بر کره زمین چه می گذرد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، آمار و ارقام ها مهم نیستند. در واقع مهم به نظر نمی رسند. بحران زمانی عمیقا درک می گردد که آثار خود را نشان بدهد.

بر کره زمین چه می گذرد؟

به گزارش وبلاگ وردپرس ، ما روی داغ ترین کره زمین در تاریخ زندگی می کنیم. همه گیری کرونا و رکوردهای مالی مانع از آن شده است که به بحران شدید گرم شدن کره زمین که فجایع متعددی به بار می آورد توجه گردد. بعضی از این بحران ها از کرونا خطرناک تر و مرگبارتر هستند.

ذوب شدن یخچال های طبیعی منجر به افزایش سطح دریاها و پیشروی در خشکی و از بین رفتن اکوسیستم های مختلف خواهد شد ضمن اینکه زندگی انسان را به مخاطره می اندازد.

گرمای شدید نیز خود مرگ و میر زیادی به بار خواهد آورد ضمن اینکه باعث می گردد تا حجم زیادی از محصولات کشاورزی از بین برود که این موضوع در کنار قطع شدن بارندگی های مکرر سبب قحطی و گرسنگی در نقاط مختلف دنیا می گردد، حتی در نقاطی که قحطی در آن سابقه نداشته است.

سه بحران اساسی تغییرات اقلیمی این موارد هستند:

تغییر درجه حرارت دنیای

ناهنجاری دمای ماهانه در مقایسه با سال های آغازین بسیار بیشتر شده است. اکنون حرارت در سطح کره زمین 0.67 درجه سانتیگراد بیشتر از مدت مشابه در سال های بین 1951 تا 1980 است. 0.67 عدد کمی به نظر می رسد اما این عدد یعنی فاجعه، یعنی گرمای مرگ آور و قحطی و خشکسالی.

دی اکسیدکربن اتمسفر

واحد هفتگی کربن، 419.28 متر واحد به ازای هر یک میلیون مترمربع از فضای اتمسفر است. بخش در میلیون (ppm)، نمونه هایی از این نوع یکا غلظت است که به صورت نسبت مولی یا جرمی ماده مورد نظر در محلول سنجیده می گردد.

سطح دریا

تغییر سطح دنیای دریا بحران اساسی و عظیم دیگر است. افزایش 69.21 میلی متری سطح آب دریاها و اقیانوس ها چیزی بیش از بحران تلقی می گردد. پیشروی در خشکی باعث از بین رفتن اکوسیستم ها می گردد و مرگبار است.

منبع: جام جم آنلاین

به "بر کره زمین چه می گذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بر کره زمین چه می گذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید