برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب شد.

برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب شد

مجلس وزرای قطر برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سالهای 2022 و 2023 را تصویب کرد. این برنامه در پی حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران بعنوان میهمان ویژه به تصویب رسید.

این موافقتنامه مشتمل بر یک مقدمه و 10 ماده است و به منظور تحکیم و توسعه روابط بین دو کشور تصویب شده است.

بر اساس این توافقنامه، طرفین جهت توسعه و تحکیم روابط فرهنگی فی مابین در کلیه زمینه های فرهنگی و هنری براساس حق یکسان و احترام به کلیه قوانین و مقررات داخلی جاری در هر یک از دو کشور اقدام می نمایند.

دیدارهای متقابل هیأت های فرهنگی و گروه های هنری ملی و سنتی جهت ارائه هنر خود در کشور طرف متعاهد، دیدارهای متقابل مسئولان، کارشناسان و پژوهشگران ذی ربط مسائل فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی، حفظ حقوق مالکیت فکری مؤلفین براساس قوانین و مقررات جاری دو کشور بخش مهمی از این توافق فرهنگی محسوب می گردد.

علاوه بر مبادله اطلاعات فرهنگی، کتاب، منابع علمی، فرهنگی و انتشاراتی در رشته های مختلف علوم، تنظیم جشنواره ها و هفته های فرهنگی هنری و همایش های ادبی گوناگون و نمایشگاه های هنرهای تجسمی و صنایع دستی سنتی میان طرفین، ترجمه و انتشار مطبوعات فرهنگی و کارهای هنری برتر که در هر دو کشور فراوری می گردد، با رعایت قوانین و مقررات جاری در هر یک از آنها بخش هایی دیگر از این توافق است.

منبع: همگردی

به "برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید