حال میراث فرهنگی خوب است اما حال بناهای میراثی خوب نیست

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی کشور، حال میراث فرهنگی خوب است اما حال بناهای میراثی خوب نیست.

حال میراث فرهنگی خوب است اما حال بناهای میراثی خوب نیست

علی دارابی در ارتباط برخط با ادارات کل استانهای کشور پیرامون اعلام موجودیت انجمن خیرین میراث فرهنگی در روز شنبه 4 آذر نکاتی را بیان کرد.

وی گفت: انجمن میراث فرهنگی که در همه استانها تشکیل شده، یک انجمن دولتی است اما انجمن خیرین میراث فرهنگی یک نهاد غیر دولتی با ماهیت نیکوکاری و احسان است نظیر خیرین مدرسه ساز و خیرین حوزه سلامت.

دارابی گفت: طبق اساسنامه انجمن خیرین میراث فرهنگی، اعضای هیأت مؤسس تعیین است. سپس عضوگیری انجام و مجمع عمومی تشکیل می گردد و براساس آن، هیأت مدیره انتخاب خواهند شد.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی نقش هماهنگ کننده و تسهیلگری را بر عهده دارد و خیرین و نیکوکاران را متوجه این می نماید که حال بناهای میراثی خوب نیست.

رئیس هیأت مؤسس انجمن خیرین میراث فرهنگی تاکید نمود: این انجمن در سراسر کشور و حتی خارج از کشور می تواند شعبه داشته باشد و این همیاری برای حفاظت از میراث پیشینیان و تاریخ باشکوه ایران هزینه خواهد شد.

تبیین مسئولیت های اجتماعی و معافیت های مالیاتی و ارائه بسته های حمایتی استانی، منطقه ای و ملی به خیرین از دیگر نکاتی بود که قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور بر آن تاکید نمود.

منبع: همگردی

به "حال میراث فرهنگی خوب است اما حال بناهای میراثی خوب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال میراث فرهنگی خوب است اما حال بناهای میراثی خوب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید