برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی با تمرکز بر تجهیز کتابخانه های مناطق محروم

به گزارش وبلاگ وردپرس، سیدعباس حسینی نیک مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره ملی نشر دانشگاهی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در آن و تغییرات روزها و برنامه ها گفت: قرار است این جشنواره توسط انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی به صورت مجازی در اسفندماه 1399 برگزار گردد و برنامه هایی برای آن پیش بینی شده است تا ناشران و فعالان حوزه دانشگاهی از آن بهره مند شوند.

برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی با تمرکز بر تجهیز کتابخانه های مناطق محروم

وی با اشاره به برگزاری همایش کتاب الکترونیک و نشر دانشگاهی شرح داد: در ابتدا قرار بود همایش یک روزه باشد اما قرار است اکنون طی چهار روز از دوم تا پنجم اسفند ماه با سخنرانی استادان، مسئولان و متخصصان حوزه نشر به وسیله وبینار انجمن برگزار گردد.

حسینی نیک اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش، آنالیز شرایط موجود و ارائه راهکارهای اساسی برای مواجهه با شرایط جدید در حوزه علم و فناوری است و مسئولیت این بخش بر عهده مریم رونق است.

وی با بیان اینکه شرایط انتشار کتاب های علمی و دانشگاهی با حوزه های دیگر متفاوت بوده و برای توسعه کشور دارای اهمیت ویژه است، عنوان نمود: امیدواریم بعد از این همایش بتوانیم نقشه راهی را برای ورود به عرصه نشر الکترونیک در حوزه علمی و دانشگاهی ترسیم کنیم و حضور متخصصان، پژوهشگران، مؤلفان، مترجمان و ناشران همچنین توزیع نمایندگان و کتاب فروشان کتاب دانشگاهی در این همایش می تواند شرایط را برای توجیه و آموزش نقش آفرینان این حوزه فراهم آورد.

حسینی نیک همچنین به برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در هفته دوم اسفند ماه اشاره نمود و گفت: قرار این بود این همایش هفته اول اسفند باشد که به هفته دوم موکول شد و قرار است بیش از 150 ناشر دانشگاهی کتاب های خود را در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، فنی مهندسی و کشاورزی، علوم پزشکی، معماری و هنر با تخفیف عرضه نمایند.

وی در این زمینه شرح داد: این نمایشگاه مجازی با مشارکت ناشران فعال دانشگاهی به وسیله پرتال پند www.pandpub.ir برگزار خواهد شد و دانشجویان و مخاطبان کتاب دانشگاهی می توانند علاوه بر خرید به وسیله پرتال و دریافت به وسیله پست به کتاب فروشی ها و نمایندگی های ناشران در سراسر کشور که در پرتال معرفی شده اند، مراجعه نموده و خرید نمایند.

حسینی نیک با بیان اینکه شعار این نمایشگاه در طول هفت دوره گذشته، تجهیز کتابخانه های تخصصی و دانشگاهی بوده است، گفت: البته عموم مردم و دانشجویان و استادان هم می توانند از این نمایشگاه کتاب خریداری نمایند و برنامه ویژه سال جاری، تجهیز کتابخانه های مناطق محروم و استان های کم برخوردار است که جزئیات آن بزودی اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به برگزاری نخستین دوره انتخاب کتاب برتر دانشگاهی در این جشنواره اشاره نمود و یادآور شد:این برنامه نخستین گام در جهت انتخاب توسط بخش خصوصی بوده و در سال های آینده کامل خواهد شد، در این زمینه فراخوان برای دریافت کتاب های پیشنهادی و آنالیز های اولیه اجرا شده و اکنون در مرحله کارشناسی است.

به گفته حسینی نیک، انتخاب پیشکسوت نشر دانشگاهی نیز در انجمن پیش از این صورت گرفته و سال جاری نیز از یکی از بزرگان و پیشکسوتان این حوزه تقدیر خواهد شد.

وی در سرانجام اعلام کرد: امیدواریم این برنامه ها در ماه سرانجامی سال 1399 بتواند تا حدودی شرایط و شرایط نشر دانشگاهی را در بعد مالی و فرهنگی در کشور تغییر داده و افق جدیدی پیش روی همکاران و فعالان این حوزه باز کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی با تمرکز بر تجهیز کتابخانه های مناطق محروم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب دانشگاهی با تمرکز بر تجهیز کتابخانه های مناطق محروم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید