علت اختلاف بیرانوند و پرسپولیس چیست؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، خیلی ها معتقدند فزونین بازیکن این فصل پرسپولیس علیرضا بیرانوند بود. ادعایی که پربیراه نیست و گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی یکی از ارکان اصلی قهرمانی های پرسپولیس در سالی که گذشت بود. علیرضا که بعد از دو سال دوری از پرسپولیس به تیم سابقش برگشت، نقش پررنگی در موفقیت های تیمش داشت و در چند بازی هم یک تنه باعث فزونی پرسپولیس مقابل رقبا شد. با این حال علیرضا بعد از سرانجام فصل و قبل از این که وارد اردوی تیم ملی گردد، به وسیله وکیلش در فدراسیون درخواست فسخ قراردادش را ثبت کرد و به باشگاه پرسپولیس نوتیس داد تا اگر مطالباتش را طی چند روز آینده نگیرد، قراردادش را با قرمزها فسخ خواهد نمود.

علت اختلاف بیرانوند و پرسپولیس چیست؟

نگرانی طرفداران پرسپولیس

از وقتی خبر فسخ قرارداد بیرانوند و نوتیس او به باشگاه پرسپولیس منتشر شد،موجی از نگرانی در بین طرفداران پرسپولیس ایجاد شد. پرسپولیسی ها که می دانند علیرضا چه مهره موثری برای تیمشان است نمی خواهند تحت هیچ شرایطی او را از دست بدهند. به خصوص اینکه پرسپولیس باید فصل آینده در بازی های آسیایی هم شرکت کند و از دست دادن گلری مثل بیرانوند برای آن ها گران تمام خواهد شد.

بند فسخ 250هزار دلاری قرارداد بیرانوند

علیرضا با قراردادی 3 ساله به پرسپولیس برگشت و هنوز دو فصل از قراردادش با این تیم به جای مانده است. با این حال در قرارداد بیرانوند با پرسپولیس بند فسخ 250هزار دلاری وجود دارد و او هر زمان با پرداخت این مبلغ می تواند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند. با این حال اگر پرسپولیس مطالبات بیرانوند را طی روزهای آینده پرداخت نکند، قرارداد علیرضا با پرسپولیس به صورت اتوماتیک فسخ می شود و دیگر نیازی هم به پرداخت 250هزار دلار نیست.

پیشنهاد عربستان به علی بیرو

بیرانوند بعد از درخشش در این فصل با چند پیشنهاد از عربستان روبرو شد. چندی قبل یک ایجنت که ارتباطات خوبی با تیم های حاشیه خلیج فارس دارد، پیروز شد با بیرانوند ارتباط برقرار کند. این ایجنت مدعی شد که می تواند با توجه به خوب شدن روابط ایران و عربستان، برای بیرانوند از این کشور آفر بیاورد. به غیر از این ایجنت، افراد دیگری هم در پی آوردن پیشنهاد خارجی و به خصوص از عربستان برای گلر شماره یک تیم ملی هستند. بزرگترین مانع در این بین به قوانین فعلی کشور عربستان برمی شود. این کشور هنوز مجوز حضور بازیکنان ایرانی را در عربستان صادر نکرده و در حال حاضر قانون قدیمی پابرجاست. این احتمال وجود دارد که طی چند هفته آینده این قانون عوض و مجوز حضور بازیکنان ایرانی در عربستان صادر شود. در این صورت بیرانوند مسئله ای برای بازی در عربستان نخواهد داشت. در صورتی که بیرانوند به صورت قانونی قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند، دیگر نیازی به پرداخت پول رضایتنامه ندارد و بدون دادن 250هزار دلار می تواند از پرسپولیس جدا شود.

اختلاف بیرانوند و پرسپولیس بر سر چیست؟

اختلاف اصلی بیرانوند و باشگاه پرسپولیس بر سر آپشن هاست. بیرانوند معتقد است هنوز 40 درصد از قراردادش را از پرسپولیس طلب دارد ولی باشگاه پرسپولیس معتقد است که علیرضا کمتر از 30 درصد طلب دارد. همین موضوع باعث شد تا کار بیرانوند و پرسپولیس به نوتیس دادن و فسخ قرارداد بکشد.

اختلاف حل شدنی است!

با وجود این که بیرانوند برای فسخ قرارداد به باشگاه پرسپولیس نوتیس داده ولی این مشکل قابل حل است. مدیران پرسپولیس که اصلا نمی خواهند ستاره تیمشان را از دست بدهند، قصد دارند به زودی با علیرضا و وکیلش مذاکره نمایند و با پرداخت مطالبات او اجازه فسخ قرارداد را به بیرانوند ندهند. مدیران پرسپولیس اگر این کار را انجام ندهند، می دانند که برای نگه داشتن بیرانوند کار سختی در پیش خواهند داشت و به مراتب باید پول بیشتری هزینه نمایند. در صورت فسخ یکطرفه قرارداد، باشگاه پرسپولیس برای حفظ بیرانوند باید قرارداد جدیدی با او امضا کند و با توجه به درخشش علیرضا در این فصل و بعلاوه بالا رفتن قیمت بازیکنان، نمی تواند با همان مبلغ توافق شده قبلی این بازیکن را نگه دارد.

منبع: فرارو

به "علت اختلاف بیرانوند و پرسپولیس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت اختلاف بیرانوند و پرسپولیس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید