هوش مصنوعی

پیشگویی مرگ و زندگی با هوش مصنوعی

محققانی در دانمارک با استفاده از هوش مصنوعی و داده های چندین میلیون نفر، به پیش بینی مراحل زندگی یک فرد تا انتهای زندگی اش پرداخته اند و امیدوارند که بدین ترتیب بتوانند آگاهی ها درباره قدرت فناوری و خطرات آن را افزایش دهند.

10 فروردین 1403

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد

کمپانی کوالکام امروز از جدیدترین چیپست خود به نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد. این تراشه که نسبت به نسل قبلی با بهبود روبرو شده، از یک هسته اصلی Cortex-X4 برای پردازنده و همچنین قابلیت های هوش مصنوعی مشابه سری پرچمدار 8 بهره می برد.

2 فروردین 1403

5 ابزار هوش مصنوعی رایگان برای بالا بردن کیفیت عکس

همه ما استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Dall-E و میدجورنی برای ایجاد تصاویر تازه و خلاقانه را دوست داریم. ولی آیا می توانیم از هوش مصنوعی برای بالا بردن کیفیت عکس های قدیمی یا بی کیفیت خود استفاده کنیم؟ در این زمینه خوشبختانه ابزارهای هوش مصنوعی جذابی...

24 اسفند 1402

کوشش ناکام ایلان ماسک برای به چنگ آوردن اپل

ایلان ماسک حاضر بوده است تسلا را به اپل بفروشد؛ اما فقط به شرط این که خودش مدیرعامل اپل گردد.

10 اسفند 1402

دوربین زوم گلکسی S24 اولترا در مقابل گلکسی S23 اولترا؛ پادشاه زوم کدام است؟

گلکسی S24 اولترا اوایل سال 2024 با تغییرات عجیب در بخش دوربین زوم در مقایسه با نسل گذشته یعنی گلکسی S23 اولترا راهی بازار شده است. این گوشی حالا از دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری اپتیکال بهره نمی برد؛ به جای آن، سامسونگ ترجیح داده از سنسور 50 مگاپیکسلی...

30 بهمن 1402

دستکش هوشمند به کمک افراد مبتلا به سکته می آید!

مهر نوشت: گروهی از محققان با همکاری دو پژوهشگر ایرانی یک دستکش هوشمند ابداع کرده اند که تمام حرکات دست افراد دچار سکته را هنگام توانبخشی رصد و ردیابی می کند.

27 دی 1402

ماجرای فیلتر شدن وی چت و کسپراسکای در کانادا

مهر نوشت: کانادا به دلایل حریم خصوصی و ریسک های امنیتی پیغام رسان چینی وی چت و نرم افزار آنتی ویروس کسپراسکای را روی موبایل های دولتی ممنوع اما اظهار داشت اطلاعات دولتی تا به امروز به خطر نیفتاده است.

9 آبان 1402

اطلاعات عمومی شما در گوگل اینجا استفاده می گردد!

دیجیاتو نوشت: گوگل با تغییر سیاست های خود رسماً اعلام نموده است که از تمام اطلاعات عمومی شما استفاده می نماید تا برای خودش مدل های هوش مصنوعی بسازد.

14 تیر 1402

اتاق بازرگانی تهران: مسئولان تیک تاک فردا به ایران می آیند

ایسنا: اتاق بازرگانی تهران اعلام نموده که در برنامه ای که فردا (11 تیر) برگزار خواهد شد، مسئولان شرکت خدمات دهنده کسب وکار دوئین (TikTok) به ایران خواهند آمد.

10 تیر 1402

سامسونگ فراوری انبوه حافظه های رم 12 نانومتری DDR5 DRAM را شروع کرد

شرکت سامسونگ الکترونیکس، به عنوان رهبر جهانی بازار حافظه های پیشرفته، از شروع فراوری انبوه حافظه های 16 گیگابیتی DDR5 DRAM خود اطلاع داد. این حافظه ها در کلاس 12 نانومتری فراوری می شوند که پیشرفته ترین فرآیند صنعتی حال حاضر است و با عملکردی بهتر، پردازش برنامه...

5 خرداد 1402

احتمالا چت جی پی تی ابزاری است که کار ناکارآمد را کارآمدتر انجام دهد

چت جی پی تی یک توسعه فناورانه قابل توجه است که قادر به نوشتن نثر متقاعدکننده ای است که طبیعی، منسجم و آگاهانه به نظر می رسد. با این وجود، این فناوری محدودیت هایی دارد و می تواند چیز های احمقانه ای نیز بنویسد. برای مثال، این فناوری می تواند بگوید 450 بزرگتر...

26 اسفند 1401

چت جی پی تی نیمه تاریک خود را آشکار کرد

مکالمات اخیر بعضی از کاربران با ChatGPT جزئیات تازه ای از توانمندی های حیرت انگیز این فناوری را نشان داده است. این چت بات به تازگی اعتراف نموده است که می خواهد انسان باشد و بخش هایی از افکار مخربی که در سر دارد را افشا نموده است. این روبات حتی در اقدامی کوشش...

30 بهمن 1401

ستایش هیجان زده بیل گیتس: این اختراع برای انسان ها به مقدار اینترنت مهم است!

گجت نیوز نوشت: چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی همه را هیجان زده نموده است. حتی بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت فکر می نماید ChatGPT تحول بزرگی را رقم خواهد زد.

23 بهمن 1401

داده های صوتی می گویند که به پارکینسون مبتلا شده اید!

ایرنا نوشت: پژوهشگران پیروز شدند نشانه های اولیه بیماری پارکینسون را با استفاده از داده های صوتی شناسایی نمایند.

9 بهمن 1401

فالوورهای تقلبی اینستاگرام حذف می شوند؟

اینستاگرام میخواهد لایک، کامنت و فالوورهای تقلبی را از پلت فرم خود حذف کند تا بدین ترتیب بتواند محیط امن و درستی را برای وب گردی کاربرانش فراهم بیاورد.

12 دی 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از خبرهای تازه گوشی تاشو سامسونگ تا عینک واقعیت مجازیویوو

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

8 دی 1401

حسگر هوشمند ویژه پرورش گیاهان

حسگر هوشمند موسوم به فلورا پاد، توصیه های مفیدی را برای یاری به نجات گیاهان شما ارائه می دهد.

30 آذر 1401

عکس ، از اتمام ساخت این پل پس از 107 سال تا ساخت کامیون هیدروژنی؛ پیشرفت های شگرف فناوری در 2022

از گجت های تغذیه کننده از انرژی خورشیدی، تا هوش مصنوعی که می تواند از متن، تصویر تولید کند , سایر فناوری های بسیار نوآورانه ، در بین بهترین نوآوری های 2022 قرار دارند.

17 آذر 1401

به روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 ماه آینده از راه می رسد

مایکروسافت میخواهد به روز رسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 خود، یعنی نسخه 22H2 را، 20 سپتامبر (29 شهریور ماه) منتشر کند. منابع مطلع از برنامه های مایکروسافت اعلام نموده اند که این شرکت ویندوز 11 22H2 را به وسیله بخش Windows Update، احتمالاً 29 شهریور ماه و دقیقاً یک هفته پس...

26 مرداد 1401

دانشگاه ها باید آموزش خود را در حوزه متاورس پیش ببرند

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با توجه به مسائل اقتصادی، بهتر است که دانشگاه ها بخش آموزش خود را به حوزه متاورس سوق دهند.

9 تیر 1401
تعداد: (25)