اعلام برنامه های کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی فیلم فجر

به گزارش وبلاگ وردپرس، مدیر برنامه های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر، از برپایی 30 نشست هم اندیشی و تخصصی و کارگاه های آموزشی در سالن اصلی برگزاری جشنواره و 10 نشست تخصصی با موضوع سینما در دانشگاه ها از 12 تا 22 بهمن ماه جاری اطلاع داد.

اعلام برنامه های کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی فیلم فجر

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، سعید الهی مدیر برنامه های فرهنگی این دوره جشنواره در گفت وگویی ضمن تشریح برنامه های این بخش گفت: بی تردید چهره رویداد معتبر و مهمی همانند جشنواره فیلم فجر، با اهتمام ویژه به مباحث علمی و پژوهشی و با اتخاذ تصمیماتی در حوزه گفتمان سازی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی با تکیه بر ابزار هنری همانند سینما، نسبت به سال های گذشته تغییر بسیار محسوسی پیدا خواهد نمود.

او اضافه نمود: با تدبیر ریاست سازمان سینمایی و جناب آقای دکتر نقاش زاده دبیر جشنواره، این رویداد سال جاری در دو بخش فرهنگی و رقابتی برگزار خواهد شد و طبق برنامه ریزی های اجرا شده در آن، شاهد حضور چهره های برجسته بیشتری از فرهیختگان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران رشته های مرتبط با موضوعات فرهنگی و سینمایی در محل اصلی جشنواره خواهیم بود.

الهی در همین خصوص اعلام نمود: نخستین جلسه شورای علمی و هماهنگی برنامه های فرهنگی جشنواره چهلم طی روزهای اخیر با حضور بعضی روسا و کنندگان دانشگاه ها و مراکز مطالعاتی سینمایی کشور و نیز دبیر جشنواره و مجری کارشناسان برنامه در محل ستاد جشنواره تشکیل شد و طی آن، همه پیشنهادات مورد ارزیابی نهاده شد.

مدیر برنامه های فرهنگی جشنواره چهلم در ادامه سخنانش شرح داد: در طول برگزاری جشنواره در کنار نمایش فیلم های بخش مسابقه، ده نشست هم اندیشی با عنوان 10 شب با متفکران با حضور اساتید شناخته شده عرصه دانشگاهی برگزار خواهد شد که در آنها ضمن توجه به مفاد مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آنالیز نسبت سینما با موضوعات کلان راهبردی و نیز بعضی موارد تخصصی فرهنگی پرداخته خواهد شد.

وی بعلاوه گفت: نمایش 6 فیلم مطرح از گنجینه تاریخ سینمای ایران و برگزاری جلسات پژوهشی با رویکردی نو در شناسایی و آنالیز مولفه های تکنیکی آثار مورد اشاره به وسیله بیان دیدگاه های حرفه ای از زبان کارشناسان و یا سازندگان و دست اندرکاران فیلم ها، از دیگر برنامه های فرهنگی جشنواره چهلم است.

این کارشناس سینما و رسانه، به نکوداشت 4 تن از سینماگران فقید یکسال گذشته که با فعالیت های خود، ضمن الگوسازی حرفه ای برای نسل های مختلف از علاقمندان سینما، آثار ارزشمندی را فراوری و برجای گذاشته اند، گفت: فارغ ازپاسداشت و ارزش گذاری های مرسوم به کوشش های بعضی از این عزیزان در مراسم اختتامیه جشنواره، کوشش شده تا در نشست های کاملا تخصصی به نحوه تاثیرگذاری این افراد در رشته های مختلف سینمای ایران پرداخته شده و از همفکران و هم نسلان آنها در تبیین ابعاد فنی و تکنیکی این شخصیت های ماندگار، بهره لازم برده گردد.

الهی برگزاری 10 نشست تخصصی و کارگاه آموزشی با موضوعات علمی و نوین که مورد توجه اهالی سینما به ویژه دانشجویان رشته سینما خواهد بود را به عنوان دیگر برنامه فرهنگی جشنواره فیلم فجر سال جاری اعلام نمود و گفت: در این بخش که با حضور سینماگران بنام و اساتید برجسته دانشگاه در کنار هم تشکیل خواهد شد، حاضران می توانند از دیدگاه ها و مباحث مهمانان مدعو در جهت اعتلای حرفه ای و ارتقای اطلاعات و دانش خود استفاده کنند.

مدیر برنامه های فرهنگی چهلمین جشنواره فیلم فجر در سرانجام بیان داشت: همزمان با برنامه های مذکور، در تعامل و مشارکت با 4 دانشگاه معتبر و یک مرکز مطالعات راهبردی در تهران، مقرر شده است تا 10 نشست تخصصی با موضوعات نو و به روز به صورت مجازی در آن مراکز برگزار گردد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام برنامه های کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برنامه های کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید