روایتی از دختر 12 ساله مریوانی که نویسنده شد، آنیا با معلم خوب به دوست خوب رسید

به گزارش وبلاگ وردپرس، سرویس استان های خبرگزاری کتاب : من؛ آنیا رشیدی در پایه ششم ابتدایی در شهرستان مریوان زندگی می کنم که از کودکی علاقه خاصی به خواندن و مخصوصاً نوشتن داستان های بچگانه داشتم.

روایتی از دختر 12 ساله مریوانی که نویسنده شد، آنیا با معلم خوب به دوست خوب رسید

من خیلی دوست داشتم داستان هایی که می نویسم به مرحله چاپ برسانم؛ اما چون راهش را بلد نبودم، نتوانستم به هدفم برسم تا اینکه وقتی به کلاس ششم رسیدم، آقای سامان محمدی به مدرسه ما آمد و گفتند هر کسی که به نوشتن کتاب علاقه دارد، من در این زمینه به او یاری می کنم. از شنیدن این حرف ها خیلی خرسند شدم.

اینها روایت بچگانه آنیا رشیدی، نویسنده کتاب در پی دوست خوب دختر بچه 12 ساله است که توانست با همراهی و هدایت معلمش اولین کتابش را به چاپ برساند.

این نویسنده کوچک در گفت گو با خبرنگار وبلاگ وردپرس در سنندج گفت: نویسنده شدن آرزویی بود که همیشه داشتم و عشق به نوشتن تنها در دفتر خاطراتم ثبت می شد تا اینکه سال جاری که پایه ششم هستم با همراهی معلمم توانستم این آرزو را واقعی کنم.

وی ادامه داد: وقتی آقای سامان محمدی سر کلاس بود؛ دوست داشتم زمان متوقف گردد و فقط به حرف های ایشان گوش دهم. بعد از اتمام کلاس با خرسندی به خانه برگشتم و به پدر و مادرم گفتم که امروز یک آقای مهربانی به مدرسه آمد و من می خواهم مثل ایشان نویسنده شوم.

آنیا بعلاوه گفت: شب و روز از خوبی های استاد محمدی می گفتم. آنقدر از ایشان تعریف کردم که بعد از چند هفته ای که گذشت پدرم با آقای محمدی تماس گرفت و ماجرا را برایش تعریف کرد و به ایشان گفت که دخترم از وقتی شما را دیده است خیلی به درس و مدرسه علاقه مند شده و می خواهد راه شما را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه مسیر داستان نویسی را مدیون آقای محمدی است، اضافه نمود: با هدایت های ایشان، انگیزه فراوان و باورکردنی برای ادامه مسیر داستان نویسی کسب کردم و با همراهی پدر و مادرم که در این راه مشوقم بودند با کوشش شبانه روزی پیروز شدم کتاب در پی دوست خوب را چاپ و منتشر کنم.

این نویسنده کوچک مریوانی که کتاب خود را با یاری معلمش ویراستاری نموده است، اضافه نمود: طراحی جلد و تصویرگری کتاب به همت (ماج گرافیک) و (انتشارات طلوع مجد) انجام شد.

آنیا در پاسخ به سوال که توصیه اش برای همسن و سالانش چیست؟ گفت: به تمامی دانش آموزان توصیه می کنم که آن ها هم مثل من می توانند کتاب چاپ نمایند و نویسنده شوند. درست است که نویسندگی کار آسانی نیست و علاقه، استعداد و توانایی و مهم تر از همه به کوشش و پشتکار احتیاج دارد؛ اما اگر ایمان داشته باشید و خودتان را باور کنید و برای آن کوشش کنید، بدون شک به آن خواهید رسید.

سامان محمدی، نویسنده و معلم آنیا نیز به خبرنگار ایبنا گفت: سال هاست در این فکر بودم تا علمی که پروردگار متعال به من داده را در اختیار تمام دانش آموزان سرزمینم قرار دهم؛ علمی که در سخت ترین شرایط ممکن آن را بدست آورده و این استعداد خویش را پرورش داده ام.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان مثل آنیا رشیدی می توانند در این سن کم، استعداد خود را پیدا نموده و برای شکوفایی آن کوشش نمایند.

وی بعلاوه گفت: پیروزیت تحصیلی هیچ رازی ندارد. از شما آغاز می گردد؛ زمانی که تصمیم می گیرید شرایط را تغییر دهید. وقتی می کوشید به هدفتان در تحصیلات برسید، همیشه باید این را بدانید که پیروزیت خیلی نزدیک تر از آن است که فکرش را می کنید. آن موقع می توانید احساسش کنید که در چند قدمی شما ایستاده است. کلید راه این است که دلسرد نشوید و با توکل به پروردگار متعال جلو بروید.

این نویسنده کردستانی بر این باور هستند که پیروز ترین افراد جهان برای اینکه همیشه پشتکار خود را حفظ نمایند و از اهداف خود دست بر ندارند، احتیاجمند تشویق و انگیزه از اطرافیان هستند. همه ما انسان ها برای رسیدن به هدف هایمان در زندگی احتیاج به انگیزه داریم.

محمدی خاطر نشان کرد: والدین در این راه از بچه ها خود حمایت نمایند و اجازه ندهند هیچ چیزی مانع از پیشرفت آن ها گردد. بنده هم تمام سعی و کوشش خودم را خواهم کرد تا هر آنچه که علم دارم را با جان و دل در اختیار دانش آموزان سرزمینم قرار دهم تا در آینده خیلی نزدیک یاری حال آن ها باشد و بتوانند فرد مفید و دلسوزی برای کشور عزیزمان باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روایتی از دختر 12 ساله مریوانی که نویسنده شد، آنیا با معلم خوب به دوست خوب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از دختر 12 ساله مریوانی که نویسنده شد، آنیا با معلم خوب به دوست خوب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید