چند راه آسان برای اینکه دکوراسیون منزل خود را منحصر به فرد و چشم نواز کنید

به گزارش وبلاگ وردپرس، وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون منزل می گردد ، می توان گفت که هرکسی سبک و خواسته های خاص خود را دارد. در واقع هر دکوراسیونی ویژگی های متفاوتی دارد. دکوراتورها هنگام تکمیل کارهای دکوراسیون ، همواره با در نظر گرفتن سبک زندگی ، خواسته ها و درک زیبایی شناختی صاحب خانه تصمیمات حرفه ای می گیرند و در این راستا انتخاب هایی مانند مبلمان ، اکسسوری ها و رنگ ها را انجام می دهند. در این مقاله به چند راه آسان برای منعکس کردن سلیقه و سبک زندگی شما در دکوراسیون تان می پردازیم.

چند راه آسان برای اینکه دکوراسیون منزل خود را منحصر به فرد و چشم نواز کنید

اگر تصمیم گرفته اید خانه خود را کمی زیبا و به روز کنید ، نکاتی را دنبال نمایید که بتوانید ایده و الهام بگیرید. اگرچه راه های مختلفی برای زیباسازی خانه وجود دارد ، اما در این مقاله موثرترین روش ها را برای افزودن جلوه های منحصر به فرد و خاص به فضای زندگی شما گردآوری نموده ایم. از میان این پیشنهادات مالی و کاربردی دکوراسیون منزل ، می توانید مناسب ترین ها را برای فضاهای زندگی خود اعمال کنید.

تزیینات دیواری متفاوت و چشمگیر

دکوراسیون دیوار یکی از مهم ترین عوامل طراحی است که ظاهر یک فضای نشیمن را تغییر می دهد و البته دیوارهای شما یکی از موثرترین راه ها برای زیباتر و مجذوب نماینده تر کردن خانه شما هستند. وسایل تزئینی که به دیوار خود آویزان می کنید به شما در ایجاد سبک دکوراسیون منزل یاری می نماید و یافتن محصولاتی که برای شما مناسب هستند بسیار آسان تر خواهد بود ؛ زیرا گزینه های تقریبا نامحدودی در این زمینه وجود دارد.

علاوه بر محصولات تزئینی دیوار آشنا مانند نقاشی ، عکس ، برچسب دیواری و …، می توانید با استفاده از بشقاب ها و زیور آلات سرامیکی دکوراسیونی بسیار متفاوت و چشمگیر ایجاد کنید.

اکسسوری هایی که با رنگ های زنده جلب توجه می نمایند

استفاده از رنگ نیز یکی از عناصر مهمی است که بر ظاهر و ویژگی های یک فضای نشیمن تاثیر می گذارد. اگر یک دکوراسیون فضای نشیمن است که بیشتر به رنگ های خنثی مبله می گردد و می خواهید این قسمت را کمی احیا کنید و آن را خارق العاده تر و چشمگیرتر کنید ، اکسسوری های دکوراسیون منزل را انتخاب نمایید که رنگ های زنده و پر انرژی در آن خودنمایی نمایند.

خارج شدن از حالت عادی در انتخاب مبلمان

فراتر از فرم ها ، رنگ ها و مدل های معمول ، همواره انتخاب مفیدی خواهد بود ، به خصوص زمانی که مبلمانی را انتخاب می کنید که ابعاد نسبتاً کوچک تری دارند و فضای کمتری را اشغال می نمایند ، مانند میز عسلی. حتی در یک فضای نشیمن بسیار معمولی ، یک میز عسلی فوق العاده و چشمگیر جلوه نموده و فضای نشیمن را بسیار زیباتر می نماید.

قفسه ها و کتابخانه های باز

دورانی که همه چیز در پشت کمدها و کشوهای بسته پنهان می گردد ، به سرانجام رسیده است و سبکی که در آن وسایلی که استفاده می کنیم در دکوراسیون گنجانده می گردد ، بسیار محبوب تر است. به همین علت استفاده از قفسه های باز در فضاهای نشیمن مانند آشپزخانه و حمام و بعلاوه در اتاق نشیمن بسیار رایج است. از قفسه های باز هم برای نمایش وسایل و افزودن دکوراسیون منزل بهره ببرید و هم برای تزئین با لوازمی که فکر می کنید خانه شما را زیبا می نماید.

یک نقطه کانونی بصری ایجاد کنید

اولین ناحیه ای که در اولین ورود به اتاق توجه شما را به دکوراسیون منزل جلب می نماید ، نقطه کانونی بصری تزئینی آن اتاق را ایجاد می نماید. البته شما می توانید تصمیم بگیرید که این نقطه کجا باشد. نقاشی های بزرگ و عریض گزینه ای عالی برای معین نقطه کانونی بصری و جلب توجه به آن ناحیه هستند ، به خصوص اگر در رنگ و سبک قابل توجه باشند.

هارمونی طبیعت

طبیعی بودن یک سبک رو به رشد در میان روندهای دکوراسیون خانه در سال های اخیر است. مواد طبیعی ، چهره هایی از طبیعت ، گیاهان زنده و بافت های طبیعی یکی از موثرترین روش ها برای زیباسازی خانه هستند. هماهنگی عناصر طبیعی مانند حصیری ، چوب ، سنگ نیز می تواند یکی از مواردی باشد که در انتخاب دکوراسیون منزل خود به آن توجه می کنید.

نقاشی های دیواری سیاه و سفید

در بالا به اهمیت تزئین دیوارها اشاره کردیم. هارمونی بی نقص حاصل از ترکیب سیاه و سفید یکی از انتخاب های تضمین شده ای است که همواره هنگام ایجاد دکوراسیون دیوار کار می نماید.

رنگ ها و نقش ها

جسور بودن در انتخاب رنگ و الگو نیز یک راه عالی برای منحصر به فرد کردن دکوراسیون منزل است. البته در حین انجام این کار ، البته کمی احتیاط نیز مفید است ؛ زیرا استفاده بیش از حد از رنگ ها و نقش ها می تواند اثر خفه نماینده ای در فضاهای زندگی ایجاد کند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید ، دیواری را به کاغذ دیواری چشم نواز با طوفان رنگی و نقش های چشمگیر مجهز کنید ، حتما باید مبلمان و اکسسوری را برای متعادل کردن آن انتخاب کنید. مبلمان مدرن مشکی در این نمونه کنتراست تماشایی درست نموده و تفاوت و هماهنگی چشمگیری ایجاد می نماید.

محصولات دکوراسیون منزل قدیمی

ترند نوستالژیک یکی از برجسته ترین روند دکوراسیون در سراسر دنیا در سال های اخیر است. مبلمان قدیمی که می توانید در مغازه های عتیقه فروشی و مغازه های فروش محصولات قدیمی پیدا کنید یا مبلمان و لوازم قدیمی که مطابق با سبک دکوراسیون گذشته فراوری شده اند ، روشی بسیار شیک و پیچیده برای ایجاد تفاوت در خانه شما است.

جزئیات خلاقانه و نوآورانه

یکی از عواملی که همواره در ایجاد طرح های دکوراسیون منزل مهم است ، خلاقیت است. ایده های نوآورانه و جزئیات خلاقانه همواره فضای زندگی را مجذوب نماینده تر و معین تر می نماید. جا حوله ای ساخته شده از شاخه های درخت یکی از نمونه های پیروز این امر است. از ارزیابی ایده های خود برای خانه خود نترسید!

عدم تقارن هم می تواند کارساز باشد!

معمولاً چیدمان و هارمونی هنگام لیست کردن پیشنهادات دکوراسیون منزل در بالاترین نقطه قرار گرفته است. با این حال ، به یاد داشته باشید که نظم و هماهنگی همواره به معنای طراحی های متقارن نیست. چیدمان های نامتقارن نیز می توانند دکوراسیون های مدرن بسیار شیک و معینی را ایجاد نمایند.

اشکال غیر معمول

وقتی صحبت از اشکال مبلمان و اکسسوری ها در دکوراسیون منزل می گردد ، معمولاً اشکال مربع یا مستطیل را انتخاب می کنیم یا اگر در پی طراحی زاویه دارتر و روان تر هستیم ، شکل های گرد را انتخاب می کنیم. با این حال ، روی آوردن به گزینه های مختلف در فرم ها همواره یکی از راه های آسان برای ایجاد ظاهری چشمگیر است.

استفاده از فضای شیک و کاربردی با جدانماینده

در خانه های با پلان باز ، می توانید از جدانماینده بهره ببرید تا هم قسمت های مورد استفاده با عملنمودهای مختلف را از هم جدا کنید و هم انتقالی صاف و ظریف ایجاد نمایید. جدانماینده ها نیز از نظر زیبایی شناسی اکسسوری بسیار چشمگیری هستند.

منبع: اتاق

به "چند راه آسان برای اینکه دکوراسیون منزل خود را منحصر به فرد و چشم نواز کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه آسان برای اینکه دکوراسیون منزل خود را منحصر به فرد و چشم نواز کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید