روزانه چقدر ویتامین C مصرف کنیم؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، مصرف مکمل ویتامین C زمانی برای بسیاری از آدم ها اهمیت پیدا می نماید که احساس بیماری نمایند، یا زمانی که در آستانه ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار داشته باشند.

روزانه چقدر ویتامین C مصرف کنیم؟

بسیاری از افراد در فصول سرد سال سراغ مکمل ها و ویتامین ها می روند تا سیستم ایمنی شان را تقویت نمایند. یکی از رایج ترین مکمل ها، ویتامین C است. هر چند در فواید فراوان ویتامین C تردیدی نیست و از لحاظ علمی ثابت شده است، لازم است بدانید به چه میزان از این ویتامین باید دریافت کنید، زیرا در غیر این صورت می تواند برای بدن مضر باشد. با وبلاگ وردپرس همراه باشید.

محققان توصیه می نمایند از مصرف مکمل هایی با دوز بسیار بالای ویتامین C بپرهیزید. میزان ویتامین C در قرص ها یا کپسول ها باید بین 25 تا 1500 میلی گرم در هر واحد باشد و میزان ویتامین C مصرفی در روز نباید از 2000 میلی گرم بیشتر گردد.

بیشتر افراد هنگام بیماری، مقادیر زیادی ویتامین C مصرف می نمایند و متوجه نیستند که بدنشان نمی تواند این میزان ویتامین را جذب کند. به رغم فواید ویتامین ها، مصرف مقادیر زیاد آن ها ممکن است عوارضی جدی در پی داشته باشد.

فواید ویتامین C

به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می نماید

افراد بالای 50 سال می توانند از مصرف مکمل های ویتامین C به علت اثرات آنتی اکسیدانی آن سود ببرند.

به کاهش چین و چروک یاری می نماید

بعلاوه یک مکمل عالی برای یاری به بهبود تشکیل کلاژن با افزایش سن است.

به محافظت از چشم ها یاری می نماید

اگرچه باید مطالعات بیشتری در این مورد (یاری به محافظت چشم) انجام گردد. اما تحقیقات رو به رشدی در خصوص ارتباط بین ویتامین C و محافظت در برابر بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) وجود دارد.

چگونه ویتامین C کافی دریافت کنیم؟

میزان توصیه شده ویتامین C در رژیم غذایی برای مردان بالغ حدود 90 میلی گرم و برای زنان بالغ 75 میلی گرم است. توصیه می گردد که مصرف ویتامین C بیشتر از 2000 میلی گرم در روز تجاوز نکند. به خصوص اگر نمی خواهید ناراحتی معده یا مسائل سوءهاضمه داشته باشید. بیشتر مکمل های ویتامین C بین 500 تا 1000 میلی گرم در هر کپسول هستند. قبل از اینکه از این میزان بیشتر مصرف کنید با پزشک خود صحبت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام مواد غذایی باعث سردرد می شوند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "روزانه چقدر ویتامین C مصرف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه چقدر ویتامین C مصرف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید