به همین سادگی در خانه پیراشکی درست کنید

به گزارش وبلاگ وردپرس، خیلی ها فکر می کنند هر چقدر هم اهل پخت انواع و اقسام شیرینی ها باشند، پیراشکی درست کردن کار هر کسی نیست و برای خوردن یک پیراشکی کرمدار خوشمزه باید سراغ پیراشکی فروشی هارفت.

به همین سادگی در خانه پیراشکی درست کنید

با همین دستور ثابت می کنیم اشتباه می کنند، در خانه هم می شود پیراشکی خوشمزه درست کرد.

مواد لازم برای خمیر

250 گرم آرد

50 گرم شکر

50 گرم روغن مایع

یک و نیم پیمانه ماست

یک عدد تخم مرغ

یک ق م بیکینگ پودر

4 /1 ق چ نمک

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

مواد لازم برای کرم

یک پیمانه سرخالی آرد

2 پیمانه آب

یک و نیم پیمانه شکر

3 /1 ق چ وانیل

میزانی شکلات آب شده برای تزئین

1. ابتدا تخم مرغ، شکر و روغن را در ظرفی بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا مایه ای سفیدرنگ داشته باشید. سپس ماست را اضافه کرده، هم بزنید.

2. آرد را در ظرف دیگری با نمک و بیکینگ پودر مخلوط کرده و کم کم به مایه بالا اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.

3. در این مرحله پس از خوب مخلوط شدن مواد با یکدیگر، خمیر را درون کیسه پلاستیک بگذارید، در دستمال پارچه ای قرار دهید و در جای گرم و تاریک به مدت دو ساعت استراحت دهید.

4. در این فاصله می توانید کرم داخل پیراشکی را آماده کنید.

آرد و شکر را مخلوط کرده، آب را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. بعد مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید. وقتی مخلوط به صورت کرم درآمد و سفت شد، ظرف را از روی حرارت برداشته، وانیل را به آن اضافه کنید.

5. پس از دو ساعت استراحت، وقتی خمیر پف کرد، سطح میز کار را آرد بپاشید. حالا خمیر را با وردنه به قطر دو میلی متر باز کنید و با بشقابی کوچک یا نعلبکی روی خمیر را قالب بزنید، سپس هر کدام از دایره ها را از وسط تا کنید و روی هم برگردانید. حالا با انگشت یا وسیله ای دیگر لبه ها را روی هم فشار دهید تا شکل بگیرند.

6. داخل کاسه فلزی یا قابلمه ای کوچک میزانی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس خمیرهای پیراشکی آماده شده را داخل روغن بیندازید تا پف کنند و طلایی شوند. پیراشکی ها را بعد از سرخ شدن در صافی بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

7. در گوشه هر کدام از پیراشکی ها سوراخی ایجاد کنید و کرم آماده شده را با کپسول های مخصوص شیرینی پزی داخل پیراشکی بریزید. برای تزئین می توانید پودر قند و هل روی شیرینی بپاشید یا روی آن را با شکلات آب شده تزئین کنید.

فوت وفن

اگر ما یه پیراشکی شل بود می توانید میزان آرد بیشتری اضافه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "به همین سادگی در خانه پیراشکی درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به همین سادگی در خانه پیراشکی درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید