زیباترین پل های جهان، هفت پل خارق العاده و دیدنی در جهان

به گزارش وبلاگ وردپرس، در تمام شهرهای دنیا، پل ها یکی از سازه های مهم به شمار می روند. در بعضی نقاط، این سازه های زیبا، نگاه گردشگران را نیز به خود جلب می نمایند. پل های معلق مدرن با معماری شگفت انگیز، پل های طبیعی زیبا و یا پل های قدیمی، همگی از آن دسته جاذبه های گردشگری هستند که علاوه بر کاربردهای عمومی در شهر، می توانند به آن زیبایی خاصی ببخشند و بخشی از هویت آن را شکل دهند. با خبرنگاران در بازدید از زیباترین پل های دنیا که نام پل خواجو، از جاذبه های گردشگری اصفهان، نیز در آن می درخشد، همراه باشید.

زیباترین پل های جهان، هفت پل خارق العاده و دیدنی در جهان

1. پل میلائو (millau-bridge) شاهکار معماری فرانسه

پل میلائو یا میلو، یکی از شاهکارهای معماری فرانسه و از زیباترین پل های دنیا به شمار می رود. این سازه که 343 متر ارتفاع دارد، بلندترین پل جاده ای دنیا محسوب می گردد. این پل از نوع کابلی بوده و سازه آن بتنی و فلزی است. این پل که در دهانه رودخانه تارن واقع شده است، معروفیت خاصی به شهر کوچک میلائو در جنوب فرانسه بخشیده است.

2. پونته وکیو (ponte vecchio) نماد قدمت فلورانس ایتالیا

این پل که به نام پونته وکیو یا پل قدیمی شناخته می گردد، قدمتی بسیار دارد. در شروع، هدف از ساخت آن ایجاد یک ساختار دفاعی برای شهر فلورانس بوده است. این پل روی رود آرنو واقع شده است. در دل این پل، مغازه هایی قرار گرفته اند. در تمام سازه پل می توان نسبت اعداد افسانه ای را که در مذهب دومینیک مهم بودند، مشاهده کرد. نسبت 1:2:4 که بیانگر هارمونی و هماهنگی در ساخت این پل زیبا می باشد.

3. پل ریشه زنده (living root bridge) پلی زنده در هند

این پل را مردم نساخته اند، بلکه رویانده اند! مگالایای هندوستان مملو از پل های طبیعی زیبایی است که ساکنین این منطقه پر باران به یاری ریشه های درختان ساخته اند. پل لیوینگ روت یا ریشه زنده، یکی از این پل هاست که با طول 30 متر، قادر است وزن 50 نفر را تحمل کند. نکته جالب این پل ها این است که به علت باران های مکرر، به مرور زمان این ریشه ها رشد می نمایند و به استحکام پل می افزایند.

4. پل خواجو در اصفهان

ایران زیبا نیز پل هایی دیدنی دارد که سالانه گردشگران خارجی را به خود جذب می نمایند. شهر اصفهان به علت داشتن زاینده رود، شهری است که پل های زیادی همانند رگ بالا و پایین آن را به هم متصل می نمایند. پل خواجو یکی از این پل های قدیمی است که در کنار سی و سه پل، مارنان، پل چوبی و... از جاذبه های گردشگری اصفهان محسوب می گردد. به تازگی نورپردازی های زیبایی روی آن انجام می گردد که به آن جلوه خاصی می بخشد. از عجایب پل خواجو، دو مجسمه شیر است که در دو سر پل قرار گرفته اند. عابران با نگاه کردن به یکی از مجسمه ها چشم مجسمه دیگر را نورانی می بینند. در میان جاذبه های گردشگری اصفهان، نام پل های زیادی دیده می گردد.

5. پل لنکاوی (لنکاوی sky bridge) پلی در آسمان مالزی

شاید ظاهر این پل کابلی اندکی شما را بترساند! اما خیالتان بابت ایمنی آن جمع باشد. روی این پل در فضایی میان جنگل و آسمان قرار خواهید گرفت. دو ورودی مثلثی این سازه، به منظور استراحت و لذت بردن گردشگران بر روی آن تعبیه شده است. در میانه پل، مسیر شیشه ای به طول 10 متر واقع شده است. این پل را می توان از جاذبه های گردشگری خارق العاده جزایر لنکاوی دانست.

6. پل مارپیچی هلیکس (Helix bridge) در سنگاپور

پل هلیکس که نام آن به علت شکل مارپیچی اش انتخاب شده است، از جاذبه های گردشگری سنگاپور در منطقه مارینا می باشد. سازه این پل، زیبایی هنر معماری را به رخ می کشد. نورپردازی هلیکس، جلوه آن را در شب، کاملا نمایان می نماید.

7. پل باد و بارن چنگیانگ (Chengyang) در چین

هفتمین پلی که از آن صحبت می کنیم، پل باد و باران است که به زبان محلی، چنگیانگ نامیده می گردد. چنگیانگ از پل های زیبای چین است که ارتباط میان دو روستای پرجمعیت را میسر می نماید. ارتفاع این پل، 64.4 و عرض آن 3.4 متر است و خود پل متشکل از سازه های کوچک دیگری نیز می باشد.

منبع: همگردی

به "زیباترین پل های جهان، هفت پل خارق العاده و دیدنی در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پل های جهان، هفت پل خارق العاده و دیدنی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید