مسی در آستانه پانصدمین بازی در لالیگا

به گزارش وبلاگ وردپرس، مهاجم بارسلونا یکشنبه شب به رکورد 500 بازی در لالیگا خواهد رسید.

مسی در آستانه پانصدمین بازی در لالیگا

به گزارش وبلاگ وردپرس ، لیونل مسی برای بازی امشب (یکشنبه) بارسلونا و اوئسکا به دلایل مختلف انگیزه زیادی دارد. ستاره آرژانتینی برای نخستین بار می تواند در ورزشگاه اوئسکا به میدان برود و تعداد بازی هایش در لالیگا به 500 خواهد رسید. همچنین بازی های رسمی این بازیکن به عدد 750 می رسد. بارسا در حالی به مصاف قعرنشین جدول می رود که به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد چون در بازی های قبلی مقابل والنسیا و ایبار مساوی کرد.

مسی اکنون به عبور از رکورد بازیکنانی همچون ژاوی ارناندس خیلی نزدیک شده است . او می تواند در پنج هفته از رکورد هافبک سابق آبی اناری ها عبور کند و 505 بازی در لالیگا انجام دهد. ستاره آرژانتینی تنها به 17 دیدار نیاز دارد تا رکورد ژاوی در بازی های رسمی با بارسلونا را هم بشکند. هافبک پیشین تیم کاتالانی 767 بار با پیراهن آبی اناری ها به میدان رفت.

سخت تر از همه این رکوردها ثبت بیشترین بازی رسمی در لالیگا است که اکنون به آندونی زوبی زارتا اختصاص دارد. دروازه بان بازنشسته برای تیم های اتلتیک بیلبائو (169)، بارسلونا (301) و والنسیا (152) 622 بازی انجام داد.

مسی تا به امروز 499 بازی در لالیگا، 147 در لیگ قهرمانان اروپا، 75 کوپا دل ری، 19 سوپرجام اسپانیا، پنج جام جهانی باشگاه ها و چهار سوپرجام اروپا انجام داده است.

کاپیتان بارسا در این 749 بازی توانست 644 گل به ثمر برساند و اکنون برترین گلزن تاریخ باشگاه به حساب می آید. او از بازیکنی همچون پله پیشی گرفت که توانسته بود رکورد گلزنی برای یک باشگاه را با به ثمر رساندن 643 گل تا 40 سال به نام خود ثبت کند. ستاره آرژانتینی از رکوردهای تلمو سارا (برنده بیشترین پیچیچی) و گرد مولر (بیشترین گلزنی در یک سال) هم عبور کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "مسی در آستانه پانصدمین بازی در لالیگا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسی در آستانه پانصدمین بازی در لالیگا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید