ویروس کرونا 20 هزار سال قبل هم به جان بشر افتاده بود

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از نیواطلس، گروهی بین المللی از محققان در پژوهش های خود به این نتیجه رسیدند که نشانه هایی از ژنوم ویروس کرونا در بین گروه های محلی جمعیتی در شرق آسیا در 20 هزار سال قبل وجود داشته است.

ویروس کرونا 20 هزار سال قبل هم به جان بشر افتاده بود

اپیدمی ویروس کرونا در شرق آسیا برای مدتی طولانی ادامه یافته و خاتمه چند هزار سال قبل از بین رفته است. کریل الکساندروف یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: ژنوم مدرن انسان حاوی اطلاعات مربوط به نحوه تکامل بشر است که دسترسی به اطلاعاتی مربوط به دهها هزار سال قبل را ممکن می کند و از این طریق می توان شرایط مختلفی که انسان ها با آن روبرو شده اند را دریافت.

بررسی هزار ژنوم مختلف مربوط به 26 جامعه محلی در نقاط مختلف جهان نشان می دهد که ویروس کرونا 20 هزار سال قبل در مناطقی همچون چین، ژاپن، مغولستان، کره شمالی، کره جنوبی و تایوان شایع بوده است. فرایند شیوع کرونای باستانی از 25 هزار سال قبل آغاز و به مدت 20 هزار سال ادامه یافته است.

هنوز معین نیست طی این مدت تنها یک گونه از کرونا در جوامع انسانی شایع شده یا گونه های مختلفی از ویروس مذکور موجب مرگ و میر افراد شده است. این کشف علمی به محققان کمک می کند تا راه هایی برای شناسایی گونه های ژنتیکی مرگبار کرونا و سیر تکامل آنها بیابند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ویروس کرونا 20 هزار سال قبل هم به جان بشر افتاده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا 20 هزار سال قبل هم به جان بشر افتاده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید