صابون شیر الاغ: (خواص

به گزارش وبلاگ وردپرس، شیر الاغ یک ماده طبیعی کمیاب است که قرن هاست برای تهیه صابونی خاص و مفید استفاده می گردد. این صابون دارای خواص بسیاری از جمله خاصیت مرطوب کنندگی و ضد پیری است. در این مقاله درباره خواص صابون الاغ، طرز استفاده از صابون شیر الاغ و قیمت صابون شیر الاغ صحبت خواهیم کرد و روش تشخیص صابون اصل از فیک را برای شما خواهیم گفت.

صابون شیر الاغ: (خواص

نکات کلیدی

  • خاصیت کرمی و مرطوب نمایندگی دارد.
  • پوست را آبرسانی و نرم می نماید.
  • شیر الاغ دارای سطح pH بسیار نزدیک به سطح pH پوست انسان است.
  • سرشار از ویتامین A است.
  • چین و چروک های پوست صورت و گردن را کم می نماید.
  • به علت وجود سطوح بالای پروتئین، فسفولیپیدها و سرامیدها به بازسازی پوست یاری می نماید.
  • خواص ضد پیری و ضدباکتریایی دارد.
  • به التیام اگزما، نورودرماتیت یا پسوریازیس یاری می نماید.

شیر الاغ قرن ها است برای مراقبت از پوست استفاده می گردد

شیر الاغ چندین قرن است که برای مراقبت از پوست استفاده می گردد و به علت خواصی که دارد از آن در درمان زخم ها، اگزما، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی مفید است. شیر الاغ حاوی مواد طبیعی است که به تسکین درد و مرطوب کردن پوست یاری می نماید. یونانی ها می دانستند که شیر الاغ از نظر غذایی نزدیک ترین شیر به شیر مادر است و از آن برای تغذیه نوزادان و بچه ها خود استفاده می کردند.

گفته می گردد کلئوپاترا در شیر الاغ غسل می کرد تا پوستش جوان و زیبا به نظر برسد. البته بعضی اعتقاد دارند که کسی که این کار را می کرد همسر دوم امپراتور نرون، پوپیا در رم بود نه کلئوپاترا؛ اما در کل مهم نیست چه کسی دقیقا این کار را انجام می داده مهم این است که این حمام اثرات زیادی دارد که اکنون از نظر علمی ثابت شده است. شیر الاغ باعث چربی زدایی می گردد و در صورت ابتلا به بیماری های پوستی مانند نورودرماتیت (Neurodermatitis) می تواند یاری نماینده باشد.

خواص صابون شیر الاغ چیست؟

شیر الاغ ارگانیک حاوی درصد بسیار بالایی از ویتامین ها، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، اسیدهای آمینه، پروتئین ها، ویتامین های A،B1، B6، C، Dو E و امگا 3 و 6 است. ویتامینC موجود در شیر الاغ یک آنتی اکسیدان قوی با خاصیت خنثی کردن رادیکال های آزاد است و باعث می گردد رادیکال های آزاد قبل از اینکه به پوست آسیب برسانند خنثی شوند.

از آنجایی که شیر الاغ دارای سطح pH بسیار نزدیکی به پوست انسان است، می تواند به تنظیم فراوری سبوم یاری کند و احتمال ترک پوست را کاهش دهد. پروتئین ها و اسیدهای چرب موجود در صابون شیر الاغ نیز برای حفظ سد رطوبتی پوست عالی هستند و به آن اجازه التیام و تنفس می دهند. این صابون برای انواع پوست عالی است.

در ادامه به تفصیل درباره خواص جادویی صابون شیر الاغ صحبت خواهیم کرد.

1. شیر الاغ به صابون خاصیت کرمی می دهد

اگر در پی صابونی هستید که پوست شما را مرطوب و نرم کند، صابون شیر الاغ برترین است. صابون شیر الاغ دارای بافتی فوق العاده کرمی است که برای هر نوع پوستی مناسب است و حتی برای بچه های که پوست حساسی دارند نیز قابل استفاده است.

این صابون سرشار از پروتئین و ویتامین است و مسائل و نواقص پوست را درمان می نماید.

2. حاوی مواد شیمیایی مضر و نگهدارنده نیست

صابون شیر الاغ فاقد مواد شیمیایی خشن یا نگهدارنده بوده و مواد افزودنی مضر مانند رنگ های مصنوعی، عطر، الکل ندارد. ترکیب شیرالاغ با روغن زیتون یک صابون فوق العاده است چون خواص روغن زیتون هم به خواص شیر الاغ اضافه می گردد.

3. صابون شیر الاغ برای همه انواع پوست مناسب است

صابون شیر الاغ برای انواع پوست از جمله پوست های حساس و خشک مفید است و برای صورت و بدن مناسب است. به این علت که شیر الاغ حاوی مرطوب نماینده های طبیعی است که به سلامت، نرمی و لطافت پوست شما یاری می نماید. بعلاوه حاوی میزان زیادی ویتامین A است که به تغذیه پوست شما و جلوگیری از آکنه یاری می نماید.

این صابون برای پوست های چرب نیز عالی است زیرا منافذ آن را عمیقا تمیز می نماید تا چربی اضافی را بدون ایجاد خشکی از بین ببرد.

4. خواص ضد باکتریایی صابون شیر الاغ می تواند به کنترل آکنه یاری کند

صابون شیر الاغ یک گزینه خوب برای جلوگیری از جوش و آکنه و درمان آن است. خواص ضد باکتریایی آن می تواند در کنترل آکنه مفید باشد. به علاوه خواص پاک نمایندگی آن می تواند به از بین بردن آلودگی ها و چربی هایی که منافذ را می بندند و منجر به ایجاد جوش می گردد، یاری کند. بعلاوه شیر الاغ دارای خواص ضد التهابی است که برای کاهش قرمزی مرتبط با لک و حساسیت های پوستی مفید است.

5. به درمان پسوریازیس و اگزما یاری می نماید

استفاده از صابون شیر الاغ به درمان پسوریازیس، اگزما و سایر بیماری های پوستی یاری می نماید؛ چون دارای خواص ضد التهابی است که برای کاهش تورم و تحریک پوست مفید است.

بعلاوه با خاصیت ضد باکتریایی می تواند به التیام هر گونه زخم یا بریدگی باز یاری کند.

6. صابون شیر الاغ خاصیت ضد پیری دارد

این صابون خاصیت ضد پیری دارد. می تواند به فراوری کلاژن، بازسازی سلول های پوست و کاهش لکه های تیره یاری کند. علاوه بر این، اسیدهای چرب موجود در شیر الاغ به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست شما یاری می نماید. لذا برای افرادی که پوستی خشک دارند و بعلاوه کسانی که از آسیب های ناشی از نور خورشید یا اسکار رنج می برند مفید است.

7. صابون شیر الاغ برای درمان و پیشگیری از چین و چروک عالی است

این صابون به ترمیم آسیب های پوستی و افزایش فراوری کلاژن یاری می نماید که منجر به کاهش چین و چروک و جلوگیری از خطوط ریز می گردد.

یک مطالعه علمی منتشر شده در خصوص شیر الاغ نشان داده که این شیر حاوی سطوح بالایی از ویتامین های C، E، B1 تیامین، B6 پیریدوکسین، ریبوفلاوین و نیاسین و بعلاوه مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و آهن است.

قیمت صابون شیر الاغ

الاغ ها شیر زیادی فراوری نمی نمایند؛ لذا قیمت صابون شیر الاغ در مقایسه با سایر صابونها کم نیست. الاغ ها روزانه فقط حدود یک لیتر شیر فراوری می نمایند. بنابراین با سطح محدودی از فراوری، می توانید انتظار داشته باشید که قیمت این صابون بیشتر از صابون های معمولی باشد. اما قطعا ارزش پولی که برای خریدش می پردازید را دارد.

این صابون بسته به میزان و کیفیت آن معمولا قیمتی بین 50 تا 100 هزار تومان دارد.

نحوه استفاده از صابون شیر الاغ

شما باید از صابون شیر الاغ بطور منظم سه بار در روز (صبح، بعد از ظهر و شب) بهره ببرید. هنگام استفاده، باید آن را کف نموده و مانند ماسک روی صورت خود قرار دهید. این صابون ها را می توان روی دست ها، بدن و صورت استفاده کرد. بعلاوه می توانید قبل از استفاده روی لیف یا پارچه بمالید و بعد بهره ببرید.

تشخیص صابون شیر الاغ اصل

اگر صابونی که میخرید اصل باشد:

  1. بوی مطبوعی دارد. اگر صابون بوی بدی می داد یا بویی نداشت تقلبی است.
  2. بافتش نرم و یکدست بوده و رنگش شیری است. اگر صابون پوک، خشک و شکنده بود تقلبی است.
  3. بافتی کرمی دارد و بعد از استفاده از آن پوست نرم و مرطوب است.

سوالات متداول

آیا صابون الاغ برای آکنه مفید است؟

شیر الاغ به بازسازی سلول های پوست یاری می نماید و یک درمان طبیعی برای جوش و آکنه است چون خاصیت ضد باکتریایی دارد. صابون روغن زیتون و شیر الاغ برای افراد مبتلا به اگزما، آکنه، نورودرماتیت یا پسوریازیس فوق العاده است.

شیر الاغ چه رنگی است؟

شیر الاغ مانند شیر گاو سفید رنگ است.

آیا شیر الاغ برای روشن کردن پوست سبزه خوب است؟

جدای از مبارزه با رادیکال های آزاد و یاری به بهبود رنگ کلی پوست، ویتامین C موجود در شیر الاغ (که پنج برابر بیشتر از شیر گاو است) برای همه انواع پوست مفید است.

آیا شیر الاغ ضد پیری است؟

شیر الاغ دارای اسیدهای چرب لازم است که به عنوان عوامل ضد پیری و شفابخش قوی عمل می نماید.

آیا شیر الاغ برای پوست چرب مفید است؟

این کرم حاوی مواد طبیعی مانند ویتامین B3 است که می تواند به کاهش فراوری سبوم و مسدود شدن منافذ یاری کند و در نتیجه منافذ کوچک تر به نظر برسند.

آیا صابون شیر الاغ برای مو مفید است؟

بله با توجه به اینکه این صابون خاصیت مرطوب نمایندگی دارد برای مو نیز مفید است.

منبع: آچاره

به "صابون شیر الاغ: (خواص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صابون شیر الاغ: (خواص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید