بانک مرکزی جنوب یمن در محاصره کامل شبه نظامیان تحت حمایت امارات

به گزارش وبلاگ وردپرس، گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن در اولین اقدام نظامی خود پس از اعلام حالت فوق العاده، بانک مرکزی و بعضی دیگر از نهادهای دولتی را تحت محاصره خود درآورده است.

بانک مرکزی جنوب یمن در محاصره کامل شبه نظامیان تحت حمایت امارات

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ وردپرس به نقل از الجزیره، نیروهای مسلح وابسته به گروه شبه نظامی موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن در نخستین اقدام نظامی پس از اعلام حالت فوق العاده و خودگردانی در مناطق جنوبی، بانک مرکزی و بعضی دیگر از نهادهای دولتی در شهر عدن را محاصره کردند.

منابع محلی در شهر عدن در این باره اعلام کردند که شبه نظامیان شورای انتقالی بامداد یکشنبه با چندین خودروی نظامی مقابل درهای بانک مرکزی شهر کریتر مستقر شده اند.

یک منبع محلی گفته است که بین نیروهای امنیتی محافظ بانک مرکزی و شبه نظامیان محاصره کننده درگیری ایجاد شده است و این درگیری کماکان ادامه دارد.

گروه شبه نظامی تحت حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن بامداد یکشنبه با صدور بیانیه ای، در مناطق جنوبی یمن اعلام حالت فوق العاده و خودگردانی نموده است.

محمد الخضرمی وزیر خارجه دولت مستعفی یمن به این بیانیه شورای انتقالی واکنش نشان داد و گفت: آنچه این شورا درباره حالت خودگردانی اعلام نموده، نافرمانی مسلحانه و خروج کامل از توافق ریاض است.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن از عربستان خواست تا مواضع واضح و قاطعی را در قبال ادامه نافرمانی های شورای انتقالی اتخاذ کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بانک مرکزی جنوب یمن در محاصره کامل شبه نظامیان تحت حمایت امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی جنوب یمن در محاصره کامل شبه نظامیان تحت حمایت امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید