اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده در طبقه اول گنبد سلطانیه

به گزارش وبلاگ وردپرس، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده در طبقه اول گنبد سلطانیه صورت پذیرفت.

اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده در طبقه اول گنبد سلطانیه

امیر ارجمند اظهار کرد: تعمیرات آجری بخش های نمای داخلی، بازسازی و بعلاوه ساخت ستون های تزئینی گچی، اجرای عملیات تأسیسات الکتریکی و مکانیکی بخش های داخلی بنا، استحکام بخشی و پی بندی سنگی دیوارهای مورد احتیاج و تعمیرات و بازسازی نرده های چوبی با تکیه بر اصول علمی و بازسازیی از اردیبهشت شروع و در تیر به سرانجام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان اضافه کرد: در کارگاه های بازسازی گنبد سلطانیه نه تنها بازسازی کاشی، سنگ ها و تزیینات بنا انجام می گردد بلکه آموزش نیروهای علاقمند به وسیله افراد متخصص در این کارگاه از جمله فعالیت هایی است که در کنار بازسازی بنا اجرا می گردد.

او گفت: کارگاه های بازسازی گنبد جهانی سلطانیه یکی از کارگاه های فعال بازسازیی است که سالهاست شروع بکار نموده و همچنان در حال فعالیت است و نمیتوان تاریخ روشنی را برای سرانجام کار بازسازی آن گفت؛ زیرا در کارهای بازسازیی، کیفیت کار مهم است.

ارجمند اضافه کرد: با توجه به فرایند روبه رشد تعداد بازدیدکنندگان در گنبد سلطانیه و برای سهولت بازید و دسترسی راحت تر گردشگران به قسمت های مختلف مجموعه، طرح هایی را در محوطه گنبد سلطانیه برنامه ریزی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

منبع: همگردی

به "اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده در طبقه اول گنبد سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی بخش های آسیب دیده در طبقه اول گنبد سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید