طرز تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی، خوشمزه و رژیمی

به گزارش وبلاگ وردپرس، اگر عاشق مرغ سوخاری هستید اما باید مرغ سوخاری سالم بخورید برترین کار این است که آن را در فر بپزید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه مرغ سوخاری با پودر سوخاری را مرور نموده بودیم و در ادامه می خواهیم طرز تهیه مرغ سوخاری در فر به شکل سالم را آنالیز کنیم.

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی، خوشمزه و رژیمی

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی

  • مرغ 1 کیلوگرم
  • دوغ 1 فنجان
  • نمک 2 قاشق چای خوری
  • فلفل 1 قاشق چای خوری
  • آرد همه منظوره 1 فنجان
  • پودر سوخاری نصف فنجان
  • پاپریکا دودی 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

1. گرم کردن فر

اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری در فر این است که فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. برای این کار فر را روشن کنید و داخل آن سینی فر را که رویش کاغذ روغنی را قرار داده اید را بگذارید تا گرم گردد تا در نهایت مرغ سوخاری بهتری داشته باشید.

2. آماده کردن مرغ

در یک کاسه مرغ، دوغ، نصف نمک و فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. در ظرفی جداگانه آرد، پودر سوخاری، نصف به جای مانده نمک، فلفل و پاپریکا دودی را با هم مخلوط کنید. با استفاده از انبر، تکه های مرغ مرینیت شده را بردارید و مایع اضافی را خوب بگیرید. با حرکت سریع، مرغ را از دو طرف در ظرف مخلوط آرد قرار دهید تا مرغ کاملا به مخلوط آرد آغشته گردد.

3. پخت مرغ سوخاری در فر

سینی فر را با روغن چرب کنید. کاغذ روغنی می تواند از چسبیدن مرغ به ظرف فر جلوگیری کند. مرغ سوخاری را روی سینی فر بچینید و در دمای 180 تا 200 درجه سانتی گراد بگذارید تا بپزد، فقط حواستان باشد میان هر تکه مرغ کمی فاصله بگذارید. مرغ سوخاری شما با فر گازی به مدت 25 تا 35 دقیقه می پزد بعد از آن باید آن را برگردانید تا روی دیگرش هم به مدت 15 تا 20 دقیقه دیگر خوب بپزد و سرخ گردد.

نکته: اگر از فر برقی استفاده می کنید باید دمای آن را روی درجه 6 قرار دهید.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ سوخاری

تهیه و پخت مرغ به شکل سوخاری از آن دسته غذاهایی است که می توان با رعایت نکات و فوت وفن های آن، به راحتی در منزل تهیه کرد.

تهیه مرغ سوخاری در تابه

مرغ سوخاری را می توانید طبق دستور بالا آماده کنید و به جای فر، آن را در ماهیتابه ای که روغن در آن ریخته اید و خوب داغ شده بگذارید تا سرخ گردد. زمان پخت مرغ در این حالت برای هر تکه حدود 15 دقیقه است.

آرد یا نشاسته ذرت

آرد به علت نشاسته کمتری که دارد باعث می گردد مرغ در حین پخت تردتر گردد اما خشک نگردد. اما نشاسته ذرت به خاطر نداشتن گلوتن مناسب افرادی است که به گلوتن حساسیت دارند و از طرف دیگر نشاسته ذرت بافتی سبک تر برای مرغ سوخاری ایجاد می نماید. نشاسته ذرت بعلاوه به دستیابی رنگ طلایی یاری می نماید. پس بهتر است در تهیه مرغ سوخاری از ترکیب آرد همه منظوره و نشاسته ذرت بهره ببرید تا حاصل کارتان مرغ سوخاری تردتر و طلایی تری باشد.

آرد مناسب برای مرغ سوخاری

هرچه مقدار پروتئین آرد بیشتر باشد، روغن بیشتری جذب می نماید. آرد همه منظوره به علت داشتن پروتئین میانه، برترین آرد برای سرخ کردن بخصوص سرخ کردن مرغ سوخاری است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی، خوشمزه و رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ سوخاری در فر گازی و برقی، خوشمزه و رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید