اسکوئر انیکس در پی عرضه بیشتر بازی های خود برای تمامی پلتفرم ها است

به گزارش وبلاگ وردپرس، اسکوئر انیکس (Square Enix) به تازگی از طرح تجاری جدیدی با عنوان Square Enix Reboots, and Awakens رونمایی کرده است که در واقع یک استراتژی چند پلتفرمی برای بزرگترین بازی های این ناشر روی کنسول های نینتندو، ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی است.

اسکوئر انیکس در پی عرضه بیشتر بازی های خود برای تمامی پلتفرم ها است

در حالی که این شرکت برای مدت های طولانی در طیف گسترده ای از پلتفرم ها فعال بوده است، اما قرارداد های انحصاری با سونی برای برخی از بزرگترین بازی های خود داشته است. به عنوان مثال بازی Final Fantasy 7 Rebirth و فاینال فانتزی 16 که به ترتیب در سال جاری و سال گذشته میلادی منتشر شدند، در حال حاضر به صورت انحصاری روی پلی استیشن 5 در دسترس هستند. این در حالی است که بازی هایی مانند Forspoken و بازسازی فاینال فانتزی 7 در کنار کنسول های پلی استیشن، روی رایانه های شخصی نیز منتشر شده اند. از طرفی اثری مانند فاینال فانتزی 14، یک دهه پس از عرضه برای رایانه های شخصی و پلی استیشن، به تازگی شاهد عرضه روی ایکس باکس در ماه مارس سال جاری بوده است.

با این حال ظاهرا شرایط قرار است تغییر کند و استراتژی تازه این شرکت نشان می دهد که اسکوئر انیکس هدفش ایجاد محیطی است که مشتریان بیشتری بتوانند از آثار آن ها لذت ببرند. این به خصوص در مورد آثار بزرگ و AAA این شرکت صدق می کند. در این میان به نظر می رسد که بازی های انحصاری قبلی مانند سری فاینال فانتزی 7 و فاینال فانتزی 16 به زودی برای پلتفرم های دیگر عرضه خواهند شد. این اقدام پس از آن صورت گرفته که گزارش ها حاکی از آن است که فاینال فانتزی 16 و فاینال فانتزی 7 ریبرث از نظر فروش ضعیف عمل کرده اند. در واقع، اسکوئر انیکس در گزارش خود به سودآوری پایین بازی های اچ دی اشاره کرده است. این بازی ها آثاری با بودجه میانه تا کلان برای کنسول ها و کامپیوتر هستند و فروش پایین آن ها نگران کننده شمرده شده است.

البته اسکوئر انیکس تنها شرکتی نیست که به این موضوعات فکر می کند. در این میان ایکس باکس نیز یک تغییر بحث برانگیز را در انتشار بازی های خود روی پلتفرم های کنسول رقیب آغاز کرده است، در حالی که سونی در حال کشف مخاطبان زیادی است که می تواند به عنوان یک ناشر چند پلتفرمی با Helldivers 2 پیدا کند. گفتنی است که مایکروسافت نیز مانند اسکوئر انیکس، یافتن مخاطبان گسترده تر برای بازی هایش را در دفاع از تصمیم خود اعلام کرده است.

سایر نکات مطرح شده در استراتژی تازه اسکوئر انیکس که دوره ای از هم اکنون تا مارس 2027 را پوشش می دهد، شامل تغییر کمیت به کیفیت از ناشری است که بازار را با آثار کوچک زیادی پر کرده است. البته کیفیت این آثار کوچک چندان هم بد نیست اما داشتن برنامه برای انتشار بازی به صورت منظم از آی پی های مشهور این شرکت، خبر از این می دهد که ریسک پذیری اسکوئر انیکس مانند خیلی از شرکت های فعال در صنعت بازی کاهش یافته است. این شرکت همچنین گفت که چندین بازی را که با استراتژی تازهش مطابقت نداشته اند، لغو کرده است.

علاوه بر این، اسکوئر انیکس بیان کرده که هدف آن تمرکز بر بازسازی استودیو های داخلی خود برای یکپارچگی بیشتر است. این نشان می دهد که دوران برون سپاری برای این شرکت به پایان می رسد. گزارش ها حاکی از آن است که ساختار فعلی برای کارمندان خسته کننده است، اما شکی نیست که به بازی هایی بهتر منجر می شود. در هر صورت این که اسکوئر انیکس بتواند تعادل بین خلاقیت کارکنان خود و مدیریت متمرکز بر خود شرکت را همانطور که می خواهد حفظ کند، کلیدی خواهد بود. به طور کلی، طرح کسب و کار تازه اسکوئر انیکس، تصویری از یک شرکت را در حالتی بحرانی به نمایش می گذارد که در پی تحول خود است. از طرفی نشان می دهد که در آینده احتمالا بازی های بزرگ در انحصار پلتفرم های خاص نخواهند بود. در نهایت گفتنی است که سهام اسکوئر انیکس اخیرا به دلیل ترس از اینکه این شرکت به میزان کافی بازی های بزرگ در چند سال آینده عرضه نخواهد کرد و اینکه مدت زیادی طول خواهد کشید تا اثرات سازماندهی تازه آن مشاهده شود، سقوط کرد.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسکوئر انیکس در پی عرضه بیشتر بازی های خود برای تمامی پلتفرم ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوئر انیکس در پی عرضه بیشتر بازی های خود برای تمامی پلتفرم ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید