پلوسی خواهان بازنگری در روابط آمریکا با عربستان سعودی شد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از سی ان ان، به دنبال انتشار گزارشی از سوی مدیر اطلاعات ملی آمریکا، مبنی بر دست داشتن بن سلمان ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا وعده وضع قانونی برای تحریم مسببان این قتل را داد و خواهان بازنگری در روابط واشنگتن و ریاض شد.

پلوسی خواهان بازنگری در روابط آمریکا با عربستان سعودی شد

پلوسی با صدور بیانیه ای درباره دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقجی همچنین خواهان ارزیابی مجدد در روابط آمریکا با طرف سعودی شد.

پلوسی در این بیانیه نوشته است: در پی انتشار گزارش قتل جمال خاشقجی، دولت آمریکا باید در روابط خود با عربستان سعودی بازنگری کند.

در بیانیه رئیس مجلس نمایندگان در این باره آمده است: عربستان سعودی باید بداند که دنیا نظاره گر اقدامات زننده آنها است و عاملان این عمل جوابگو خواهند بود.

خاشقجی روزنامه نگار مخالف عربستان مهر ماه سال 97 زمانی که برای انجام یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

سازمان سیا پس از قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه با قطعیت بالایی گزارش داد که بن سلمان شخصاً دستور این قتل را صادر نموده است اما مقام های اطلاعاتی آمریکا به طور علنی در این باره صحبت ننموده و شواهدی ارائه ننموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پلوسی خواهان بازنگری در روابط آمریکا با عربستان سعودی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی خواهان بازنگری در روابط آمریکا با عربستان سعودی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید