رهاسازی 12 قطعه کبک در منطقه حفاظت شده کوسالان

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/کردستان رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان سروآباد از کشف 12 قطعه کبک از یک شکارچی متخلف اطلاع داد و گفت: کبک ها در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

رهاسازی 12 قطعه کبک در منطقه حفاظت شده کوسالان

مسعود محمودی در گفت وگو با وبلاگ وردپرس اظهار کرد: یکی از شکارچیان متخلف کبک که اقدام به خرید و فروش کبک و شکار آن ها می کرد در یکی از روستاهای تابعه شهرستان شناسایی شد.

محمودی گفت: با هماهنگی با مراجع قضایی حکم تفتیش و بازرسی از منزل مسکونی این شکارچی متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی محل سکونت این شکارچی بازرسی شد.

وی اضافه نمود: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب سروآباد کبک ها در منطقه حفاظت شده کوسالان رهاسازی شده و به دامان طبیعت برگشتند و قفس های چوبی نیز معدوم سازی شدند.

محمودی گفت: پرونده تخلف این شکارچی متخلف تشکیل و برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو با وسعت 57 هزار و 236 هکتار در شهرستان سروآباد واقع شده است. در این منطقه تا به امروز 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.

کبک یکی از پرندگان زیبای خشکی، با اندازه متوسط، طول بدن 32 تا 34 سانتی متر و گستردگی بال ها 47 تا 52 سانتی متر است و بیشتر در مناطق کوهستانی یافت می گردد.

کبک در چرخه حیوانات ایران نقش بسزایی دارد و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند؛ اما پرنده نر کمی عظیم تر است، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپرها ادامه دارد.

کبک ها گونه های مختلفی دارند. این پرندگان دارای پاها، دم و منقار کوتاه هستند و سرکوچک دارند و بیشتر از بذر گیاهان خانواده گندمیان و علف های هرز و کمی از حشرات تغذیه می نمایند. جوجه آوری آن ها از اواخر اسفند تا اواخر خرداد به شکل منزوی در دامنه های صخره ای با پوشش گیاهی آغاز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رهاسازی 12 قطعه کبک در منطقه حفاظت شده کوسالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهاسازی 12 قطعه کبک در منطقه حفاظت شده کوسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید