برترین جاذبه های دیدنی مسکو یا در مسکو کجا را ببینم

به گزارش وبلاگ وردپرس، با این مطلب خبرنگاران به تماشای برترین جاذبه های دیدنی مسکو بروید. مسکو مرکز سیاسی و مالی روسیه است و شهری اداری حساب می گردد. این شهر را نباید فقط مرکز سیاسی و مالی حساب کرد زیرا به علت قدمت و تاریخ پرفراز ونشیبی که پشت سر گذاشته، غنای فرهنگی بی نظیری دارد. در این شهر جاذبه های زیادی پیدا می کنید که خاطره خوبی برای شما می سازند. مسکو سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.

برترین جاذبه های دیدنی مسکو یا در مسکو کجا را ببینم

برترین جاذبه های تماشای مسکو : تماشای ها کم نیست

مسکو سالانه میزبان توریستان زیادی از سراسر دنیا است

تماشای های مسکو کم نیست. می گردد ساعت های زیادی در شهر چرخید و لذت برد. از میدان سرخ تا مقبره لنین ، مسکو همه چیز دارد برای لذن بردن از یک سفر زیبا و دوست داشتنی. پیش از این مطلبی داشتیم درباره راهنمای سفر به مسکو که در آن با هم به سفر و گشت وگذار در مسکو پرداختیم. در این مقاله وبلاگ وردپرس به این سوال شما می پردازیم که در مسکو کجا را ببینم ؟ برترین جاذبه های تماشای مسکو را در این مقاله برایتان جمع نموده ایم.

میدان سرخ و جادوی تاریخ مسکو

تعدادی از تماشای های مسکو در اطراف میدان مسحورنماینده سرخ قرار دارند

قلب شهر مسکو است که خیابان های اصلی منتهی به بزرگراه ها در نهایت به این میدان ختم می شوند و در بالای فهرست برترین جاذبه های تماشای مسکو واقع شده است. برخلاف تصور عمومی نام سرخِ به علت آجرهای قرمز نیست بلکه کراسنایا که نام روسی این میدان، به معنای زیبا است که قرمز در زبان روسی هم از آن گرفته شده. تعدادی از تماشای های مسکو در اطراف این میدان مسحورنماینده قرار دارند؛ کاخ کرملین در غرب، موزه تاریخ در شمال، مرکز خرید گوم در شرق و کلیسای جامع سنت بازیل در جنوب میدان سرخ قرار دارند. اما پیش از هر کاری لحظاتی در میدان سرخ بیایستید و فقط زیبایی اش را نگاه کنید.

کاخ کرملین و شکوه یک معماری کهن

تاریخ روسیه در زیبایی های کرملین

کرملین که در زبان روسی به معنای قلعه و یا دژ است، یکی از مهم ترین نماد های روسیه و همین طور از اصلی ترین برترین جاذبه های تماشای مسکو است چرا که تمام اتفاقات تاریخی روسیه در این کاخ اتفاق افتاده اند، حکومت وحشت ایوان مخوف تا ناپلئون که آتش گرفتن مسکو را از کرملین تماشا کرد و لنین و استالین هم انقلاب بلشویکی را این جا رهبری کردند و خاتمه دوره کمونیسم و اعلام موجودیت روسیه نو هم از این کاخ بود.

تماشای تعویض نگهبانان در مجموعه کرملین

مراسم تعویض نگهبانان در مقابل کاخ کرملین بسیار تماشایی است

مجموعه کرملین بیش از 700 اتاق و 4 کلیسای جامع دارد که بازدید از دو سوم آن همواره ممنوع است. برای وارد شدن به محوطه کرملین باید بلیت تهیه کنید و با این بلیت از همه ساختمان های قابل بازدید به جز اسلحه خانه و نمایشگاه صندوق الماس تماشا کنید و برای این دو قسمت باید بلیت مجزا تهیه کنید. در محوطه این کاخ می توانید بزرگ ترین زنگ کلیسای دنیا را ببینید. مراسم تعویض نگهبانان که از آوریل تا اکتبر برگزار می گردد هم یکی دیگر از تماشای های این کاخ است. تورهای راهنمای کرملین هم وجود دارند که با قیمت های مختلف شما را در کاخ می گردانند. این موضوع را از قلم نیاندازید که کرملین روزهای پنج شنبه تعطیل است.

کلیسای سنت باسیل و یک زیبایی باشکوه

مهمانی رنگ های در کلیسای سنت باسیل

این کلیسای زیبای رنگارنگ با گنبدهای پیازی شکل اش از برترین جاذبه های تماشای مسکو است که تصویرش روی بیش تر کارت پستال ها و پوسترهای توریستی روسیه، به عنوان یکی از نمادهای این کشور، دیده می گردد. اما در واقع هیچ عکسی نمی تواند زیبایی این بنا، شکل ها و رنگ هایش را درست و کامل نشان دهد. کلیسای جامع سنت باسیل که در واقع شامل 9 کلیسای کوچک در کنار هم در قرن شانزدهم میلادی و به عنوان شکرانه پیروزی ایوان مخوف بر تاتارها ساخته شد و در روایت ها آمده پس از تمام شدنش ایوان مخوف دستور داد چشمان معمارش کور گردد تا دیگر نتواند بنایی مشابه آن بسازد. هنوز هم برای تان این سوال مطرح است که در مسکو کجا را ببینم ؟ باز هم با ما همراه باشید. برترین جاذبه های تماشای مسکو هنوز تمام نشده است.

مرکز خرید گوم و شکوه یک خرید روسی

حتی اگر قصد خرید هم ندارید گوم ارزش یک بار تماشا را دارد

وقتی در میدان سرخ ایستاده اید اگر به سمت شرق نگاه کنید ساختمانی بزرگ و باشکوه را می بینید که کنارش باغچه های بزرگ با گل های رنگارنگ وجود دارد. این ساختمان مرکز خرید گوم است که سومین مرکز خرید لوکس و گران دنیا است، اما اهمیتش صرفا به این خاطر نیست و ساختمان تاریخی آن که در اواخر قرن نوزهم ساخته شده هم بسیار زیبا است. حتی اگر خرید در برنامه سفر شما جا ندارد، گوم ارزش یک بار تماشا را دارد.

موزه تاریخ روسیه

موزه تاریخ ، برای آن ها که شیفته داستان های تاریخی اند

در شمال میدان سرخ ساختمان سرخ زیبایی توجه توریستان را به خود جلب می نماید، این بنا موزه تاریخ مسکو است که در قرن نوزدهم بنا شده و در گذشته داروخانه اصلی شهر بوده و امروز به موزه تاریخ تبدیل شده و آثاری از اولین اقوامی که در سرزمین روسیه ساکن شدند، بزرگترین گنجینه سکه کشور و همین طور گنجینه هنری که سلسله رومانوف جمع آوری نموده بودند، در آن نگهداری می گردد.

مقبره لنین و تاریخ روسیه

هم نشینی کاج ها با مقبره لنین

یکی از برترین جاذبه های تماشای مسکو که هر سال حدود سه میلیون توریست از آن بازدید می نمایند، مقبره ولادیمیر لنین از رهبران انقلاب بلشویکی روسیه است. جسد مومیایی شده لنین که در سال 1925 درگذشت، امروز با لباس رسمی در محفظه ای شیشه ای در سالن مخصوصی نگهداری می گردد که در حاشیه میدان سرخ واقع شده است. برای آسیب نرسیدن به جسد لنین تنها یک بار در هفته امکان بازدید از آن وجود دارد. به همین علت صف بازدید از مقبره بسیار طولانی است و در روزهای بازدید، تمام راه های میدان سرخ بسته می شوند.

صومعه نُوودِویچی

فضای این صومعه بسیار سرسبز، گل کاری شده و دلنشین است

امیدواریم که تا به حال به این سوال شما پاسخ داده باشیم که در مسکو کجا ببینم ؟ اما هنوز یک جا به جای مانده است. یکی از زیباترین برترین جاذبه های تماشای مسکو، زیباترین صومعه شهر است. صومعه نُوودِویچی که شانزده گنبد دارد و در جنوب غربی رودخانه مسکو واقع شده در قرن شانزدهم برای گرامیداشت پیروزی روسیه بر لهستان و لیتوانی، ساخته شده. فضای این صومعه که گورستانی هم در جوارش وجود دارد و به گورستان مشاهیر معروف است، بسیار سرسبز، گل کاری شده و دلنشین است و به موزه تراشه های سنگی و مجسمه ها شبیه است.

مزار بزرگان در نُوودِویچی

گورستان نُوودِویچی مزار بسیاری از مشاهیر است

در گورستان مشاهیر افرادی مانند نیکلای گوگول، آنتوان چخوف، خروشچف، بوریس یلتسین، سرگئی آیزنشتاین، مایاکوفسکی و بسیاری دیگر به خاک سپرده شده اند. مزار ابوالقاسم لاهوتی شاعر و فعال سیاسی دوران مشروطه هم در این گورستان است. برای بازدید از صومعه باید بلیتی به قیمت 250 روبل خریداری کنید. توجه داشته باشید که عکاسی از راهب ها و راهبه هایی که در محوطه صومعه می بینید ممنوع است.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "برترین جاذبه های دیدنی مسکو یا در مسکو کجا را ببینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های دیدنی مسکو یا در مسکو کجا را ببینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید