شیراز یک قدم دیگر به جهانی شدن نزدیک شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از سفر ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز اطلاع داد.

شیراز یک قدم دیگر به جهانی شدن نزدیک شد

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری امروز پنجشنبه 21 آذر 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی 25 آذر به منظور بازدید سه روزه از فعالیت هنرمندان و کارگاه های صنایع دستی و آنالیز ادامه فرایند پفراینده ثبت جهانی شیراز، وارد این شهر می شوند.

او در ادامه با اشاره به اینکه انتخاب شهرها و روستاهای ملی و جهانی در معرفی و توسعه و ترویج صنایع دستی آن منطقه تاثیر بسزایی دارد، اضافه نمود: سال گذشته غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه و ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی، در سفر به شیراز، بازدیدی از بعضی از کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی داشت و با توجه به تنوع فراوری محصولات و صنایع دستی در این شهر، بر ثبت شیراز در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی تاکید نمود.

این مقام مسئول اضافه نمود: شهر شیراز خاستگاه هنرهای سنتی چون خاتم، کاشی هفت رنگ و قلم زنی است و دیگر هنرهای دست ساز این شهر نیز همیشه مورد توجه گردشگران قرار داشته و شهرت ملی وجهانی دارند و همین ظرفیت ها دلیل بر تهیه و تکمیل پفراینده شیراز برای ثبت در شورای جهانی صنایع دستی شد.

امیری گفت: هم اکنون در شهر شیراز بیش از 80 رشته صنایع دستی فعال است که قابلیت ثبت در فهرست جهانی را دارند و قطعا محقق شدن این امر، منجر به جلب توجه مخاطبان و رشد سطح کیفی محصولات، افزایش فروش و ارزآوری بیشتر، برطرف بیکاری، ارتقا زیرساخت های فراوریی و توجه بیش از پیش به حوزه آموزش می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس خاطر نشان کرد: در حال حاضر شیراز دارای 20هزار صنعتگر و هنرمند است و تاکنون 13هزار پروانه فراوری انفرادی و کارگاهی برای آن ها صادر شده است.

بنا بر اعلام نتایج سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی در تاریخ 31 تیرماه 98، شیراز به عنوان شهر ملی صنایع دستی به ثبت رسید و در صورت تایید مراحل ثبت توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی تا آخر سال جاری شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی می گردد.

منبع: میراث آریا

به "شیراز یک قدم دیگر به جهانی شدن نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراز یک قدم دیگر به جهانی شدن نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید