سرویس تازه تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شده؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری گردد و برای مکالمه با سیم کارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند.

سرویس تازه تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شده؟

تماس تصویری بر بستر شبکه نسل چهارم خدمتی نوین است که برای اولین بار به وسیله اپراتور اول تلفن همراه در کشور برای مشترکین برخی مدل های گوشی فعال و ارائه می گردد و مشترکان این اپراتور قادر خواهند بود بدون استفاده از اپلیکیشن یا برنامه واسطی با یکدیگر تماس تصویری برقرار نمایند.

به گزارش ایسنا، موضوع برقراری تماس تصویری به وسیله تلفن همراه برای اولین بار چند سال به وسیله اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد که پس از مدتی این طرح به علت برخی مخالفت ها متوقف شد. اگرچه پس از مدتی هر بار اعلام می شد که مشکل این سرویس در آینده نزدیک حل می گردد اما با گذشت سال ها مردم برای دسترسی به تماس تصویری، به شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای موجود که از این امکان برخوردارند مراجعه می کردند.

اما در ارتباط با فعالیت های اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همان طور که در دولت های گذشته هم بر آن تاکید شد، بحث فرهنگ سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تاکید شده بود در این میان گاهی ممکن است افراد به علت این که اطلاعات دقیقی درباره نحوه برقراری تماس های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی هایی شوند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری گردد و برای مکالمه با سیم کارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند.

درنهایت پس از مخالفت ها و موافقت ها این سرویس در آن موقع راه اندازی نشد و طی این سالها صحبت و اقدامی در این رابطه هم انجام نشد تا اینکه زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر تازهی در این زمینه خاطرنشان کرد و گفت به زودی تماس تصویری به وسیله تلفن همراه بدون نصب نرم افزار فعال خواهد شد که هزینه زیادی نخواهد داشت؛ اما جزئیات دقیق و نحوه فعال سازی و سرویس دهی این خدمت به طور دقیق اعلام نشد.

در همین رابطه چندی پیش وزیر ارتباطات جزئیات تازهی از این قابلیت خاطرنشان کرد و گفت: درباره تماس تصویری، تعرفه اش در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده و به تصویب هیأت وزیران هم رسید و به اپراتورها ابلاغ شده است.

طبق گفته وی برای راه اندازی این قابلیت همراهی تولیدنمایندگان گوشی احتیاج است و برخی از تولیدنمایندگان گوشی باید این قابلیت را برروی گوشی هایی که در ایران موجود است، فعال نمایند. بعلاوه گفته شده این سرویس برروی برخی گوشی ها به وسیله یکی از اپراتورها به شکل آزمایشی راه اندازی شده و با تولیدنمایندگان گوشی در حال رایزنی هستند.

اما آنالیز ها حاکی از آن است که این قابلیت پس گذراندن دوره آزمایشی برای برخی مشترکین اپراتور همراه اول که دارای گوشی های هواوی و شیائومی هستند فعال شده و هر کاربری می تواند از آن استفاده کند، اما توصیه می گردد کاربران پیش از فعال سازی این سرویس حتما به چند نکته مهم توجه نمایند.

طبق اطلاعات سایت همراه اول برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری این اپراتور باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE و سیم کارت هر دو مشترک سیم کارت هر دو مشترک USIM باشد. بعلاوه حتما این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد و تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند.

علاوه بر موارد گفته شده باید تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد.

تمام مشترکینی که دارای تلفن همراه هوشمند با قابلیت ViLTE باشند می توانند این سرویس را به وسیله کد دستوری 10 2431# و یا اپلیکیشن همراه من فعال نمایند و هنگام قرارگرفتن در پوشش شبکه LTE این اپراتور و پس از برقراری تماس صوتی به صورت معمول، بر روی آیکن دوربین (گزینه تماس تصویری) کلیک نموده و یک تماس تصویری با کیفیت را تجربه نمایند.

نکته قابل توجه برای کاربران این است که تعرفه تماس تصویری همراه اول همچون یک مکالمه صوتی معمولی خواهد بود و این قابلیت برای دریافت نماینده تماس، هزینه ای ندارد؛ بنابراین برای استفاده از این سرویس احتیاج به پرداخت جداگانه به غیر از هزینه تماس نیست.

کاربران برای استفاده از این سرویس احتیاجی به نصب نرم افزار به وسیله برقرار نماینده و دریافت نماینده تماس ندارند و تماس صوتی برای هر دو مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است.

گفتنی است امکان برقراری تماس تصویری با اپراتور دیگر ممکن نیست و تنها تماس تصویری درون شبکه همراه اول امکان پذیر است.

آنگونه که اپراتور اول تلفن همراه اعلام نموده است در حال حاضر تنها برخی از گوشی های نسل تازه شیائومی و هواوی قابلیت پشتیبانی از سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم را دارند و فهرست سایر تلفن های همراه پشتیبانی نماینده به زودی به روز رسانی خواهد شد.

منبع: عصر ایران

به "سرویس تازه تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس تازه تماس تصویری برای کدام مشترکان فعال شده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید