علم و تکنولوژی

چرا ربات ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده اند؟

دنیای رباتیک مدرن مملو از ماشین های ساخت دست بشر است که از دنیای حیوانات تقلید می کنند؛ ولی با وجود پیشرفت های فنی و سرمایه گذاری های هنگفت سال های اخیر، ماشین های مکانیزه هنوز هم در رقابت با نمونه های زیستی خود (حیوانات)، بسیار عقب ترند.

7 اردیبهشت 1403

مرحله داستانی جابا در Star Wars Outlaws فقط با گران ترین نسخه بازی می آید

طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، بازی Star Wars Outlaws یک ماموریت در هنگام عرضه خواهد داشت که فقط با سیزن پس قابل دسترسی است.

30 فروردین 1403

8 روش سریع برای انتقال عکس از آیفون به آیفون

در این مطلب به شما یاد می دهیم که انتقال عکس از آیفون به آیفون به چه طریقی انجام می گردد. هشت روش ساده و سریع برای این عملیات در این مطلب وجود دارد.

25 فروردین 1403

تبلت ردمی پد پرو با قیمت 207 دلار رونمایی شد

ردمی پد پرو جدیدترین تبلت مالی شیائومی است. این تبلت که همزمان با ردمی توربو 3 معرفی شده، اولین تبلت پرو ردمی با صفحه نمایش بزرگ 12.1 اینچی، تراشه اسنپدراگون 7s نسل دوم و باتری 10000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات به شمار می رود.

23 فروردین 1403

با برترین واچ فیس های گلکسی واچ 4 سامسونگ آشنا شوید

گلکسی واچ 4 سامسونگ با قابلیت های پیشرفته خود، تجربه ای نوین از گجت های پوشیدنی هوشمند را به ارمغان می آورد و با ارائه مجموعه ای چشم نواز از واچ فیس ها، امکان شخصی سازی بی نهایت را در اختیار کاربران قرار می دهد. واچ فیس ها بیش از آنکه صفحه ای برای نمایش...

21 فروردین 1403

معرفی اپلیکیشن: هر کس بی اجازه رفت سراغ گوشیت ازش عکس بگیر

برنامه WTMP از آن اپ هایی است که همه ما باید روی گوشی مان نصب نموده باشیم و کم و بیش نیازش داریم!

20 فروردین 1403

مسجد جمعه باکو مسجدی با کتیبه های فارسی از شاه عباس و طهماسب است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، مسجد جمعه باکو مسجدی با کتیبه های فارسی از شاه عباس و طهماسب است.

16 فروردین 1403

جدیدترین سدان ژاپنی ها به ایران وارد شد، عکس

تویوتا BZ3 به عنوان جدیدترین سدان ژاپنی وارد ایران شد. در ادامه با مشخصات و امکانات سدان تمام برقی Toyota bZ3 آشنا خواهیم شد.

15 فروردین 1403

پیشگویی مرگ و زندگی با هوش مصنوعی

محققانی در دانمارک با استفاده از هوش مصنوعی و داده های چندین میلیون نفر، به پیش بینی مراحل زندگی یک فرد تا انتهای زندگی اش پرداخته اند و امیدوارند که بدین ترتیب بتوانند آگاهی ها درباره قدرت فناوری و خطرات آن را افزایش دهند.

10 فروردین 1403

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد

کمپانی کوالکام امروز از جدیدترین چیپست خود به نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد. این تراشه که نسبت به نسل قبلی با بهبود روبرو شده، از یک هسته اصلی Cortex-X4 برای پردازنده و همچنین قابلیت های هوش مصنوعی مشابه سری پرچمدار 8 بهره می برد.

2 فروردین 1403

ساعت کار موزه های دفینه در نوروز 1403

همزمان با فرارسیدن ایام سال نو ساعت کاری و روزهای تعطیل گروه موزه های دفینه در نوروز 1403 اعلام شد.

1 فروردین 1403

در سال 2024 سرعت شارژ بی سیم گوشی های هوشمند چقدر است؟

در حالی که پردازنده ها هر روز سریع تر می شوند و دوربین ها قابلیت های بیشتری پیدا می کنند، سرعت شارژ بی سیم در برندهای بزرگ مانند اپل، سامسونگ و گوگل، سال هاست که در همان سطح همیشگی به جای مانده است. جدیدترین سری آیفون 15 و خانواده گلکسی اس 24 در بهترین حالت...

27 اسفند 1402

5 ابزار هوش مصنوعی رایگان برای بالا بردن کیفیت عکس

همه ما استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Dall-E و میدجورنی برای ایجاد تصاویر تازه و خلاقانه را دوست داریم. ولی آیا می توانیم از هوش مصنوعی برای بالا بردن کیفیت عکس های قدیمی یا بی کیفیت خود استفاده کنیم؟ در این زمینه خوشبختانه ابزارهای هوش مصنوعی جذابی...

24 اسفند 1402

یاسمین مقبلی و همسفرانش چه در فضا به دست آوردند؟، عکس

فضاپیمای Crew-7 اسپیس ایکس ناسا هفتمین ماموریت تجاری خود را روز سه شنبه پس از فرود ایمن فضاپیمای Dragon در سواحل پنساکولا، فلوریدا به سرانجام رساند. خدمه چندملیتی 4 نفره 199 روز را در مدار گذراندند.

23 اسفند 1402

خرس های آبی در ماه

خرس های آبی ای که سال 2019 به همراه یک کاوشگر فضایی روی ماه فرود آمدند، توانایی لازم را برای تحمل شرایط ناملایم آب وهوایی دارند؛ اما بعضی دانشمندان معتقدند این موجودات احتمالا از شرایط ماه جان سالم به در نبرده اند.

14 اسفند 1402

عکس ، کشف یک خرچنگ غول پیکر با بزرگترین چنگال

بقایای یک خرچنگ غول پیکر باستانی که به خوبی حفظ شده در نیوزیلند کشف شده است.

10 اسفند 1402

کوشش ناکام ایلان ماسک برای به چنگ آوردن اپل

ایلان ماسک حاضر بوده است تسلا را به اپل بفروشد؛ اما فقط به شرط این که خودش مدیرعامل اپل گردد.

10 اسفند 1402

یک شاهکار مهندسی بر روی ماه رخ داد!

کاوشگر اودیسئوس که با یک نقص فنی روبه رو شده بود به لطف آزمایش ناسا از کج فرود آمدن بر روی ماه جان سالم به در برد.

6 اسفند 1402

شرکت های دانش بنیان آینده ساز تمدن کشور هستند

دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ضمن تاکید بر این موضوع که شرکت های دانش بنیان آینده ساز تمدن کشور هستند در آیین اختتامیه جایزه ملی فناوری نکست حضور پیدا کرد.

3 اسفند 1402

دوربین زوم گلکسی S24 اولترا در مقابل گلکسی S23 اولترا؛ پادشاه زوم کدام است؟

گلکسی S24 اولترا اوایل سال 2024 با تغییرات عجیب در بخش دوربین زوم در مقایسه با نسل گذشته یعنی گلکسی S23 اولترا راهی بازار شده است. این گوشی حالا از دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری اپتیکال بهره نمی برد؛ به جای آن، سامسونگ ترجیح داده از سنسور 50 مگاپیکسلی...

30 بهمن 1402
تعداد: (337)