به روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 ماه آینده از راه می رسد

به گزارش وبلاگ وردپرس، مایکروسافت میخواهد به روز رسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 خود، یعنی نسخه 22H2 را، 20 سپتامبر (29 شهریور ماه) منتشر کند. منابع مطلع از برنامه های مایکروسافت اعلام نموده اند که این شرکت ویندوز 11 22H2 را به وسیله بخش Windows Update، احتمالاً 29 شهریور ماه و دقیقاً یک هفته پس از انتشار پک امنیتی ویندوز 11 عرضه خواهد نمود. وب سایت Windows Central اوایل امروز نیز تاریخ انتشار 22H2 را تأیید نموده است.

به روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 ماه آینده از راه می رسد

مایکروسافت ماه هاست که آپدیت ویندوز 11 22H2 را آزمایش می نماید و همراه با این به روزرسانی ویژگی های نوی نظیر ظاهر متفاوت تسک منجر، Drag and Drop تسک بار و دسترسی به گجت های بلوتوثی از تسک بار در اختیار کاربران قرار می گیرد. این شرکت بعلاوه با این به روزرسانی قابلیت نو زیرنویس زنده برای انواع صدا را به ویندوز 11 اضافه می نماید که برای افرادی که ناشنوا و کم شنوا هستند یا هرکسی که می خواهد به صورت اتوماتیک زیرنویس صوتی برای او به نمایش دربیاید، بسیار ایده آل است. گفتنی است که این فرایند به طور داخلی درون سیستم صورت می گیرد.

در این به روزرسانی ظاهراً یک ابزار کنترل صوتی نو به ویندوز 11 اضافه می گردد که به افراد امکان می دهد، کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را با استفاده از دستورات صوتی کنترل نمایند. بخش تسک منجر نیز در ویندوز 11 22H2 با یک حالت تاریک نو و یک طراحی بسیار بهتر که شامل یک نوار وظیفه نو و قابلیت Efficiency Mode برای محدود کردن برنامه ها از مصرف منابع است، در اختیار کاربران قرار داده می گردد.

در آپدیت 22H2 این سیستم عامل شاهد بهبود قابلیت snap خواهیم بود که با تکان دادن پنجره ها، چندین گزینه در بخش فوقانی رابط کاربری برای شما به نمایش در می آید و با کشاندن پنجره بر روی هر یکی از گزینه ها، پنجره در موقعیت موردنظر شما قرار خواهد گرفت. شما می توانید در بخش Setting نیز به شخصی سازی این تنظیمات بپردازید. مایکروسافت بعلاوه در حال کار بر روی قابلیت وجود تب ها در فایل اکسپلورر است و به احتمال زیاد این قابلیت بعد از این به روزسانی به کاربران ارائه می گردد.

این قابلیت بسیار کاربردی در ویندوز 11 به کاربران این اجازه را می دهد تا چندین پوشه را در یک پنجره باز نمایند. مایکروسافت این قابلیت را برای نسخه پیش نمایش ویندوز 10 ارائه کرد. این قابلیت کاربران را قادر می ساخت تا در فایل اکسپلورر تب های مختلفی را باز نمایند. اما به دلایل نامشخصی این شرکت این قابلیت را لغو کرد و در نسخه نهایی ویندوز 10 آن را عرضه نکرد. Windows Central گزارش می دهد که به روز رسانی دیگری برای 22H2 در اواخر سال جاری برنامه ریزی شده که قابلیت تب ها در فایل اکسپلورر و ویژگی نو Suggested Actions را به این سیستم عامل اضافه می نماید. این قابلیت نو به لطف هوش مصنوعی می تواند به کاربران در انجام سریع کارها و فرآیندهای مختلف یاری شایانی کند.

اگر می خواهید کمی زودتر به آپدیت ویندوز 11 22H2 دسترسی پیدا کنید، این امکان برای کاربران نسخه بتای ویندوز 11 وجود دارد که همین الان این به روز رسانی را نصب نمایند. منابع متعدد بعلاوه گزارش داده اند که مایکروسافت میخواهد در پاییز سال جاری 10 سالگی سرفیس را با محصولات نو جشن بگیرد. محصولات نو سرفیس احتمالاً با نسخه نو 22H2 ویندوز 11 عرضه خواهند شد. البته باید اشاره کنیم که مایکروسافت هنوز به طور رسمی تاریخ انتشار آپدیت 22H2 یا رویداد احتمالی سرفیس را اعلام نکرده است. باید دید در روزهای آینده چه اخباری در این مورد منتشر خواهد شد.

منبع: Theverge

منبع: دیجیکالا مگ

به "به روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 ماه آینده از راه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 ماه آینده از راه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید