گردش رایگان از سعدآباد تا برج میلاد

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران : به مناسبت هفته گردشگری و نیز روز سالمندان بازدید از بعضی جاذبه های تاریخی برای هم وطنان رایگان شد که در ادامه جزییات آن را می خوانید .

گردش رایگان از سعدآباد تا برج میلاد

به گزارش وبلاگ وردپرس، بازدید از موزه های سراسر کشور در دو روز خاتمه این هفته، به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در ایران، رایگان شد.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: با دستور معاون میراث فرهنگی، به منظور گرامیداشت هفته گردشگری، اداره کل امور موزه های این وزارتخانه، دو روز متوالی خاتمه این هفته، پنجشنبه هفتم و آدینه هشتم مهرماه را برای بازدید از موزه های فعال تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی در سراسر کشور رایگان کرد.

موزه ها در نیمه دوم سال از ساعت 8 صبح تا 17 عصر باز خواهند بود.5 مهرماه برابر با 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری نام گرفته که در ایران هر سال یک هفته به این مناسبت اختصاص داده می گردد.

بازدید رایگان سالمندان از برج میلاد

بعلاوه همزمان با روز جهانی سالمند، بازدید سالمندان کشور از بخش سکوی دید باز مجموعه گردشگری و فرهنگی برج میلاد رایگان است.طبق اعلام روابط عمومی برج میلاد، شهروندان سالمند بالای 65 سال می توانند در روز شنبه، 9 مهرماه از ساعت 9 تا 15 به صورت رایگان از برج میلاد بازدید نمایند.این تصمیم در راستای تکریم شهروندان سالمند از سوی مدیریت برج میلاد گرفته شده است.

شورای جهانی سالمندی از سال 1982 در سازمان ملل آغاز به کار کرد و هشت سال بعد با تصمیم این شورا روز اول اکتبر هر سال را روز جهانی سالمندان نامیده شد. به همین علت در تقویم کشور ما نیز از روز جهانی سالمند (9 مهرماه) به مدت یک هفته هفته ملی سالمندان نامیده شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "گردش رایگان از سعدآباد تا برج میلاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش رایگان از سعدآباد تا برج میلاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید