فروش کنسول های ایکس باکس سری از 21 میلیون دستگاه عبور کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، طبق جدیدترین آمار رسمی منتشر شده، فروش کلی ایکس باکس سری ایکس/اس از 21 میلیون دستگاه عبور نموده است.

فروش کنسول های ایکس باکس سری از 21 میلیون دستگاه عبور کرد

مایکروسافت نزدیک به یک دهه است که در خصوص ارقام فروش کنسول های ایکس باکس به سختی صحبت نموده اما ظاهرا شرایط در حال تغییر است. این اعداد در طی یک ارائه به رهبری لئونارد باروس بارتو (Leonard Barros Barreto)، مدیر بخش شرکا در ایکس باکس، نشان داده شده اند. بارتو بعلاوه اعلام نموده که 48 درصد از خریداران ایکس باکس سری اس، برای اولین بار به این پلتفرم آمده اند. لازم به ذکر است که ایکس باکس سری در ماه می امسال بیش از دو میلیون دستگاه در بریتانیا فروخته که طبق گفته ها، طی 128 هفته 696 میلیون پوند عایدی برای مایکروسافت به همراه داشته است.

در این ارائه اطلاعات دقیقی در خصوص بازه زمانی دقیق آمار ذکر نشده، اما رسانه TweakTown اطلاعات ذکر شده را با آمار فروش فعلی کنسول های نسل نهمی سونی و نینتندو مطابقت داده؛ به طوری که پلی استیشن 5 بین نوامبر 2020 تا مارس 2023 حدود 38.4 میلیون واحد و نینتندو سوییچ بین مارس 2017 تا مارس 2023 تقریبا 125.62 میلیون دستگاه فروخته است.

از طرفی مجموع فروش کنسول های نسل نهمی مایکروسافت به همراه ایکس باکس وان به 79 میلیون واحد رسیده است. با انجام بعضی محاسبات، می توان متوجه شد که 58 میلیون کنسول ایکس باکس وان تا به امروز فروخته شده و واضح است که ایکس باکس سری هنوز راه زیادی برای رسیدن به چنین اعدادی در پیش دارد.

لازم به ذکر است که در طول امسال، شاهد موفقیت های فروش قابل توجهی برای کنسول های نسل نهمی ایکس باکس بوده ایم که نشان می دهد این کنسول ها ممکن است در رقابت با پلی استیشن 5 و سوییچ حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشند. در این میان به طور خاص، ایکس باکس سری اس با وجود قدرت نه چندان بالای سخت افزاری، همچنان یک پیشنهاد مجذوب کننده و ارزان در نسل نهم است. در مجموع، ایکس باکس سری با وجود عملکرد نه چندان راضی کننده بازی های منتشر شده از سوی استودیوهای مایکروسافت، عملکرد خوبی از نظر فروش از زمان عرضه داشته و باید دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع: gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش کنسول های ایکس باکس سری از 21 میلیون دستگاه عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش کنسول های ایکس باکس سری از 21 میلیون دستگاه عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید