نقشه راه اشتغال استان اردبیل در حال تدوین است

به گزارش وبلاگ وردپرس، استاندار اردبیل گفت: نقشه راه اشتغال استان برای حل معضل بیکاری در حال تدوین است.

نقشه راه اشتغال استان اردبیل در حال تدوین است

سیدحامد عاملی گفت: اگر برای اقداماتی که انجام می دهیم، نقشه راه داشته باشیم، برنامه های عملیاتی به نتیجه منجر می گردد و یافتن روش های مناسب بر اساس ظرفیت های واقعی هر منطقه، در نیل به هدف حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل می گوید: ضروری است نقشه راه اشتغال هر کدام از شهرستان ها با توجه به تعداد بیکاران و ظرفیت های مختص هر منطقه تدوین و زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاری های اشتغال زا و مالی فراهم گردد و چنان چه در هر شهرستانی زیرساخت های مورد احتیاج موجود نباشد، باید بسترهای لازم برای ایجاد زیرساخت ها آماده گردد.

به گفته او، با توجه به آمادگی واحدهای کشت و صنعت فعال در استان اردبیل برای توسعه سرمایه گذاری و اشتغال زایی در استان، کشت وصنعت پارس در صورت مساعدت 500میلیارد تومانی از محل تسهیلات، آمادگی ایجاد 1500 شغل را اعلام نموده که پیگیری های لازم در این خصوص انجام می گردد.

عاملی گفت: تکمیل پروژه های بزرگ شهرستان ها که جزو ظرفیت های مهم و رونق بخش منطقه هستند، مورد تأکید بوده و شبکه پایاب سد خداآفرین یکی از این ظرفیت ها است که باید از روش ها و الگوهای مختلفی دیگری به غیر از اعتبارات مصوب، دنبال جذب اعتبار برای این پروژه باشیم.

استاندار اردبیل می گوید: در مورد تحقق برنامه های نقشه راه اشتغال، باید طرح های اشتغال زایی که در قالب این برنامه حرکت می نمایند و احتیاجمند تسهیلات و یا برطرف موانع فعالیت هستند، مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی در راستای تسریع در روند اجرا صورت پذیرد.

عاملی گفت :توجه به پروژه های پیشران در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری مهم بوده و باید توسعه گلخانه ای در بخش کشاورزی، تکمیل طرح های مالی با پیشرفت بالای 40درصد در صنعت و ایجاد دهکده های توریستی در بخش گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

او می گوید: با توجه به طرح و برنامه اشتغال در حال تدوین شهرستان ها با عنوان خانه معیشت در روستاها، ضروری است احصای احتیاجمندی های تسهیلاتی و یا یاری های بلاعوض برای یاری به اجرا شدن این طرح و رونق فراوری و اقتصاد در روستاها شد .

به گفته استاندار اردبیل، اگر بتوانیم برنامه تدوین شده اشتغال را بر اساس ظرفیت های هر شهرستان اجرایی کنیم، بخش مهمی از مشکل اشتغال جوانان استان حل می گردد و سرمایه گذاری در بخش ظرفیت های هر شهرستان در صورتی موفقیت آمیز است که منجر به افزایش عایدی مردم و فراوری کالا و خدمات گردد.

وبلاگ وردپرس اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نقشه راه اشتغال استان اردبیل در حال تدوین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه اشتغال استان اردبیل در حال تدوین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید