اولیانوف: احیای کامل برجام به نفع همه است

به گزارش وبلاگ وردپرس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری، نوشت: احیای کامل برجام به نفع همه طرفین خواهد بود.

اولیانوف: احیای کامل برجام به نفع همه است

وی ادامه داد: این مسئله همچنین برای عدم اشاعه هسته ای و امنیت منطقه ای مفید است. برای ایران، احیای توافق به برطرف تحریم ها و توسعه بدون مانع روابط تجاری و مالی با دیگر کشورها منجر خواهد شد.

این در حالی است که پنجمین دور از مذاکرات احیای برجام، این هفته در وین شروع می گردد و اولیانوف پیشتر ابراز امیدواری نموده بود که این می تواند دور نهایی باشد و تا اواسط خرداد به نتیجه برسد.

با این حال، بعضی اختلاف های اساسی هنوز به قوت خود باقی است و طرف آمریکایی همچنان بر مدار بدعهدی می چرخد تا آنجا که روز گذشته، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور، با انداختن توپ به زمین ایران، مدعی شد: چیزی که هنوز ندیده ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که ضروری است، انجام دهد. آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم.

ایران هم در پاسخ، گفت: لغو تحریم های (دوران) ترامپ یک وظیفه قانونی است و یک اهرم مذاکره نیست. اصول یکی است؛ آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک نموده است، باید اول تحریم های خود را بردارد. پس از راستی آزمایی، ایران اجرای کامل برجام را از سر خواهد گرفت. آیا آمریکا آماده است؟

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولیانوف: احیای کامل برجام به نفع همه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: احیای کامل برجام به نفع همه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید