سروری: مدل انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو های انقلاب مشارکت جویانه است

به گزارش وبلاگ وردپرس، عضو شورای ائتلاف نیرو های انقلاب گفت: به ما گفته می گردد که از پدرسالاری و اینکه پشت میز بنشینیم و برای بقیه تصمیم بگیریم دست برداریم و این در حالی است که مدل فعلی شورای ائتلاف یک مدل مشارکت جویانه است.

سروری: مدل انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو های انقلاب مشارکت جویانه است

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ وردپرس، پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیرو های انقلاب در مجمع ماهیانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مورد اقدامات اجرا شده برای وحدت نیرو های انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و شورا های شهر و روستا گفت: در راستای تحقق وحدت جلسات زیادی با جامعه روحانیت برگزار شده و نمایندگان دو طرف در حال آنالیز مسائل هستند و البته امیدواریم با سازوکار های موجود به وحدت برسیم.

وی با بیان اینکه تا پیش از معرفی نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو های انقلاب کوشش می کنیم تا با دیگر دوستان نیز به وحدت برسیم به گونه ای که تمام طیف های انقلابی نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف را قبول داشته باشند، اضافه کرد: بعضی زمینه های توافق فراهم شده، ولی توافق هنوز قطعی نشده است. به هر روی ما کوشش می کنیم که بر اساس شاخص هایی که داریم نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو های انقلاب را انتخاب کنیم.

سروری گفت: با توجه به اینکه سازوکار ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری طولانی است به همین دلیل یک سازوکار جداگانه و اجتماعی برای انتخابات شورای شهر انتخاب شده است. سازوکار طراحی شده نیز بر این اساس است که ابتدا از دل شورای ائتلاف چهار نفر انتخاب می شوند و پس از آن یک نماینده از هر شهرستان به این جمع چهار نفره اضافه می شوند. مضاف بر این هفت نفر از فعالان اجتماعی و شهری نیز در کنار این افراد قرار می گیرند و در نهایت طی فراخوانی افرادی که در حوزه های مختلف شهری دارای تجربه هستند و می خواهند در لیست مورد حمایت ائتلاف جبهه نیرو های انقلاب اسلامی قرار بگیرند می توانند رزومه خود را به این شورا ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری نمی تواند مثل احزاب از یک نامزد حمایت کند، اضافه کرد: ما باید در کنار انتخاب یک نامزد، نامزد های دیگر را متقاعد کنیم تا در حمایت از نامزد مورد حمایت ما از کاندیداتوری در انتخابات انصراف بدهند تا دچار تشتت نشویم.

دبیر شورای ائتلاف نیرو های انقلاب گفت: ما در کوشش هستیم که در قالب یک کار کارشناسی نامزد های انتخابات ریاست جمهوری برنامه های خود را در جمع متخصصین ارائه نمایند و در عین حال ما به این جمع بندی برسیم که یک نفر باید نامزد باشد و بقیه باید کنار بروند و در دولت بعدی نقش ایفا نمایند. به هر روی ما یا باید به یک نامزد برسیم و یا به گونه ای عمل کنیم که تعداد قابل توجهی از نامزد ها کاهش یابند.

وی اعلام کرد: مجموعا تمام کسانی که می خواهند در مدار شورای ائتلاف فعالیت نمایند باید این را بپذیرند که با یک هم افزایی به نامزد اصلی برسیم و بقیه افراد ظرفیت خود را در اختیار جریان انقلاب قرار بدهند. با این وجود ما هنوز به وحدت روی نامزد خاصی نرسیدیم و بیشتر در حال کار کردن روی مدلی هستیم ک که ما را به وحدت می رساند.

سروری در مورد نقد های مطرح شده به مشی پدرسالاری در شورای ائتلاف نیرو های انقلاب اسلامی نیز گفت: به ما گفته می گردد که از پدرسالاری و اینکه پشت میز بنشینیم و برای بقیه تصمیم بگیریم دست برداریم و این در حالی است که مدل فعلی شورای ائتلاف یک مدل مشارکت جویانه است به گونه ای که حتی ما می خواهیم شورای مرکزی ائتلاف را هم با این سازوکار انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه جوان گرایی منطقی است که رهبر معظم انقلاب آن را در بیانیه گام دوم انقلاب به ما هدیه داد با این وجود ما نباید اجازه دهیم که این منطق تضعیف گردد، توضیح داد: شورای ائتلاف جبهه نیرو های انقلاب تنها جریانی است که در انتخابات مجلس شورای اسلامی به جوان گرایی عمل کرد به گونه ای که 17 نفر از کسانی که در لیست تهران قرار دریافتد جوانانی بودند که دوست داشتن با قرار دریافت در این لیست توانمندی های خود را نشان دهند؛ البته بعضی ها به دنبال تضعیف این جوان گرایی هستند، ولی ما باید این جوانگرایی را پاس بداریم. اگر چه ضرورت دارد تا با آسیب شناسی و انتخاب شاخص های جدی تر جوانان آماده تری را در انتخابات شورا های شهر حمایت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سروری: مدل انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو های انقلاب مشارکت جویانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروری: مدل انتخاباتی شورای ائتلاف نیرو های انقلاب مشارکت جویانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید