طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ (آموزش مرحله به مرحله)

به گزارش وبلاگ وردپرس، یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار که اصولا آن را به عنوان نوعی فینگرفود یا پیش غذا در مهمانی ها سرو میکنن، پیراشکی مرغ یا گوشت برای شام است. پیراشکی را میتوان با ترکیب انواع گوشت و سبزیجات تهیه کرد؛ از جمله پرطرفدارترین پیراشکی ها میتوان به پیراشکی مرغ و قارچ، پیراشکی کالباس، پیراشکی پنیری، پیراشکی گوشت، پیراشکی سویا و … اشاره نمود. تهیه پیراشکی پیچیدگی چندانی ندارد و میتوان آن را در روغن سرخ کرد یا در فر به صورت غذای رژیمی و کم کالری تهیه کرد.

طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ (آموزش مرحله به مرحله)

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مرغ:

خمیر پیراشکیمیتوانید از نوع آماده یا خمیر پیراشکی خانگی بهره ببرید.
سینه مرغ1 عدد
قارچ100 گرم
پیاز1 عدد میانه
سوسیس (اختیاری)1 عدد
فلفل دلمه اینصف یک عدد
سیر1 حبه
رب1 قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک، فلفل سیاهبه میزان لازم

مراحل تهیه پیراشکی:

1- یک عدد سینه مرغ رو با پیاز، نمک، فلفل سیاه و آب بپزین (یا هر ادویه دلخواه).

2- بعد از پخت مرغ رو ریش ریش یا تکه تکه کنین؛ یک عدد پیاز نگینی ریز خرد شده رو داخل تابه با دو قاشق روغن تفت بدین تا سبک و طلایی بشه! بعد سوسیس نگینی خرد شده رو اضافه کنین و تفت بدین تا کاملا بپزه (استفاده از سوسیس کاملا اختیاریه اگه دوست نداشتین میتونین حذفش کنین؛ اگه دوست داشتین میتونین از کالباس به جاش استفاده کنین و بعد از آماده شدن مواد و خاموش کردن حرارت اون رو به مواد اضافه کنین).

3- بعد قارچ پخته و فلفل دلمه ای خرد شده رو اضافه کنین و تفت بدین؛ یک قاشق رب اضافه کنین و اجازه بدین کمی تفت بخوره و سیر له شده و مرغ خرد شده رو اضافه و مخلوط کنین و ادویه های دلخواه رو اضافه کنید و حرارت رو خاموش کنین.

مواد میانی کاملا سلیقه ایه و هر کدوم از این مواد رو که دوست نداشتین، میتونین حذف کنین یا مواد دیگه ای مثل ذرت اضافه کنین. میتونید از مواد میانی بورک مرغ هم بهره ببرید.

4- خمیرهای پیراشکی رو باز کنید و مواد رو مثل شکل یک طرفشون بریزید و طرف دیگه خمیر رو برگردونید روی مواد. میزان مواد میانی هم دلخواهه و بستگی به این داره که دوست دارین مواد داخلش زیاد باشه یا کم؛ اما سعی کنین تعادل رو رعایت کنین تا نتیجه خوبی بگیرین.

5- به دلخواه به یاری انگشتان دست یا به یاری چنگال، 2 لبه پیراشکی را به هم بچسبانید.

6- پراشکی های آماده رو داخل سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده (نیازی به چرب کردن کاغذ روغنی نیست) قرار بدین و روی اون رو بپوشونید تا کل سینی پر بشه بعد رومال خمیر رو آماده کنین.

7- برای رومال یک عدد تخم مرغ رو با چنگال بزنین تا از حالت لختگی خارج بشه؛ بعد بهش کمی نمک و یک قاشق ماست اضافه کنین و مخلوط کنین. به جای تخم مرغ کامل میتونین فقط از زرده تخم مرغ استفاده کنین.

8- با قلمو، از رومال روی پیراشکی ها بزنین تا سطح خمیر آغشته به رومال بشه و بعد بسته به سلیقه و دلخواهتون میتونین روی پیراشکی ها کنجد یا خرفه بپاشین یا اینکه ساده نگه دارین.

9- سینی رو داخل فر 180 درجه که از قبل گرم شده به مدت نیم ساعت قرار بدین تا روی پیراشکی ها طلایی بشه؛ زمان در فر های مختلف متفاوته پس دقت کنین!

10- بعد از فر خارج کنین و اجازه بدین کمی خنک بشه و بعد از کاغذ جدا کنین.

اگه خواستین پیراشکی رو داخل روغن سرخ کنین نیازی به استفاده از رومال نیست؛ بعد از آماده کردن پیراشکی ها، داخل تابه ای روغن مخصوص سرخ کردن بریزین و روی حرارت کم قرار بدین، وقتی گرم شد پیراشکی ها رو داخل روغن بندازین و وقتی یک طرف سرخ شد طرف دیگه رو برگردونید تا سرخ بشه. بعد از روغن خارج کنین و روی دستمال روغن گیر قرار بدین تا روغن اضافیش جذب بشه و بعد پیراشکی شما آمادست. پیراشکی که داخل روغن سرخ میشه ممکنه لذیذ تر باشه اما پیراشکی که داخل فر پخته میشه سالم تر و کم کالری تره!

  • پیراشکی رو به همراه انواع سس ها میتونید سرو کنین تا خوشمزه تر باشه مثل سس گوجه فرنگی، سس فلفل و…..
  • در صورت دلخواه داخل پیراشکی از پنیر پیتزا هم میتونین استفاده کنین، در این صورت روی مواد میانی پنیر رنده شده یا ورقه ای قرار بدین و بعد پیراشکی رو بپیچین.
  • استفاده از سیر کاملا دلخواهه؛ اگه دوست نداشتین قابل حذفه اما اگه به مقدار اضافه بشه، طوری که طعمش غالب نشه و فقط طعم بده مزه خوبی در مواد ایجاد میکنه.
  • بعلاوه به جای مرغ، میتونین از گوشت یا سویا استفاده کنین.
  • اگه دوست داشتین داخل مواد میانی از جعفری خرد شده استفاده کنینT بعد از خاموش کردن حرارت دو الی سه قاشق جعفری به مواد اضافه کنین تا تغییر رنگ و طعم نده.

امیدواریم از طعم و دستور پیراشکی مرغ لذت برده باشید؛ پیراشکی در عین حال که یه فینگرفود مجلسی و غذای تازه مثل جیپ تاجر محسوب میشه، خیلی هم خوشمزست و مناسب مهمونی ها و جشن های تولد هم هست. در کنار این غذاها، کوکو مرغ و توپک مرغ رو هم برای تنوع درست کنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ (آموزش مرحله به مرحله)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیراشکی مرغ و قارچ (آموزش مرحله به مرحله)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید