آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند

به گزارش وبلاگ وردپرس، شاید برایتان این موضوع جالب باشد که بدانید هند را با عنوان سرزمین عجایب می شناسند که دلیل آن وجود میراث گرانبها، جاذبه های گردشگری متنوع، اقوام مختلف با زبان و فرهنگ مختلف و پهناوری است. با ما در مقاله بهترین جاذبه های طبیعی هند همراه شوید تا شما را با شماری از معروف ترین جاذبه های طبیعی هند آشنا نماییم. قطعا، آشنایی با دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند برایتان جالب خواهد بود.

آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند

گدازه های بازالتی ستونی

یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی هند، گدازه های بازالتی ستونی هستند که از فوران آتشفشان ایجاد شده و شکل گرفته اند. این گدازه های بازالتی آرایش شش ضلعی داشته و آنها را در مالپه و بخش ادوپی کارناتاکای هند میتوان پیدا کرد. دسترسی به این منطقه و بازدید از این مورد از بهترین جاذبه های طبیعی هند تنها از طریق بندر ماهیگیری مالپه امکانپذیر است. در واقع، شما باید از طریق قایق خود را به این منطقه برسانید.

پارک ملی کانها

پارک ملی کانها یکی از بهترین منطقه ها محیط زیست و حفاظت شده در قاره آسیا بوده که می توانید در آنجا به دیدنی ببرهای هندوستان مشغول شوید. این مورد از معروف ترین جاذبه های طبیعی هند محل زندگی حیوانات زیادی از جمله سگ جنگلی چینی، ببر، خرس تنبل، پلنگ هندی و بارا سینگا است. در رمان کتاب جنگل که از طریق رودیارد کیپلینگ نوشته شده، این پارک به زیبایی هر چه تمام به تصویر درآمده است. در واقع، در این رمان مواردی همچون جنگلهای زیبای بامبو، دره کانها و دشتهای پر از چمن از جهانی واقعی و طبیعت وارد جهانی ادبیات و داستان شده که بسیار مجذوب کننده است.

غار آمارنات

ارتفاع این مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند از سرینگار چیزی حدود 3.888 متر بوده و آن را به عنوان یکی از مقدس ترین پرستشگاه های هندوها نیز می شناسند. این معبد را با فرم های استالاگمیت یخی شناخته اند که بسیار مجذوب کننده و باشکوه به نظر می رسد. این معبد چیزی بیشتر از 5000 سال قدمت دارد. هندوها هر سال از نقاط مختلف جهان خود را به این غار می رسانند تا به نیایش و راز و نیاز مشغول شوند.

زیرو، آروناچال پرادش

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که به طبیعت گردی و ماجراجویی علاقمند هستید، بدون شک منطقه زیرو یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شماست. زیرو از چشم انداز ها طبیعی، تپه های سرسبز و مزارع برنج فراوان برخوردار بوده و در آن روستاهایی بکر و زیبا وجود دارند که می توانید از آنها دیدن کنید. علاقمندان به حیات وحش نیز می توانند سری به منطقه حفاظت شده تالی ولی بزنند و از آنجا بازدید کنند.

دره گل ها، اوتارخند

در منطقه اوتارخند هندوستان می توانید دره گل ها را مشاهده کنید که بسیار زیبا و دیدنیی است. در دره گل ها شما می توانید گیاهان متنوعی را ببینید که برخی از آنها خاصیت دارویی دارند و در طب سنتی میتوان از این گیاهان استفاده کرد. گل هایی که در این مکان مجذوب کننده مشاهده می شوند، متعلق به همین منطقه و منحصر بفرد هستند بطوریکه در مکانهای دیگر نمی توانید این گل ها را پیدا کنید. این منطقه محل زندگی حیوانات مختلفی همچون گوزن مشک، خرس سیاه آسیایی، پلنگ برفی و گوسفند آبی است. امکان بازدید از این مورد از بهترین جاذبه های طبیعی هند در بین ماههای تیر تا شهریور وجود دارد. در مواقع دیگر سال بازدید از دره گل ها ممنوع بوده و نمیتوان در آن به طبیعت گردی مشغول شد.

فلات کاس، ماهاراشترا

فلات کاس نام منطقه ای در کشور هندوستان است که در فهرست یونسکو نیز ثبت شد. در این مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند چیزی حدود 850 گونه خاص و متنوع از گلها و گیاهان وجود دارد. این منطقه در ماههای مرداد و شهریور بسیار زیبا و رویایی است.

دریاچه دهانه لونار

دریاچه دهانه لونار یک نوع دریاچه قلیایی و آب شور بوده و چیزی نزدیک به 137 متر عمق و 1.8 کیلومتر عرض دارد. این دریاچه در بخش بلدهانه در مهاراشترا قرار داشته و از قدمتی 52 هزار ساله برخوردار است. این جاذبه طبیعی محل زندگی پرندگان زیادی هست. در اطراف این مورد از بهترین جاذبه های طبیعی هند می توانید پوشش گیاهی متنوعی را هم مشاهده کنید و از دیدنی طبیعت سرسبز و بی نظیر این منطقه نهایت لذت را ببرید.

باتر بال کریشنا یا سنگ تعادل

سنگ تعادل که با نام دیگر باتر بال کریشنا نیز شناخته شده، چیزی بیش از 250 تن وزن دارد. این سنگ در منطقه تامیل نادو هند واقع شده و بسیار بزرگ است بطوریکه پهنای آن به چیزی نزدیک به 5 متر می رسد. ارتفاع این سنگ نیز چیزی حدود 6 متر است. نکته جالب در مورد سنگ تعادل این بوده که بر روی تپه ای شیب دار واقع شده است و در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که این سنگ از دامنه کوه در حال غلتیدن به پایین است. اما در صورتی که اینگونه نیست و این سنگ بزرگ در کمال شگفتی در جای خود ثابت بوده و اصلا تکان نمی خورد.

تپه مغناطیسی

این منطقه محلی برای توقف مسابقه های اتومبیلرانی محسوب می شود و تا سطح دریا چیزی حدود 4267 متر ارتفاع دارد. تپه مغناطیسی در روستایی به نام لاداخ قرار گرفته که تا شهر له چیزی نزدیک به 30 کیلومتر فاصله دارد. در این منطقه اگر خودروی خود را در حالت خلاص قرار دهید، اینگونه به نظر می رسد که انگار تپه شما را به سمت جلو حرکت می دهد به جای اینکه به سمت عقب بروید. در مورد این پدیده باورها و تئوری های زیادی وجود دارند. برخی از افراد معتقدند که این پدیده به خاطر خطای دید ایجاد می شود. اما گروهی دیگر به ویژه بومیان این منطقه معتقد به افسانه ای هستند که می گوید این جاده مغناطیسی با خاصیت شگفت انگیزی که دارد، مردم را به سمت بهشت می برد.

شوره زار گریت رن آو کوچ

این منطقه به عنوان یکی از بزرگترین صحراهای نمکی در سراسر جهان شناخته شده و معروف است. این مورد از معروف ترین جاذبه های طبیعی هند چیزی نزدیک به 7.503 کیلومتر مربع مساحت دارد و از چشم انداز بی نظیری برخوردار است. این شوره زار دارای شن هایی به رنگ سفید بوده که بسیار مجذوب کننده و دیدنیی به نظر می رسند. اگر می خواهید که تجربه ای به یادماندنی داشته باشید، بهتر است زمانی که ماه کامل است به آنجا بروید، چرا که چشم انداز حیرت انگیزی به واسطه شنهای سفید رنگ و ماه کامل در آسمان ایجاد می شود.

آبشارهای دودهساگار

آبشارهای چند رشته ای را میتوان به عنوان یکی از بکرترین و مجذوب کننده ترین جاذبه ها معرفی کرد. این آبشار در جزیره ای به نام گوا قرار گرفته و نام آن در فهرست بلندترین آبشارهای هند به چشم می خورد. این آبشار رشته ای چیزی نزدیک به 310 متر ارتفاع داشته و از نظر بلندی و ارتفاع توانسته جزو 100 آبشار بلند در جهان باشد. این مورد از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند در فصل باد و بارشهای موسمی در شرایط خوبی واقع شده است و پر آب است. دودهساگار در زبان هندی به دریای شیر ترجمه می شود. علت نامگذاری این آبشار با عنوان دودهساگار هم این است که آبهای سفید رنگی همچون شیر از میان کوهها به سمت پایین سرازیر می شوند.

پیتوراگار در اوتارخند

پیتوراگار چشم انداز ها طبیعی و چمنزارهای بسیار زیبایی دارد و در منطقه اوتارخند هند واقع شده است. از این منطقه میتوان کوه بزرگ ناندادوی، پانچا چولی و اپی او نپال را نیز مشاهده کرد. در این منطقه امکان انجام فعالیتهای مختلف تفریحی همچون ماهیگیری، قایق سواری کایاک و اسکی وجود دارد. علاوه بر آن، شما می توانید از جاذبه های گردشگری موجود در این منطقه نظیر خانه گیاهان و جانوران، قلعه پیتوراگار و همچنین منطقه حفاظت شده اسکوت هم دیدن کنید.

مرداب های کرالا

این مرداب ها زیبایی خاصی دارند و مانند زنجیره ای به هم متصل هستند. مرداب های کرالا در ایالتی به نام کرالا قرار داشته و جزو اسرارآمیزترین جاذبه های دیدنی هند هستند. این مرداب ها در طول ساحل و در مساحتی نزدیک به 195 کیلومتر گسترده شده اند. امکان بازدید از مرداب های کرالا از طریق قایق های سنتی کووالا وجود دارد. این قایق ها از برنج ساخته شده و برخی از این قایق های سنتی امروزه تحت عنوان هتلهای متحرک نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این مرداب ها آبزیان زیادی از گونه های خاص همچون پرندگان آبی، قورباغه، خرچنگ، لاکپشت و سمور دریایی هم زندگی می کنند.

چیل، هیماچال پرادش

منطقه چیل برای سفر تابستانی بسیار مناسب بوده و در میان تپه های شیوالیک واقع شده است. در اطراف این منطقه شما می توانید جنگلهای کاج و دودر را مشاهده کنید و از دیدنی آنها نهایت لذت را ببرید. علاوه بر آن، می توانید به منطقه حفاظت شده چیل، بنای کالی و کاخ چیل نیز سری بزنید و از این جاذبه ها بازدید نمایید.

خاجیار، هیماچال پرادش

در این مکان شما می توانید از دیدنی سبزه زارهای چشم نواز، جنگلهای انبوه و قله های برفی کوهها در اطراف نهایت لذت را ببرید. خاجیار در ارتفاع 1981 متری واقع شده و چشم انداز بی نظیر و مبهوت کننده ای دارد. اگر به فعالیتهای ماجراجویانه همچون اسب سواری، پاراگلایدر سواری و طبیعت گردی علاقمند هستید، بدون شک این منطقه بهترین گزینه برای شماست. حیات وحش کالا توپ نیز در این منطقه قرار گرفته که در آن گیاهان متنوع و حیوانات زیادی زیست می کنند.

آراکو آندراپرادش، آندرا پرادش

دره آراکو در هندوستان جزو یکی از بهترین جاذبه های طبیعی بوده که در آن پوشش گیاهی و جانوری متنوعی وجود دارد. از زیبایی های این دره می توانیم به دشت گل رز با رنگهای متنوع، زمینهای وسیع و سرسبز، آبشارهای دیدنیی، ارکیده های زیبا و مزارع قهوه اشاره کنیم.

ساحل وارکا

ساحل وارکا در جنوب شهر کرالا قرار داشته و یکی از زیباترین سواحل جنوبی هندوستان به شمار می آید. گردشگران در این ساحل می توانند آفتاب بگیرند و استراحت کنند یا به گشت و گذار در نقاط مختلف آن بپردازند. این ساحل پوشیده شده از شن شرایط بسیار مناسبی برای شنا و آبتنی دارد. در این ساحل شما می توانید مراکز سلامت و ماساژ درمانی زیادی را هم مشاهده کنید. علاوه بر آن، تعداد زیادی آبمیوه فروشی و رستوران نیز در نزدیکی این ساحل وجود دارند که شما می توانید سری به آنها بزنید.

مونار

مونار نام منطقه ای در کشور هند بوده که در آن جاذبه های گردشگری و طبیعی بیشماری وجود دارد. موزه چای تاتا در مونار واقع شده که با مراجعه به آنجا می توانید با تاریخچه چای بیشتر آشنا شوید و اطلاعات زیادی را از فرآیند تولید آن بدست آورید. در این منطقه مزارع ادویه و چای به وفور پیدا می شوند و می توانید وقت خود را در این مزارع و تپه های معروف مونار سپری کنید. از جمله تفریحاتی که در مونار هندوستان امکان انجام آنها وجود دارد، می توانیم به طبیعت گردی، قایق سواری، ماهیگیری، پرنده نگری، صخره نوردی، کمپینگ و دیدنی حیات وحش اشاره کنیم.

منبع: همگردی

به "آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید