اقتصاد شهری مشهد با مدل شیوه های نوین مدیریت گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تکیه بر آینده پژوهی در پی شیوه های نوین در حوزه اقتصاد شهری هستیم.

اقتصاد شهری مشهد با مدل شیوه های نوین مدیریت گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس از مشهد، مجید دبیریان رئیس کمیسیون مالی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در مدل نو حکمرانی، تعاریف باید از حالت عمودی و نگاه های بالا به پایین خارج گردد، در مقابل باید به سمت مدل افقی و هم ارز بودن جایگاه ها تغییر نگرش دهیم.

او گفت: فکر مدیران ما خطی است و هنوز شبکه ای نشده؛ فکریت ها را باید به سمت حکمرانی شبکه ای سوق دهیم، به نحوی که از مدل حکمرانی دولت محور، به سمت حکمرانی جامعه محور گام برداشت.

بیشتر بخوانید

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد گفت: یکی از نکات مهم در مدل جامعه محور، ایجاد شبکه شفاف اطلاع رسانی در حوزه های مختلف است، در این روش، شاهد یک نظارت درونی هستیم و دیگر نیازی به ناظم حاکمیتی نیست.

دبیریان گفت: کمیسیون مالی از ابتدای فعالیت خود در دوره ششم، بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران و اساتید دانشگاهی را به منظور تعریف چشم اندازی نو و تنظیم سند جامع برای توسعه و دستیابی به اهداف، مدنظر داشته است، باید بدانیم که در افق 1420، مشهد چه جایگاهی در اقتصاد شهری کشور داراست و شرایط آن چگونه است؟

او گفت: یکی از ضعف های اصلی در مدیریت مالی شهر، فقدان آینده پژوهی بوده و کمیسیون مالی و سرمایه گذاری در این دوره از شورای شهر، با برگزاری نشست های آینده پژوهی درصدد جبران این غفلت است.

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه گذاری شورای شهر مشهد گفت: با بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران و دانشگاهیان و تکیه بر آینده پژوهی، باید برای آینده اقتصاد شهر برنامه ریزی کنیم؛ در این راستا نیازمند تدوین سند جامعی برای مدیریت اقتصاد شهری هستیم.

/ف.ح.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اقتصاد شهری مشهد با مدل شیوه های نوین مدیریت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد شهری مشهد با مدل شیوه های نوین مدیریت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید