بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می آید

به گزارش وبلاگ وردپرس، بایک BJ60 به عنوان محصولی بسیار لوکس به وسیله دیار خودرو به عنوان زیر مجموعه ماموت خودرو رونمایی شد. BJ60 یک SUV فول سایز هفت نفره با قوای محرکه Mild Hybrid است که می تواند در کمتر از 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می آید
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - بایک BJ60 محصولی است که از سال 2022 وارد خط فراوری برند چینی مشهور BAIC شد. این خودرو که با نشان Beijing (زیر مجموعه بایک) به فروش می رسد، با دو موتور بنزینی و دیزل قابل خرید است.

بایک BJ60 بزرگ ترین SUV فراوریی در BAIC است و با سه قفل دیفرانسیل نیروی موتور خود را به هر دو محور جلو و عقب منتقل می نماید.

دیار خودرو در سومین روز از نمایشگاه خودرو تهران، این SUV هفت نفره را با موتور بنزینی رونمایی کرد و قرار است به زودی شرایط فروش آن هم اعلام گردد.

آمار فروش بایک BJ60 در بازار خودرو چین

بایک BJ60 برخلاف آنچه تصور می گردد، خودرویی خوش فروش در بازار خودرو چین نیست. این محصول BAIC همانطور که در آمار فروش شش ماهه اخیر آن در تصویر بالا قابل مشاهده است، اکنون سی و چهارمین SUV فول سایز پر فروش در کشور چین است.

از لحاظ آماری براساس اطلاعات منابع رسمی کشور چین، خودروهایی مانند، هاوال H9 و چانگان CS95 در آن کشور فروش بالاتری را تجربه می نمایند. جالب است بدانیم که پر فروش ترین SUV فول سایز در کشور چین، تویوتا Land Cruiser 250 (پرادو نسل پنجم) است.

BJ60 از بهمن 1401 وارد بازار خودرو چین شد. با گذشت یک سال از زمان عرضه این خودرو به چینی ها، این محصول حالا 0.96 درصد از سهم بازار SUVهای فول سایز چینی را در اختیار دارد. در میان محصولات Beijing نیز، BJ60 در حال حاضر 26.06 درصد از سهم فروش را در میان همه فراوریات این برند در اختیار دارد.

مشخصات فنی بایک BJ60 دیار خودرو

BJ60 دیار خودرو با قوی ترین و به روزترین قوای محرکه موجود در بازار خودرو چین به ایران می آید. این SUV هفت نفره مجهز به موتور 2 لیتری توربو (1997 سی سی) است که با کد 4K31TD شناخته می گردد.

بایک BJ60 دارای یک پک باتری 48 ولتی است که به آن Mild Hybrid می گویند. خودروهای Mild Hybrid یا هیبرید خفیف با باتری هایی با ولتاژ کم (معمولاً 48 ولتی) و یک موتور الکتریکی همراه هستند که افت توان موتور بنزینی یا دیزلی را جبران می نمایند. علاوه بر این، یک خودرو هیبرید خفیف می توان بخش هایی از مجموعه الکترونیکی خودرو (مانند تهویه مطبوع، سیستم صوتی و…) را به تنهایی آماده به کار نگه دارد.

BJ60 با این ویژگی می تواند 267 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور را در اختیار مالک خود قرار دهد. توان و گشتاور موتور این خودرو به وسیله گیربکس هشت سرعته اتوماتیک (AT) به هر دو محور آن منتقل می گردد. البته هر دو محور جلو و عقب BJ60 دارای قفل دیفرانسیل جداگانه هستند.

بایک این محصول را با تعلیق جناقی دوبل مستقل در محور جلو فراوری می نماید. در محور عقب هم می توان تعلیق مولتی لینک مستقل را مشاهده کرد که برای منطقه ها خارج از جاده ای کاملاً مناسب است.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

از آنجایی که با یک محصول آفرودی لوکس روبرو هستیم، زاویه ورود و خروج به موانع در آن بسیار مهم است. BAIC گفت که زاویه ورود این خودرو به موانع خارج از جاده ای 30 درجه است و BJ60 می تواند با زاویه 24 درجه از موانع خارج گردد.

جالب است بدانیم که عمقی که این خودرو می تواند در آب تردد کند به 750 میلیمتر می رسد. برای مقایسه باید گفت که عمق قابل تردد به وسیله خودروهایی مانند نیسان پاترول نو، تویوتا هایلوکس نو و تویوتا لندکروزر نو 700 میلیمتر است.

طول، عرض و ارتفاع بایک BJ60 به ترتیب برابر است با 5040×1995×1925 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم به رقم 2820 میلیمتر می رسد. ارتفاع این خودرو از سطح زمین نیز 215 میلیمتر اعلام شد. وزن خالص این خودرو 2320 کیلوگرم است و در حالت Ful Load این رقم به 2920 کیلوگرم هم افزایش پیدا می نماید.

براساس دیتا اعلامی از سوی BAIC، این خودرو می تواند در کمتر از 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و شتاب گیری خود را تا سرعت 180 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.

اندازه سوخت قابل ذخیره در باک این خودرو 85 لیتر است و مصرف آن هم در ازای هر صد کیلومتر، 9.5 لیتر است. بایک مدعی است که BJ60 با یک مخزن پر از سوخت با اکتان 92 می تواند تا هزار کیلومتر را بدون احتیاج به سوخت گیری مجدد (در شرایط استاندارد) پشت سر بگذارد.

همانطور که عنوان شد، BJ60 در نسخه هفت نفره به بازار ایران وارد می گردد. فضای باری که این هفت نفر در درون BJ60 در اختیار دارند به رقم 972 لیتر می رسد که با خواباندن ردیف دوم صندلی ها این عدد به 1836 لیتر هم افزایش می یابد.

امکانات رفاهی بایک BJ60 دیار خودرو

براساس اطلاعات اعلامی دیار خودرو درباره بایک BJ60، فول ترین و کامل ترین نسخه این SUV را در بازار خودرو کشورمان مشاهده خواهیم کرد.

این بدان معناست که BJ60 با رینگ های 20 اینچی به ابعاد 275/50، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده ای، سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار بازشدن درب ها، دوربین 360 درجه با خطوط راهنما، کروز کنترل تطبیقی، امکان انتخاب حالات رانندگی (اسپرت، اکونومی، کامفورت، آفرود و برف)، ترمز پارک برقی، استارت استاپ و سامانه های کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری به دست مشتریان می رسد. البته این موارد امکانات پایه BJ60 به شمار می روند.

یعنی سنسور سنجش اندازه ورود به عمق آب، قفل دیفراسیل سنگین در سرعت های کم، Creep mode (حرکت اتوماتیک در ترافیک های شهری)، رادار هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو، رادار خط خوان، ترمز اضطراری، سانروف پانورامیک، روف رک، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای هم در فهرست آپشن های رفاهی این خودرو قابل مشاهده اند.

علاوه بر این موارد، متقاضیان خرید این خودرو می توانند از رکاب برقی اتوماتیک، فرمان چرمی با تنظیم دستی، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، گرمکن فرمان، نورپردازی داخلی با امکان انتخاب 256 رنگ، نمایشگر پشت آمپر 10.25 اینچی، هدآپ دیسپلی، دوربین ثبت وقایع، شارژر بدون سیم موبایل، صندلی های جلو برقی با گرمکن، تهویه و ماساژور برای هر دو ردیف اول و دوم صندلی ها، نمایشگر لمسی 12.8 اینچی و دستیار صوتی این خودرو هم بهره مند شوند.

اما فهرست آپشن های این خودرو هنوز تمام نشده است. بلکه مواردی مانند 12 اسپیکر برای سیستم صوتی برند اینفینیتی، چراغ های LED، شیشه های عایق صدا، سنسور باران، برف پاکن عقب، تهویه دو کاناله برای ردیف اول، تهویه تک کاناله برای ردیف دوم، خروجی ایرکاندیشن برای ردیف دوم و فیلترهای تصفیه و یونیزه هوا هم در انتهای این فهرست قابل مشاهده هستند.

قیمت بایک BJ60 در بازار خودرو چین

مقرون به صرفهترین تیپ پنج نفره بایک BJ60 در بازار خودرو چین 264 هزار و 800 یوان قیمت دارد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر است با 2 میلیارد و 181 میلیون و 952 هزار تومان.

گرانترین و فول ترین مدل این SUV با گنجایش هفت نفر نیز که نمونه رونمایی شده به وسیله دیار خودرو است، در چین 276 هزار و 800 یوان (2 میلیارد و 291 میلیون و 904 هزار تومان) قیمت دارد.

بایک BJ60 براساس سطح امکانات رفاهی و قوای فنی خود، قطعاً خودرویی مقرون به صرفه قیمت در کشورمان نخواهد بود. از همین رو، مشخص قیمتی مناسب و منطقی برای این محصول آن هم در میان رقبای چینی دیگر برای این خودرو سرنوشت آن را در بازار مشخص خواهد نمود.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

کامیون کمپرسی دیما محصول نو مایان دیزل رونمایی شد / تغییرات و مشخصات فنی

ام جی GT فردا موتورز رسماً معرفی گشت / بازگشت برند MG به ایران پس از 7 سال

دانگ فنگ E70 برقی با ایران خودرو به بازار می آید / سومین تاکسی برقی ایران خودرو

تیگارد L7 پلاس تیگارد موتور معرفی گشت / همه چیز درباره TIGARD L7 PLUS

کی ام سی T9 معرفی گشت / راهنمای جامع KMC T9 کرمان موتور

منبع: بیت ران

به "بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایک BJ60 دیار خودرو با این موتور و امکانات رفاهی به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید