خانه حاشیه نشین ها سنددار می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران (پانا) - بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از ظرفیت ماده 9 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده می توان برای خانه های واقع در سکونتگاه های غیررسمی سند صادر کرد.

خانه حاشیه نشین ها سنددار می گردد

به گزارش ایسنا، موضوع واگذاری سند به حاشیه نشینان، حدود چهار سال است که مطرح می گردد و در این زمینه اقداماتی اجرا شده است. محمد آئینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به ایسنا گفت که در برخی منطقه ها کشور از جمله مشهد برای برخی حدود 10 درصد از ساکنان سکونتگاه های غیررسمی، سند صادر شده است.

آئینی هم چنین در ملاقات با محمدرضا صباغیان ـ نماینده مردم یزد، ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در واکنش به این موضوع که بخش عمده ای از خانه های واقع در سکونتگاه های غیررسمی این استان فاقد سند هستند گفت: مسائل مربوط به سند را می توان با استفاده از ظرفیت ماده 9 قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری رفع کرد.

صباغیان نیز در این ملاقات با اشاره به این که استان یزد 11 شهرستان دارد که شش شهرستان آن جزو منطقه ها کم برخوردار محسوب می گردد، اظهارکرد: بسیاری از معابر شهرستان مهردشت هنوز آسفالت نشده اند که در این خصوص احتیاج به مساعدت شرکت بازآفرینی شهری ایران داریم.

نماینده مردم یزد با اشاره به این که شهر تاریخی مروست 45 هکتار بافت تاریخی ثبت شده دارد، اضافه کرد: این شهر 100 هکتار محدوده مصوب بازآفرینی شهری و 270 هزار متر مربع معابر خاکی و فرسوده در محدوده های هدف دارد که آسفالت معابر خاکی محلات هدف را در اولویت گذاشته ایم. در این شهر 80 درصد سکونتگاه های غیررسمی فاقد سند هستند و باید در بحث تسهیلات، سند جایگزین تعریف گردد.

در نشستی دیگر ملک فاضلی ـ نماینده مردم سراوان و مهرستان به همراه جمعی از مدیران شهری با محمد آئینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت و گو کرد.

ملک فاضلی با اشاره به این که شهر جالق از شهرهای استان سیستان و بلوچستان 164 هکتار بافت فرسوده دارد، مطرح کرد: شهر جالق 12 محله دارد که 6 محله احتیاجمند بازآفرینی شهری است و در سال گذشته پیروز به تصویب یک محله به عنوان محدوده هدف بازآفرینی شدیم.

آئینی نیز تاکید نمود تا جلسات ستاد بازآفرینی استان به شکل منظم برگزار گردد، احتیاجهای شهر احصا و پروژه های مختلف بین دستگاه های مرتبط تقسیم گردد تا کار با سرعت بیشتری پیش رود. او بعلاوه از ملک فاضلی و هیات همراه خواست تا از ظرفیت بندهای تبصره 11 قانون بودجه امسال به منظور پیشبرد امور بازآفرینی شهری استفاده نمایند.

در این دو ملاقات که به شکل جداگانه برگزار گردید، آئینی دستورات لازم را به منظور تسریع در نوسازی بافت های فرسوده و بهسازی معابر خاکی محلات هدف صادر کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "خانه حاشیه نشین ها سنددار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه حاشیه نشین ها سنددار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید