ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، سازمان اداری و استخدامی کشور، طی بخشنامه ای خاطرنشان کرد که دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع است.

ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد

ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی اولین کاری است که برای ورود به بانک ها و سازمان های اداری باید انجام دهیم. اگر کسی برود بانک یا یک اداره و سازمانی برای تشکیل پرونده، باید حداقل از تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی اش فتوکپی بگیرد و تحویل مأمور تشکیل دهنده پرونده بدهد؛ در غیر این صورت کار فرد راه نیوفتاده و فرد دچار مشکل می گردد. همراه وبلاگ وردپرس مگ باشید.

ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد!

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان نموده است که به همه استانداران و دستگاه های کشور ابلاغ شده است که ازاین پس حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند افراد را تقاضا نموده و ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شده است و باید تمام کارها را به صورت اینترنتی و برخط انجام دهند.

علت این کار نیز واضح است؛ زیرا با اتصال تمامی سامانه ها به ثبت احوال، دیگر لزومی به دریافت کپی مدارک شناسایی نبوده و هر سازمان و ارگانی می تواند به آسانی و به صورت الکترونیکی به مدارک افراد دسترسی داشته باشد.

پذیرش و جایگزینی استعلام الکترونیکی و حذف مستندات کاغذی به تنهایی کار هر سازمان و بانکی را راحت می نماید. بعلاوه مرد را نیز از گرفتن کپی خلاص نموده و هزینه های اضافی را نیز کاهش می دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز بیان می نماید، سرویس های ثبت احوال به صورت پوششی و برای تمامی دستگاه هاست و اگر دستگاهی ادعا می نماید سرویس ثبت احوال قطع است، قطعاً سایر دستگاه ها هم باید بگویند سرویس آنها هم قطع است؛ زیرا سرویس ثبت احوال برای تمام دستگاه هاست و قابل ذکر است که ثبت احوال رتبه دوم پاسخ دهی را کسب نموده است، بنابراین اینکه کارمند بانک یا هر سازمانی ادعا می نماید سیستم قطع است و باید از مدارکتان فتوکپی بگیرید را جدی نگیرید.

گفتنی است معمولاً افراد برای اینکه کارشان راه بیفتد از گزارش تخلف خودداری می نمایند؛ اما این کار باعث می گردد که قانون به راحتی زیر پا گذاشته شده و افراد دیگر در جاهای مختلف دچار مشکل شوند؛ بنابراین در صورت مواجهه با چنین تخلفاتی ساکت نمانید و حتماً موضوع را اطلاع رسانی کنید تا به این تخلف آشکار رسیدگی گردد.

این بخشنامه ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع، در راستای توسعه استفاده از سرویس های الکترونیکی احراز هویت برای بهبود عملکرد امور اداری و رضایت هرچه بیشتر شهروندان صادر شده است.

پیشنهاد مطالعه: خبر مهم؛ روش صدور گواهی انحصاروراثت تغییر کردمنبع: پیام دلتا

به "ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید