چوسئوک؛ جشن پاییزی برداشت محصول در کره

به گزارش وبلاگ وردپرس، چوسئوک (Chuseok) جشن پاییزی برداشت محصول در کره -روز شکرگزاری کره ای- یکی از بزرگترین و مهم ترین تعطیلات در کره است. اعضای خانواده از دور و نزدیک گرد هم می آیند تا غذا و داستان را به اشتراک بگذارند و از اجدادشان تشکر کنند

چوسئوک؛ جشن پاییزی برداشت محصول در کره

بسیاری از کره ای ها برای گذراندن اوقاتی با کیفیت با خانواده خود به زادگاه خود سفر می کنند. برای گردشگران، تعطیلات فرصت خوبی برای تجربه فرهنگ سنتی در سراسر کره فراهم می کند. بیایید نگاهی دقیق تر به تعطیلات سنتی کره ای Chuseok بیندازیم.

چوسئوک به چه معنی است؟

چوسئوک یکی از سه تعطیلات مهم کره به همراه سئولال (روز سال نو قمری) و دانو (پنجمین روز از پنجمین ماه قمری) است. Chuseok همچنین به عنوان hangawi نامیده می گردد. هان به معنای بزرگ و گاوی به معنای عناصر هشتمین ماه قمری یا پاییز است. طبق تقویم قمری، ماه برداشت، بزرگترین ماه کامل سال، در پانزدهمین روز از ماه هشتم ظاهر می گردد.

سنت ها و آداب و رسوم چوسئوک

در صبح روز چوسئوک، اعضای خانواده در خانه اصلی خانواده جمع می شوند تا مراسم یادبودی به نام چاریه را به افتخار اجداد خود برگزار کنند. مراسم رسمی شهیر دو بار در سال برگزار می گردد: در Seollal و Chuseok. در طول چاریه چوسئوک، برنج تازه برداشت شده، الکل و سانگ پیون (کیک برنج نیمه ماه) به عنوان پیشکش به اجداد خانواده تهیه می گردد. پس از خاتمه مراسم، اعضای خانواده دور هم پشت میز می نشینند و از غذاهای خوشمزه لذت می برند.

یکی دیگر از رسوم سنتی چوسئوک سئونگمیو یا بازدید از قبرهای اجدادی است. سئونگمیو یک سنت قدیمی است که هنوز هم برای نشان دادن احترام و قدردانی از اجداد خانواده انجام می گردد. در طی سئونگمیو، اعضای خانواده علف های هرزی را که در اطراف قبرها رشد کرده اند حذف می کنند و با یک مراسم یادبود ساده به متوفی ادای احترام می کنند.

بازی های عامیانه سنتی

از آنجایی که چوسئوک جشن برداشت محصول و فراوانی است، دوره تعطیلات با سرگرمی های مختلف و بازی های عامیانه مانند سامولنوری (کوارتت کوبه ای سنتی)، تالچوم (پایکوبی ماسک)، ganggangsullae (پایکوبی دایره ای کره ای) و ssireum (کشتی سنتی کره ای) شاد می گردد.). Ganggangsullae در طول Jeongwol Daeboreum (جشن پانزدهمین روز از اولین تقویم قمری) و Chuseok انجام می گردد. در این پایکوبی، زنان با لباس هانبوک (لباس سنتی کره ای) در یک دایره بزرگ دست به دست هم می دهند و در شب اولین ماه کامل و در Chuseok با هم آواز می خوانند. چندین داستان در مورد منشأ آن وجود دارد. یکی از معروف ترین داستان ها می گوید که قدمت این پایکوبی به سلسله چوسون (1392-1910) برمی گردد، زمانی که ارتش کره به زنان جوان روستا لباس نظامی می پوشاند و آنها را به دور کوه ها می چرخاند تا ظاهر خود را نشان دهند. تعداد نظامیان کره ای بیشتر از تعداد واقعی آنها از طرف دشمن است. ارتش کره به لطف این تاکتیک ترسناک از پیروزی های زیادی برخوردار شد. Ssireum، یکی دیگر از سرگرمی های سنتی مهم، یک مسابقه کشتی انفرادی است که در یک گودال شنی مدور برگزار می گردد که به قدرت و مهارت نیاز دارد.

غذاهای چوسئوک

غذاهای متنوعی در طول Chuseok برای جشن برداشت پربار سال تهیه می گردد و یکی از مهم ترین غذاهایی که نشان دهنده Chuseok است، songpyeon است. Songpyeon با پودر برنج تهیه می گردد که به اندازه ای کوچکتر از یک توپ گلف ورز داده می گردد و سپس با دانه های کنجد، لوبیا، لوبیا قرمز، شاه بلوط یا سایر مواد مغذی پر می گردد. در طول فرآیند بخارپز، کیک های برنج با سوزن های کاج لایه بندی می شوند تا رایحه دلپذیر کاج اضافه گردد. این یک سنت قدیمی برای همه خانواده است که در آستانه Chuseok با هم آهنگ پیون درست کنند. یک حکایت قدیمی کره ای می گوید کسی که آهنگ پیون زیبا می سازد، بچه زیبایی خواهد داشت.

منبع: ژیوار

به "چوسئوک؛ جشن پاییزی برداشت محصول در کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چوسئوک؛ جشن پاییزی برداشت محصول در کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید