با عرضه بنزین کمتر از 100 میلیون لیتر خداحافظی کنیم

به گزارش وبلاگ وردپرس، اسدالله قلیزاده، درباره شرایط توزیع و مصرف بنزین در کشور گفت: چند سالی است که در کشور رشد صعودی مصرف فراورده های نفتی را داریم که تا به امروز کارشناسان مختلفی در این حوزه هشدار داده اند و تمامی فعالین بخش های مربوط به فراوری تا مصرف و حتی مردم از رویه فعلی ناراضی هستند.

با عرضه بنزین کمتر از 100 میلیون لیتر خداحافظی کنیم

در آستانه واردات هستیم

به گزارش ایلنا، وی اضافه نمود: تعلل در تصمیم گیری و اتخاذ رویکرد عدالت محور در تخصیص فرآورده های نفتی به مصرف نماینده واقعی موجب شده جایگاه های عرضه سوخت متضرر شوند، مردم ناراضی باشند و هم اکنون در آستانه واردات بنزین هم قرار گیریم، قطعا این تعلل در تصمیم گیری ها آسیب های بیشتری نسبت به شرایط تصمیم سازی و اقدام مفید دارد.

احتمال افزایش مصرف بنزین؛ تا 135 میلیون لیتر در روز

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور پیش بینی کرد که در سال تازه با رویکرد فعلی در حوزه بنزین؛ مصرف تا 115 میلیون لیتر روزانه برسد و در روز های پرمصرف و پیک مسافرت و تردد ها شاهد ارقام بیش از 130 تا 135 میلیون لیتر در روز باشیم.

تخصیص، فروش، عرضه و قیمت گذاری با مشکل روبرو است

وی با بیان اینکه قطعا تمام تصمیمات ابتدا باید به نفع مردم و مصرف نمایندگان واقعی و سپس بخش خصوصی فعال باشد، گفت: جایگاه های عرضه سوخت در ایران رتبه دهم توزیع در کل جهان را دارند، اما به لحاظ سودآوری به رتبه صدم رسیده اند، این نشان می دهد رویه تخصیص، فروش، عرضه و قیمت گذاری با مشکل روبرو بوده و یا اسیر نگاه های افراطی است، بنابراین آسیب های جدی در بخش های مختلف را شاهدیم.

مردم روی بنزین سوپر حساب نمی نمایند

قلیزاده در ادامه با اشاره به اوضاع توزیع بنزین سوپر در کشور اظهار داشت: با توجه به قیمت این فرآورده و عدم انضباط ارسال به جایگاه ها؛ عدم استقبال مردم از این سوخت را شاهدیم به طوری که باعث شده مردم دیگر روی وجود بنزین سوپر در جایگاه ها حساب ننمایند و رفته رفته کسانی که متقاضی استفاده از این فراورده بوده اند به بنزین معمولی و یورو 4 روی آوردند.

کاهش 80 درصدی عرضه بنزین سوپر

وی بیان داشت: ادعای مسئولین دولتی بر این است که کیفیت بنزین یورو 4 و معمولی بالا است، بنابراین اکنون ما با 80 درصد کاهش عرضه بنزین سوپر نسبت به روز های نرمال عرضه این فراورده در کشور روبرویم.

اولویت با بنزین معمولی است

رئیس صنف جایگاهداران سوخت کشور اظهار داشت: دلایل مهمی در این زمینه وجود دارد، به طور مثال پالایشگاه ها اعلام می نمایند به علت اینکه مصرف بنزین معمولی و یورو 4 افزایش یافته، نمی توانند ظرفیت پالایشی خود را در اختیار بنزین سوپر قرار دهند و به ناچار برای جبران افزایش مصرف بالا اولویت با فراوری بنزین معمولی است.

منبع: فرارو

به "با عرضه بنزین کمتر از 100 میلیون لیتر خداحافظی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با عرضه بنزین کمتر از 100 میلیون لیتر خداحافظی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید