پذیره نویسی عظیم بورس در هفته جدید ، شرکت 150 هزار میلیاردی به بورس می آید

به گزارش وبلاگ وردپرس، طبق وعده پیش از این اعلام شده، قرار است تا سرانجام دهه فجر دو اتفاق مهم در بورس رخ دهد. اولی عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس که وزیر اقتصاد وعده آن را مطرح نموده است. دومی هم پذیره نویسی یک شرکت عظیم 150 هزار میلیارد تومانی.

پذیره نویسی عظیم بورس در هفته جدید ، شرکت 150 هزار میلیاردی به بورس می آید

فرهاد دژپسند در هفته اخیر در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید بورس گفت: بازار سرمایه فقط برای دولت، وزارت اقتصاد یا ارگان های دیگر نیست بلکه برای کشور است، اتفاق خوبی که دارد رخ می دهد یک شرکت حدود 150 هزار میلیارد تومانی قرار است تا میلاد حضرت زهرا پذیره نویسی اش رخ دهد.

چهارشنبه 15 بهمن ماه میلاد حضرت زهرا (س) است و به نظر می رسد در همین هفته این پذیره نویسی قرار است انجام گردد. اما پذیره نویسی به چه معناست؟

مهمترین تفاوت پذیره نویسی با عرضه اولیه در نقدشوندگی آن است. برخلاف عرضه اولیه که امکان فروش سهم وجود دارد اما در پذیره نویسی زمان تعیین نیست و معمولا پس از یک دوره حداقل دو ساله امکان نقد شدن وجود دارد و گاهی سودهای قابل توجهی را نصیب سهامداران می نماید. باید دید این بار برای سهامداران مشارکت در پذیره نویسی سهم یک شرکت عظیم چقدر جذابیت دارد؟

هرچند هنوز میزان رقمی برای مشارکت در این طرح اعلام نشده اما در پذیره نویسی های کوچک پیش از این معمولا تا سقف پنج میلیون تومان هم امکان مشارکت وجود داشته است. احتمالا رقم مشارکت در این پذیره نویسی حتی بالاتر از این رقم باشد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "پذیره نویسی عظیم بورس در هفته جدید ، شرکت 150 هزار میلیاردی به بورس می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیره نویسی عظیم بورس در هفته جدید ، شرکت 150 هزار میلیاردی به بورس می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید