افتتاح کشتارگاه تمام صنعتی مرغ در ساوه

به گزارش وبلاگ وردپرس، کشتارگاه تمام صنعتی مرغ ساوه با ظرفیت کشتار 100 تن مرغ زنده در روز به بهره برداری رسید.

افتتاح کشتارگاه تمام صنعتی مرغ در ساوه

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کشتارگاه تمام صنعتی مرغ با ظرفیت کشتار 100 تن مرغ زنده در روز به بهره برداری رسید.

پورسیف مدیرعامل این کشتارگاه گفت: دستگاه های این مجموعه را با کمک کارشناسان داخلی و خارجی احیا و حدود سه ماه و نیم اقدام به تولید در فاز آزمایشی کردیم و ظرفیت کشتار مرغ زنده در این واحد تا 100 تن در روز است و همه تدابیر بهداشتی و فنی در این فرآیند تعبیه شده و یک روحانی هم بر ذبح شرعی نظارت می کند.

به گفته پورسیف راه اندازی مجدد این واحد کشتارگاهی در مجموع، 200 میلیارد ریال هزینه شده است، اما در نظر است تا خاتمه سال 1401 با کسب رتبه A کشوری، یک زنجیره تولید شامل پرورش مرغ مادر، جوجه ریزی، راه اندازی کارخانه خوراک دام، کشتار و توزیع را ایجاد کنیم که در این صورت مقدار اشتغال تا مرز یک هزار نفر نیز افزایش خواهد یافت.

دارابی عضو هیئت مدیره گروه صنعتی ساوه هم گفت: کشتارگاه طیور که به صورت کاملا صنعتی پایه ریزی شده؛ در سه مرحله طراحی شده که در مرحله اول برای 170 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

به گفته دارابی با راه اندازی دو مرحله دیگر این مجموعه که توسعه صادرات و افزایش حجم تولید را در دستور کار دارد؛ سهم اشتغال را به 1000 نفر افزایش خواهد یافت.

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی هم گفت: ارتقای شاخص بهداشتی این کشتارگاه ها موضوع سلامت و امنیت غذایی مردم را بهبود می بخشد و سخت گیری نهایی که در این حوزه صورت می گیرد به واسطه سلامت مردم است و تلاش می کنیم تا محصول به صورت استاندارد به دست مشتری برسد.

به گفته شانقی کارشناسان فنی و بهداشتی دامپزشکی استان مرکزی کشتارگاه های دام و طیور از مهم ترین مراکز در بالا بردن شاخص ها سلامت و امنیت غذایی هستند که نظارت و کنترل بر فعالیت آن ها مهم قلمداد می شود و بر کلیه فرایند تولید مرغ نظارت جدی دارند.

وبلاگ وردپرس مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افتتاح کشتارگاه تمام صنعتی مرغ در ساوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کشتارگاه تمام صنعتی مرغ در ساوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید