چرا علی ارسلان پناهنده نشد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، علی ارسلان دارنده مدال های برنز بزرگسالان آسیا و برنز جوانان دنیا و 4 طلای آسیا در رده های نوجوانان و جوانان، چندی پیش به تابعیت صربستان عایدی.

چرا علی ارسلان پناهنده نشد؟

این اتفاق حواشی زیادی را در ایران در پی داشت و بسیاری از قهرمانان و کارشناسان کشتی، با انتقاد از نحوه انتخاب ملی پوشان کشتی فرنگی به وسیله محمد بنا طی سال های اخیر، این سیاست ها را عامل ناامیدی ارسلان برای رسیدن به تیم ملی و در نهایت تغییر تابعیت وی دانستند.

ارسلان صبح امروز (دوشنبه) با حضور در فدراسیون کشتی با علیرضا دبیر ملاقات و مصاحبه کرد و وی را در جریان برنامه های خود در صربستان قرار داد.

مباحث مطرح شده در این ملاقات حاکی است، قرارداد ارسلان با فدراسیون کشتی صربستان در مرحله نخست تا المپیک 2024 پاریس است و وی قرار است در اولین گام برای این کشور در مسابقات قهرمانی اروپا که فروردین سال آینده برگزار می گردد، کشتی بگیرد.

فدراسیون کشتی ایران نیز برای اینکه ارسلان شانس حضور در المپیک و رسیدن به رویای مدال المپیک را داشته باشد، رضایتنامه وی را برای حضور در این کشور صادر نموده تا با این اقدام منطقی از پناهندگی سیاسی وی مانند چهره هایی، چون سعید ملایی جودوکار سابق ایران که حواشی تلخ زیادی را در پی داشت، جلوگیری کند.

صرب ها از مدت ها پیش در پی جذب ارسلان بوده اند و از آنجا که وی آخرین بار در سال 2018 در رویداد رسمی قهرمانی امید های دنیا برای ایران به میدان رفته بود، با گذشت 3 سال از این اتفاق، وی مسئله ای برای حضور در تیم ملی صربستان نداشت. ارسلان در سال 2021 در دو تورنمنت بلغارستان و صربستان برای ایران به روی تشک رفت که در هر دو رویداد به عنوان قهرمانی رسید.

ارسلان بعلاوه قرار است در این مدت هر ماه 5 روز به ایران بیاید و تعامل خوبی را با فدراسیون کشتی داشته باشد.

منبع: فرارو

به "چرا علی ارسلان پناهنده نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا علی ارسلان پناهنده نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید