تصویر عجیب پیشکسوت استقلال از تیم 500,000,000,000 تومانی! ، شاید باور نکنید اما شما استقلال را پایین می کشید!

به گزارش وبلاگ وردپرس، دوری از قهرمانی نه؛ چیزی که ممکن است استقلال را عادی کند، اعتیاد به غرولند است.

تصویر عجیب پیشکسوت استقلال از تیم 500,000,000,000 تومانی! ، شاید باور نکنید اما شما استقلال را پایین می کشید!

وبلاگ وردپرس آنلاین - بهروز رسایلی

خسرو حیدری، دستیار ریکاردو ساپینتو در فصل گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی ادعاهایی عنوان کرد که البته تازگی ندارد اما از فرط تکرار تبدیل به یک پدیده عجیب و غریب در فوتبال ایران شده است. لب کلام این است که او هم مثل خیلی های دیگر گفته: می خواهند استقلال را تبدیل به یک تیم معمولی نمایند. آیا واقعا اینطور است؟ و آیا واقعا چنین باشگاه بزرگی با آفت عادی شدن روبرو خواهد شد؟ اگر جواب مثبت است، چنین خطری بیشتر از کدام ناحیه متصور است؟

پرسپولیس یک دهه جام نگرفت، معمولی شد؟

عمده منطق موافقان این ایده، آن است که استقلال مظلوم واقع شده و در این سال ها نتوانسته به میزان رقیب سنتی پیروز باشد. به هر حال تردیدی نیست که کامیابی و ظفر در دنیای فوتبال تا حدی جنبه چرخشی دارد؛ چند سال حال یک تیم خوب است، چند سال حال تیم دیگر. این قصه را در ایتالیا، اسپانیا و انگلستان به وضوح می توانید ببینید. چندسالی وضع استقلال خوب بود و حالا این پرسپولیس است که شرایط بهتری پیدا نموده است. آیا در طول 9سالی که پرسپولیس به قهرمانی لیگ برتر دست نیافت، این تیم عادی شد؟ طبیعتا این اتفاق رخ نداد و امروز هم از این ناحیه خطری استقلال را تهدید نمی نماید. ضرورت هواداری فوتبال، بردباری در دوران ناکامی و فروتنی در دوران کامیابی است. هر دو خصوصیت هم از آنجا ناشی می گردد که آدم عاقل می فهمد نه شادی در این حوزه پایدار است و نه غم.

معمولی، با 500میلیارد هزینه؟

به علاوه باید پرسید چطور ممکن است یک عده از بالا یا هر جای دیگری دنبال معمولی کردن باشگاه استقلال باشند، درحالی که این تیم طی سال های گذشته همیشه بین پرهزینه ترین باشگاه های کشور بوده است؟ صد البته حق استقلال است که خرج کند و اصلا با توجه به محبوبیت و عمق نفوذ این تیم در کشور، خیلی بیشتر از اینها باید برای آبی ها هزینه گردد. اصلا اگر فقط 2تیم در کشور حق داشته باشند پول درست و حسابی خرج نمایند، آن 2تیم پرسپولیس و استقلال هستند. خب همین اتفاق هم کم و بیش اتفاق افتاده و انتشار اسناد فصل گذشته نشان می دهد آبی ها چیزی حدود 500میلیارد تومان فقط در بخش قرارداد بازیکنان هزینه نموده اند. خب چطور اراده ای برای تضعیف استقلال در کار است که حاضر می گردد این همه هزینه علیه نیت اصلی خود انجام بدهد؟ دیده اید چه قراردادهایی با استقلالی ها منعقد شده است؟ قرارداد بازیکنان ذخیره استقلال را دیده اید؟ قرارداد عارف غلامی را دیده اید؟ چه کسی این همه خرج می نماید تا تیمی را زمین بزند؟

شما استقلال را عادی می کنید

حتما استقلال گرفتار سوءمدیریت و تصمیمات غلط بوده است، همانطور که شرایط مشابهی در خصوص پرسپولیس هم وجود داشته و شاید همچنان داشته باشد. طبیعتا همه اینها باید برطرف گردد اما حقیقتا کسانی که این روزها با تمام قوا دارند استقلال را تبدیل به یک تیم معمولی می نمایند، بعضی از همین پیشکسوتان هستند؛ آنها که به جای روحیه مبارزه و جنگجویی، فقط غرولند کردن را یاد گرفته اند و تصویری که از این تیم به کل کشور مخابره می نمایند، تصویر یک تیم ضعیف است که انگار شکست و مغلوب شدن در برابر رقبا را پذیرفته و تنها مکانیسم دفاعی اش، فرافکنی و نسبت دادن کم و کسری ها به اراده بیرونی است. شاید باور نکنید اما این شما هستید که در لباس دلسوزی، استقلال را پایین می کشید...

منبع: همشهری آنلاین

به "تصویر عجیب پیشکسوت استقلال از تیم 500,000,000,000 تومانی! ، شاید باور نکنید اما شما استقلال را پایین می کشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر عجیب پیشکسوت استقلال از تیم 500,000,000,000 تومانی! ، شاید باور نکنید اما شما استقلال را پایین می کشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید