وبینار در زمینه مهندسی مواد ـ سرامیک برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، انجمن علمی دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس وبینار شماره 5 خود را با موضوع مروری بر فرآیند سینتر سرد سرامیک های اکسیدی و مطالعه سرد فریت رویبرگزار می نماید.

وبینار در زمینه مهندسی مواد ـ سرامیک برگزار می گردد

به گزارش باشگاه دانشجویان وبلاگ وردپرس، سرامیک (Ceramics) از کلمه یونانی کراموس (Keramos) گرفته شده است. سرامیک ، علم و هنر ساخت و استفاده از محصولاتی است که ترکیب اصلی آن ها مواد غیر آلی و غیر فلزی است. به علت وجود ترکیبات متنوع از اتم های فلزی و غیرفلزی و آرایش های متعدد ساختاری، طیف بسیار وسیعی از سرامیک ها وجود دارد و به علت گستردگی ترکیبات سرامیکی دسته بندی های متفاوتی برای آن ها انجام شده است.

از نقطه نظر تاریخی می توان سرامیک ها را به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم بندی کرد، سرامیک های سنتی عمدتا سرامیک های سیلیکیاتی هستند که از جمله آن ها می توان به محصولات رسی، سیمان و شیشه های سیلیکاتی اشاره نمود.

سرامیک های مدرن دارای خواص حرارتی، مکانیکی و شیمیایی ویژه ای هستند. سرامیک های اکسیدی بسیار خالص مانند آلومینا و زیرکونیا، سوخت های هسته ای بر پایه اکسید اورانیم، کاربیدها و نیتریدهای سرامیکی و شیشه سرامیک ها در دسته سرامیک های مدرن جای می گیرند و سرامیک های مدرن براساس ترکیب شیمیایی به دو دسته سرامیک های اکسیدی و غیراکسیدی تقسیم بندی می شوند.

از میان سرامیک های اکسیدی می توان از آلومینا (Al2O3)، زیرکونیا (ZrO2)، توریا (ThO2)، برلیا (BeO)، {{منیزیا}} (MgO) نام برد. از میان سرامیک های غیر اکسیدی می توان به نیترید سیلیسیوم (Si3N4)، نیترید بور (BN)، کاربید سیلیسیم (SiC) و کاربید تنگستن (WC) اشاره نمود.

وبینار مروری بر فرآیند سینتر سرد سرامیک های اکسیدی و مطالعه سرد فریت روی با سخنرانی دکتر امین یوردخانی ـ عضو هیات علمی دانشگاه روز چهارشنبه 5 شهریور99،ساعت 13، به صورت مجازی و در بستر اینترنت برگزار می گردد.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و دریافت لینک اتصال به کلاس به کانال @TMU-MC-CE مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وبینار در زمینه مهندسی مواد ـ سرامیک برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار در زمینه مهندسی مواد ـ سرامیک برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید