اولویت فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس است ، زمان انتقاد از فولاد نیست

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/خوزستان یک پیشکسوت فوتبال درباره انتقادهای اخیر به عملکرد تیم فولاد به ویژه پس از باخت مقابل تیم مس رفسنجان، گفت: اکنون زمانی برای وارد کردن هجمه و نقدها نیست ولی بعد از سرانجام لیگ باید اینکه چرا تیم نتایج خوبی کسب نکرد و چرا مهره های خوبی به خدمت گرفته نشد، بررسی شوند.

اولویت فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس است ، زمان انتقاد از فولاد نیست

ابراهیم قنامپور در گفت وگو با وبلاگ وردپرس در ابتدا درباره بازگشت نفت آبادان به مسابقات و کسب دو برد متوالی پس از چندین هفته ناکامی، اظهار کرد: نفت آبادان به علت تاثیر مسائل مالی به بحران رفت اما پیروز شد در دو بازی اخیر خود به دو برد دست پیدا کند که امیدوارم در پنج هفته پایانی لیگ برتر هم به نتایج خوبی برسد. هرچند، هرچه رو به انتهای لیگ می رویم، تیم های مدعی قهرمانی بیشتر تلاش کرده و فشار می آورند و تیم های در حال سقوط هم تلاش مضاعفی می کنند و در واقع کار برای تمام تیم ها سخت می گردد.

وی افزود: به هر حال نفت آبادان با توجه به دو برد متوالی که اخیرا داشته است، نشان داد این پتانسیل را دارد که بتواند نتایج خوبی کسب کند و ادامه پیروزیت آن به ضریب هوشی و مدیریت کادر فنی برمی گردد تا بتوانند از دانش خود بهره بگیرند و بتوانند بیشترین امتیازات را از بازی های به جای مانده کسب کنند. امیدوارم این مهم برای نفت آبادان رقم بخورد.

این پیشکسوت فوتبال درباره تیم فولاد خوزستان هم گفت: فولاد از هر نظر از جمله هزینه و مهره نسبت به تیم های نفتی در شرایط بهتری است. از آن جا که تیم های نفتی با مسائل مالی دست و پنجه نرم می کنند و فولاد مسائل مالی ندارد، انتظار می رود که این تیم نتایج بهتری کسب کند؛ هرچند فوتبال است و ممکن است تیمی به هر علتی توپ هایش وارد دروازه نگردد و با بدشانسی روبرو گردد اما در مجموع فولاد با توجه به نفرات و سرمایه گذاری که کرده است، از آن انتظار نتایج بهتری می رود.

وی درباره انتقادهای اخیر به عملکرد تیم فولاد به ویژه پس از باخت مقابل تیم مس رفسنجان هم نام کرد: به انتهای لیگ نزدیک می شویم و اکنون زمانی برای وارد کردن هجمه و نقدها نیست و باید آرامش حاکم باشد. در سرمایه گذاری تجاری هم گاهی یک فرد ضرر می کند. در لیگ برتر تیم هایی را داریم که در سطح تیم فولاد سرمایه گذاری کرده اند و البته یارگیری بهتری داشتند ولی تا به امروز نتایج خوبی هم کسب نکرده اند. چه کسی می تواند بگوید نفرات استقلال تهران ضعیف هستند و شک نکنید نفرات این تیم قوی تر از فولاد هستند و حتی ذخیره های آن به مراتب بهتر از ذخیره های فولاد هستند اما این تیم چند سال است که هیچ جام و مقامی کسب نکرده است. ذوب آهن هم هیچ زمانی مشکل مالی و بازیکن نداشته است ولی اکنون خطر سقوط را احساس می کند یا تراکتورسازی که سرمایه گذاری هنگفتی داشته و بازیکنان بزرگ و نامی را به خدمت گرفته است، شرایط آن چنان خوبی ندارد. فولاد هم از سایر تیم ها مستثنی نیست و فوتبال یک تیغ دو لبه است.

قنامپور تاکید کرد: عوامل زیادی می تواند در پیروزیت یا ناکامی یک تیم تاثیرگذار باشند و به نظرم باید اجازه دهیم تا لیگ به پایان برسد و بعد باید اینکه چرا تیم نتایج خوبی کسب نکرد و چرا مهره های خوبی به خدمت گرفته نشد، بررسی شوند. فولاد اگر در این مقطع شانسی هم برای کسب سهمیه داشته باشد با این انتقاد و جنجال، شرایطش بدتر می گردد و بهتر نمی گردد. بازیکنان این تیم و کادر فنی اش نیاز به آرامش دارند و باید به این تیم روحیه داد تا مجددا اعتماد به نفس شان را به دست آورند و در بازی های پیش رو پیروز عمل کنند. با فشار روحی که به این تیم وارد می گردد فقط به بازیکنان و کادر فنی استرس انتقال داده شده و بعد هم کارایی شان پایین می آید.

وی درباره تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان هم اظهار داشت: به طور کلی تیم هایی می توانند در لیگ برتر خوب نتیجه بگیرند که دارای ثبات مدیریتی و کادرفنی باشند و بعد هم بتوانند بازیکنان مورد نیاز مربی را جذب کنند. بیش از 95 درصد بازیکنان تیم پرسپولیس تقریبا هم سطح هستند، یعنی در یک تورنمنت فرسایشی مثل لیگ برتر ایران که وقفه های مختلفی هم در آن ایجاد می گردد و برای بازیکنان خستگی و مصدومیت هم دارد، یکی از علت های پیروزیت تیم پرسپولیس این است که این تیم روی نیمکت هم بازیکنان جایگزین خوبی دارد که اگر سرتر از بازیکنان درون زمین نباشند، کمتر از آن ها هم نیستند. این موضوع برای تیم سپاهان هم صدق می کند اما تیم هایی مثل نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان به علت مسائل عدیده ای که دارند، بازیکنان مورد نظر مربیان این دو تیم، به این باشگاه ها نمی آیند یا برای جذب شان با مشکل روبرو هستند. این بازیکنان شاید سه برابر پولی که از پرسپولیس و استقلال می گیرند، دریافت خواهند کرد تا در این تیم ها توپ بزنند. همین بازیکنان در جابجایی منتظر می مانند و اگر تیم های دیگر مثل استقلال و پرسپولیس آن ها را نخواستند، سپس به تیم های نفتی خوزستان می آیند. در واقع بازیکنان از همه جا رانده و مانده به تیم های نفتی خوزستان می آیند. به همین دلیل است که تیم های نفتی خوزستان همیشه برای جذب بازیکن با مشکل روبرو هستند.

این پیشکسوت فوتبال نام کرد: فوتبال خوزستان روی آرامش را نمی بیند و مشکل آن نبود مدیران قوی در خوزستان و باشگاه های فوتبال آن است و اگر هم مدیران قوی بیایند، زود تغییر می کنند یا اینکه مدیران ما پول ندارند و نمی توانند در درازمدت کاری کنند و یا اینکه آکادمی های ضعیفی دارند و همه این ها دست به دست هم می دهد تا فوتبال خوزستان روی آرامش را نبیند. به هر حال تیم های بزرگ همیشه پول های بیشتری به بازیکنان می دهند و همین باعث حضور بازیکن ها در این تیم ها می گردد. این تیم ها یعنی دو تیم استقلال و پرسپولیس مقصر میلیاردی شدن رقم بازیکنان شده اند. بعد هم همیشه فریاد می زنند که ما پول نداریم و می خواهم بدانم چطور می گردد که فصل بعد هم با همین بازیکنان تمدید می کنند؟ علت این است که وزارت ورزش یا همان دولت به این تیم ها پول می دهد و بِرند می شوند. به هر حال در چنین شرایطی بازیکنان می گویند اگر در این تیم ها باشیم حتی شانس ما برای رسیدن به تیم ملی هم بیشتر است. همچنین رسانه هم همیشه بازی تیم های استقلال و پرسپولیس را به صورت مستقیم پخش می کند و اگر در روزی که تیم های دیگر بازی دارند، یکی از این دو تیم بازی نداشته باشد، شبکه سه هیچ بازی را نشان نمی دهد. یعنی اولویت فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس شده است و علتش را هم نمی دانم. اگر فوتبال ما تنها متکی به استقلال و پرسپولیس است، یک سال استقلال و یک سال هم پرسپولیس را قهرمان کنند.

وی افزود: متاسفانه مسئولان خوزستانی هم که دارای پست و مقام در دولت هستند، تلاشی برای بهتر شدن شرایط تیم های خوزستانی نمی کنند. نه تنها برای تیم های خوزستانی، بلکه برای رفاه مردم خوزستان کاری نمی کنند. هنوز برخی منطقه ها آبادان گاز ندارند و شهر مسجدسلیمان هم که نفت دارد، شرایط خوبی ندارد. به هر حال با شرایطی که تیم های خوزستانی دارند، نباید انتظار داشته باشیم که بازیکن های شاخص، آن شرایط خوب تیم های دیگر را رها کنند و به خوزستان بیایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اولویت فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس است ، زمان انتقاد از فولاد نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت فوتبال ایران، استقلال و پرسپولیس است ، زمان انتقاد از فولاد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید