی توییتری گفت که با هیأت آمریکایی در وین دیدار کرده است.

گفتگوهای امروز هیأت های آمریکایی و روسی در وین مفید و صریح بود

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در این باره نوشت: امروز با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردم. ما و اعضای تیم مان مذاکرات مفید و صریحی درباره موضوعات اصلی مرتبط با گفتگوهای وین برای از سرگیری اجرای برجام داشتیم.

این در حالیست که رابرت مالی به عنوان نماینده آمریکا برای شرکت در مذاکرات برجامی با گروه 1+4 در وین به سر می برد؛ اما به صورت مستقیم در مذاکرات کشورهای باقیمانده در برجام حضور ندارد.

میخائیل اولیانوف دیروز شنبه در پیامی توییتری اعلام کرده بود که مذاکرات وین آخر این هفته (به وقت محلی) نیز ادامه دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره گفته بود: تا اینجا همه چیز خوب است؛ اما کار آسانی نیست. کار در مورد احیا برجام از جمله در این آخر هفته (به وقت محلی) ادامه دارد. مذاکرات وین در موقعیت های غیررسمی متعددی انجام می شود و کارگروهایی نیز درباره مباحثی ازجمله رفع تحریم ها، مسائل هسته ای و اقدامات عملیِ احیای برجام به بحث می پردازند. فرایند تهیه پیش نویس در حال انجام است. در صورت نیاز می توان کمیسیونی مشترک برای این مسئله نیز ترتیب داد.

به گزارش وبلاگ وردپرس، توافق موقت و 3 ماهه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز 31 اردیبهشت به سرانجام می رسد.

طبق این توافق، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان دسترسی به سایت های مهم هسته ای ایران را حفظ خواهند کرد اما پس از منقضی شدن توافق، در صورت عدم لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، مقام های ایران بر اساس ضرب الاجل تعیین کرده، دسترسی بازرسان را به سایت های مهم هسته ای قطع خواهند کرد و اطلاعاتی که در دوربین های آژانس ضبط شده و ایران آن را محفوظ نگه داشته، از بین خواهند برد.

پیشتر نیز اولیانوف گفته بود به احتمال زیاد تفاهمی که در ماه میلادی فوریه (میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) حاصل شد؛ از شانس خوبی برای تمدید شدن برخوردار است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هم می گوید در صورت عدم توافق در وین، به طور مستقیم با ایران وارد مذاکره می شود تا از تمدید بازرسی ها اطمینان حاصل کند.

چهارمین دور از مذاکرات احیای برجام از جمعه گذشته در وین آغاز شد با این حال به دلیل عدم تفاهم کافی در باب لغو تحریم های آمریکا، با پیشرفت اندکی همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گفتگوهای امروز هیأت های آمریکایی و روسی در وین مفید و صریح بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوهای امروز هیأت های آمریکایی و روسی در وین مفید و صریح بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید