طرز تهیه کیک مالاگا، جذابترین و پرطرفدارترین کیکی که خورده اید!

به گزارش وبلاگ وردپرس، کیک شکلاتی یکی از انواع کیک ها است که بسیار پرطرفدار است و کمتر کسی را پیدا می کنید که به یک تکه کیک شکلاتی با روکش شکلات دست رد بزند. کیک شکلاتی میان بچه ها هم خیلی محبوب است و معمولا اولین انتخاب بچه ها برای خوردن کیک، همین کیک شکلاتی است.

طرز تهیه کیک مالاگا، جذابترین و پرطرفدارترین کیکی که خورده اید!

اما کیک شکلاتی با روش های مختلف تهیه می گردد و تقریبا چندین روش برای پخت کیک شکلاتی وجود دارد که هرکدام به اندازه خودش خوشمزه است.

کیک مالاگا یکی از انواع همین کیک های شکلاتی است که دارای یک کرم و روکش شکلاتی است و به همین علت طعم بسیار جذابی دارد. اگر دوست دارید این کیک خوشمزه را در منزل درست کنید و از خوردنش لذت ببرید، دست به کار شوید و در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ: 3 عدد

آرد: یک و نیم پیمانه

شکر: سه چهارم پیمانه

شیر: سه چهارم پیمانه

روغن: نصف پیمانه

بکینگ پودر: 2 قاشق مرباخوری

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه کرم کیک

شیر: 3 پیمانه

شکر: نصف پیمانه

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: 1 قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ: 1 عدد

وانیل: 1 قاشق چای خوری

کره: 20 گرم

مواد لازم برای گاناش روی کیک

خامه صبحانه: 200 گرم

شکلات تخته ای: 100 گرم

موز: 3 عدد

طرز تهیه

طرز تهیه کیک مالاگا، جذابترین کیکی که خورده اید!

برای پختن این کیک خوشمزه اول باید مواد خشک مثل آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو را با هم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد تخم مرغ ها را همراه با وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه بزنید تا تخم مرغ کرم رنگ و کشدار گردد.

حالا نوبت اضافه کردن شیر و روغن است. اول روغن را بریزید و 30 ثانیه هم بزنید، سپس شیر را اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید و بعد همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید.

در مرحله آخر آرد را کم کم و طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی به صورت دورانی از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا حل گردد و حالت گلوله ای نداشته باشد. یک قالب مستطیلی یا گرد پیرکس را انتخاب کنید و کف آن را کمی چرب کنید. حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و در فر 180 درجه که از قبل گرم نموده اید، به مدت 45 دقیقه بگذارید تا کیک بپزد.

در این فاصله تا زمانی که کیک داخل فر درحال پختن است، کرم روی کیک را آماده می کنیم. برای درست کردن کرم اول آرد، شکر و نشاسته ذرت را داخل قابلمه بریزید و شیر را کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد و نشاسته ذرت کاملا حل گردد. حالا زرده تخم مرغ را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و تند تند هم بزنید تا مخلوط داخل قابلمه کم کم سفت گردد و به غلظت فرنی برسد.

در آخر کره و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط گردد و بعد اجاق گاز را خاموش کنید. قابلمه را کنار بگذارید تا کرم از حرارت بیفتد. از آن طرف کیک را از فر خارج کنید ولی از قالب بیرون نیاورید. وقتی کیک از حرارت افتاد، کرم ولرم را روی سطح کیک بریزید و با لیسک خوب روی آن را صاف کنید و بعد کیک را به مدت دو تا سه ساعت داخل یخچال بگذارید تا کیک و کرم خنک شوند.

در مرحله آخر باید گاناش روی کیک را تهیه کنید. به این صورت که خامه را داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید تا خامه از اطراف آغاز به جوش های ریز کند. در این مرحله شکلات تخته ای را که از قبل بیرون گذاشته اید و شل شده است، داخل خامه بریزید و اجاق گاز را خاموش کنید. خامه را خوب هم بزنید تا کاملا با شکلات مخلوط گردد. حالا موزها را پوست کنید و هر کدام را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و به فاصله روی سطح کیک بچینید. گاناش آماده را روی لایه رویی کیک یعنی روی کرم و موزها بریزید و سطح گاناش را کاملا صاف کنید. کمی از گاناش را نگه دارید.

کیک را دوباره داخل یخچال بگذارید تا گاناش خودش را بگیرد. گاناشی را که نگه داشته بودید، با کمی روغن مایع رقیق کنید و داخل قیف بریزید. کیک را دوباره از یخچال خارج کنید. اطراف موزها را که مسطح است با پودر پسته بپوشانید و با قیف گاناش رقیق شده را روی برآمدگی موزها بریزید. دوباره کیک را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا سرد گردد. کیک خوشمزه و هیجان انگیز شما در این مرحله آماده سرو است که می توانید آن را برش بزنید و داخل بشقاب بگذارید، نوش جان.

نکات مهم برای پخت کیک

1 ـ قبل از پخت هر نوع کیک سعی کنید حتما مواد اولیه را از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.

2 ـ همواره برای پخت هر کیکی آرد و مواد خشک دیگر مثل پودر کاکائو را 3 بار الک کنید. این کار باعث هواگیری و سبک شدن آرد می گردد. درنتیجه بافت کیک شما بهتر می گردد. نکته مهم دیگری که باید در خصوص آرد به آن توجه کنید، کیفیت آرد های موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین علت متناسب با کیفیت آرد ممکن است اندازه آن کم تر یا زیاد تر از میزانی گردد که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد کیک درحال سفت شدن است؛ ولی هنوز میزانی از آرد به جای مانده است.

یعنی آردی که اضافه نموده اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید مواد کیک هنوز به آن غلظتی که باید برسد، نرسیده است؛ یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همواره میزان آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این میزان با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد گردد.

3 ـ نکته مهم دیگر در پخت کیک انتخاب جنس قالب است. قالب های متنوع و گران قیمت زیادی در بازار موجود است. وقتی برای خرید قالب مراجعه می کنید، باتوجه به تنوع ممکن است در انتخاب قالب سردرگم شوید. یکی از برترین قالب ها برای تهیه انواع کیک که نسبت به سایر قالب ها قیمت مناسبی هم دارد، قالب های گالوانیزه است که معمولاً می توانید آن ها را از همه لوازم قنادی ها تهیه کنید. این قالب ها در طرح ها و شکل های مختلف موجودند.

4 ـ همواره زمان به هم زدن تخم مرغ چندین بار هم زن را خاموش کنید و اطراف ظرف را با یاری لیسک تمیز و داخل ظرف بریزید تا ذره ای از تخم مرغ به صورت هم نزده داخل کیک نباشد. در غیر این صورت با وجود اینکه از وانیل و یا اسانس استفاده می کنید، باز هم کیک بوی تخم مرغ می گیرد.

5 ـ معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر های مختلف فرق دارد. به عنوان مثال اگر در دستور گفته شده دمای 175 درجه به مدت 45 دقیقه ذکر شده، ممکن است در فر شما با این دما و مدت زمان نتیجه مطلوبی حاصل نگردد. البته نگران این موضوع نباشید. با چندبار استفاده از فر متوجه می شوید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک ها در فر شما مناسب است.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه کیک مالاگا، جذابترین و پرطرفدارترین کیکی که خورده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک مالاگا، جذابترین و پرطرفدارترین کیکی که خورده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید