هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید

به گزارش وبلاگ وردپرس، قبل از خرید هر گیاه آپارتمانی باید اطلاعاتی در خصوص آن داشته باشید زیرا بعضی از گیاهان خانگی سمی هستند و برای انسان ها و حیوانات خانگی مشکلاتی را ایجاد می نمایند.

هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید

گیاهان آپارتمانی زیبایی بصری و فضای سبز را به داخل خانه شما اضافه می نمایند. بسیاری از گیاهان داخل ساختمانی بسیار سمی هستند، چنین گیاهانی می توانند برای بچه ها و حیوانات کوچک و نیز برخی افراد مسن خطرناک باشند. در این مطلب از وبلاگ وردپرس به معرفی گیاهان آپارتمانی سمی در چیدمان منزل می پردازیم.

گیاه پیکان

یکی از گیاهان آپارتمانی سمی در چیدمان منزل گیاه پیکان است. این گیاه هم خانواده گیاه فیلودندرون است و روش مراقبت بسیار آسانی دارد. گیاه پیکان همواره در حال رویش برگ نو و ریزش برگ های قدیمی است بنابراین بهتر است این گلدان را در محلی قرار دهید که افراد حساس یا حیوانات خانگی به برگ های ریخته شده دسترسی نداشته باشند. عوارض مصرف این گیاه در انسان و حیوانات خانگی، تحریکات پوستی، مسائل معده و استفراغ است.

گل زنبق

تعداد گل هایی که به زیبایی زنبق هستند بسیار کم است. انواع مختلف زنبق از زمانی که شکوفه می دهند تا زمانی که گل به صورت کامل باز می گردد زیبا و چشم نواز هستند. همه زنبق ها سمی نیستند اما برخی از آن ها برای حیوانات، مخصوصا گربه ها، خطرناک هستند. پس اگر مطمئن نیستید چه نوع زنبقی دارید گلدان را بیرون از خانه قرار دهید. اگر تصمیم به کاشتن بوته زنبق دارید بهتر است آن را در دورترین قسمت حیاط بکارید تا حیوان خانگی شما به آن دسترسی نداشته باشد.

تاج خار

این گیاه برای انسان و نیز حیوانات خانگی سمی هستند. تمام قسمت های این گیاه سمی هستند و ممکن است موجب سوزش معده و دهان به همراه علائمی نظیر ترشح بزاق اضافی، تورم در چشم ها و دهان، درد معده، تهوع، استفراغ و اسهال گردد. تماس با پوست ممکن است باعث قرمزی، ورم و تاول گردد. عنصر سمی در این گیاه دیترپن استر است که در شیره شیری رنگ موجود در رگ های این گیاه وجود دارد.

کالادیوم، گیاه آپارتمانی سمی در چیدمان منزل

این گیاه زمانی که در یک مکان سرپوشیده رشد می نماید، رنگ های زیبا و تزیینی آن به طورحتم به جذابیت اصلی اتاق اضافه می نماید. این گیاه پیازی با شاخ و برگ های بلندش راحت رشد می نماید و احتیاج به نگهداری کمی دارد. با این حال، این گیاه گلدانی می تواند برای انسان ها و حیوانات سمی باشد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب کدام گیاه آپارتمانی برای کدام اتاق مناسب است؟ سر بزنید.

گیاه آپارتمانی پیچک

یکی از گیاهان آپارتمانی سمی در چیدمان منزل گیاه پیچک است. این گیاه زیبا، وقتی به دیوارهای سنگی یا آجری بچسبد و روی آن ها رشد کند فرشی به رنگ سبز همراه با شادابی و خنکی ایجاد می نماید. اگر می خواهید در خانه از پیچک نگهداری کنید باید آن را در یک گلدان آویز قرار دهید تا ظاهری عاشقانه داشته باشد. پیچک می تواند باعث ایجاد تحریکات شدید پوستی گردد. بعلاوه خوردن آن باعث ایجاد سوزش در دهان و گلو، انسداد گلو، تشنج، تب و بثورات جلدی می گردد. هرچه اندازه گیاه خورده شده بیشتر باشد، شدت عوارض آن هم بیشتر می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سریع و مقرون به صرفه دکور خانه را عوض کنیدرا بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرگز از این گیاهان آپارتمانی در منزل استفاده نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید